No SSO cookie

Progres prin pasiune: Audi RS 4 în premiera la Geneva

voteaza
(0/ 0)
Progres prin pasiune: Audi RS 4 în premiera la Geneva
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Noi dimensiuni ale dinamicii realizate prin idei si concepte inovatoare - in plus, linii atragatoare şi un nivel de echipare complet: noul Audi RS 4 imbina calitatile sportive ale motorizarii de inalta performanta (oferite prin quattro GmbH), cu eleganta si rafinamentul unei limuzine de clasa superioara. Noul RS 4 este cu adevarat varf de gama pentru Audi A4, fiind un model complet inovator.

 
 
[poza1s]Numeroase realizari tehnice – dintre care multe isi au originea in motorsport - confera noului Audi RS 4 un caracter unic. Aceste elemente includ conceptul de notor de turatie, aplicat pentru prima data unui produs Audi, inovatoarea tehnologie FSI, precum si ultima generatie de tractiune quattro cu distributiea asimetrica a cuplului. Dezvoltand o putere maxima de 420 CP, motorul V8 atinge o turatie de 8250 rpm. Avand o capacitate cilindrica de 4163 cmc, acest motor remarcabil depaseste bariera magica de 100 CP pe litru, performanta exceptionala pentru o limuzina de serie. Cuplul maxim de 430 Nm este atins la 5500 rpm, cu 90 la suta din cuplul motor disponibil intre 2250 si 7600 rpm. Rezultatul este o putere excelenta si o forta de tractiune inimaginabila. Pentru limuzina RS 4, Audi a ales revolutionara tehnologie FSI. Injectia directa de benzina asigura o combustie mai eficienta a amestecului aer/combustibil, avand drept rezultat cresterea de putere. La aceasta se adauga raspunsul rapid al motorului, RS 4 accelerand la 100 km/h in 4,8 secunde si atingand 200 km/h in 16,6 secunde. Viteza maxima este limitata electronic la 250 km/h. [poza2s]O alta prioritate a inginerilor Audi a fost optimizarea raportului putere-greutate prin evitarea oricarui gram inutil pentru modelul Audi RS 4. Fiecare componenta a fost efectiv verificata in vederea obtinerii unei greutati minime. In consecinta, pasajele rotilor fata si capota compartimentului motorului sunt facute din aluminiu, ca si majoritatea componentelor de la sasiu si suspensie. Scaunele ergonomice special concepute pentru RS 4 sunt foarte asigurand un excelent sprijin al corpului, indiferent de situatie. Rezultatul este un raport putere-greutate de doar 3,93 kilograme pe CP – o caracteristica specifica sportivelor pur-sange. Provocarea este, desigur, controlul acesti puteri dezlantuite. Timp de nu mai putin de 25 de ani, raspunsul dat de Audi tuturor acestor cerinte particulare a fost tractiunea integrala „quattro”. Ultima generatie de quattro, pentru prima data folosita pe un Audi RS 4, prin distributia asimetrica si dinamica a cuplului realiazata printr-un diferential Torsen cu autoblocare contribuie la deschiderea unor noi dimensiuni de dinamica a condusului. Intr-adevar, tehnologia quattro mai promite inca un plus de tractiune, in timp ce alte concepte dinamice si-au atins demult limitele. In acest caz, tractiunea quattro este sustinuta suplimentar de ultima generatie de ESP si de sistemul DRC (Dynamic Ride Control). [poza3s]Sistemul de franare optimizat pentru jantele de 18 toli este si unul demn de o masina super-sport. Discurile de frana perforate autoventilate fata masoara 365 milimetri in diametru, iar cele spate 324 milimetri. Geometria sistemului de ventilatie cu debit optimizat incorporand jeturile Naca situate sub podeaua masinii asigura racirea excelenta a franelor. quattro GmbH a adaptat ultima generatie de ESP solicitarilor speciale ale acestei limuzine sport de inalta performanta. Cum sistemul intervine mai tarziu si pentru o perioada mai scurta decat in cazul sistemelor conventionale, dinamica condusului este semnificativ imbunatatita. In acelasi timp, functia integrata de uscare a franelor pe vreme umeda asigura o mai mare siguranta la conducere, placutele de frana atingand imperceptibil discurile la intervale regulate in vederea uscarii franelor pentru utilizarea instantanee a acestora la nevoie. RS 4 imbraca tehnologia de curse in „haine civile”. Desi vizual sunt similaritati cu noul Audi A4, RS 4 este cu mult mai mult decat o varianta „rapida” a acestei limuzine de succes din clasa medie. Pentru a raspunde celor mai ridicate cerinte de performanta modelul este o creatie aproape complet noua. [poza4s]Grila de radiator „Singelframe”, partea din spate cu linii orizontale clar delimitate si suprafetele laterale cu pasajele rotilor incadrate estetic in conturul caroseriei, toate acestea demonstreaza ca RS 4 face parte din familia A4. Totusi, grila radiatorului alcatuita din forme hexagonale, prizele de aer suplimentare din partea frontala, precum si jantele special concepute pentru RS 4, disting clar modelul de un Audi A4 „obisnuit”. Spoilerele spate de conceptie noua care inconjoara cele doua tevi de esapament de dimensiuni mari, eleronul discret, dar extrem de eficient, cu care este prevazut capacul portbagajului, precum si panourile laterale spate, stau clar marturie potentialului dinamic al limuzinei si aparitiei sale atragatoare. In comparatie cu Audi A4, intreaga caroserie a masinii a pierdut 30 milimetri in inaltime. In acelasi timp, inginerii de dezvoltare de la quattro GmbH au largit atat ecartamentul fata si spate al masinii. Interiorul modelului RS 4 combina functionalitatea unei masini sport cu luxul caracteristic tuturor modelelor Audi. Materialele predominante sunt pielea, aluminiul si carbonul. Dar RS 4 are si alte calitati specifice unui automobil sport. Scaunele ergonomice ale modelului RS, care asigura un suport excelent gratie partilor laterale inalte. [poza5s]Motorul modelului Audi RS 4 porneste prin apasarea butonului de activare optim plasat pe consola centrala aflata chiar langa sofer. Mai mult, prin apasarea butonului sport de pe volan, soferul poate modifica schema de comanda a pedalei de acceleratie, asigurand un raspuns mai direct si mai prompt al motorului. A conduce un Audi RS 4 inseamna a conduce o masina sport fara compromisuri. Astfel, RS 4 vine chiar de la inceput cu toate dotarile deja atat de mult apreciate la Audi A4. Pe langa larga gama de dotari de siguranta de ultima generatie, sunt disponibile sistemul automat de aer conditionat cu reglare electronica, inchiderea centralizata cu telecomanda si geamurile fata cu actionare electrica. Dotarile suplimentare ale RS 4 includ sistemul de avertizare sonora la parcare - acousting parking system, sistemul audio Concert, precum si suspensia sport cu sistem de amortizare variabil (DRC). Mai mult, cumparatorul modelului Audi RS 4 poate opta pentru dotari optionale de top cum ar fi sistemul de navigatie Audi sau sistemul de farurile adaptive light.

 

Cuvinte cheie:
Audi | RS4 |
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1767 :: 17.83MB