No SSO cookie

Profitul Volkswagen a scazut dramatic în 2003

voteaza
(0/ 0)
Profitul Volkswagen a scazut dramatic în 2003
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Constructorul auto german Volkswagen a anunţat că a înregistrat în 2003 un profit net de 1,1 miliarde euro, în scădere cu 58%, comparativ cu 2,6 miliarde euro în 2002, informează AP.

 
 
Performanţele anunţate de Volkswagen sunt superioare estimărilor analiştilor agenţiei Dow Jones Newswires care, prognozau un profit de 978 milioane euro. Anul trecut Volkswagen, cel mai mare constructor auto european, a realizat o cifră de afaceri de 87,1 miliarde euro, în creştere cu 0,2 la sută comparativ cu 2002. De asemenea, Volkswagen a reuşit în 2003 să vândă 5,015 milioane autovehicule, comparativ cu 4,98 milioane în 2002. Aşa cum se aştepta, Volkswagen a anunţat că va reduce dividendele acordate acţionarilor pentru anul 2003 la 1,05 euro pe acţiune, comparativ cu 1,30 euro pe acţiune în 2002. Volkswagen s-a confruntat în 2003 cu o creştere puternică a concurenţei pe pieţele nord-americane, unde nu a putut ţine pasul cu reducerile de preţ lansate de rivalii General Motors, Ford şi divizia Chrysler a grupului DaimlerChrysler. În plus, creşterea monedei euro în raport cu dolarul a afectat profiturile provenite din vânzările de pe piaţa nord americană. Volkswagen a informat că rezultatele pe 2003 au fost grevate de costuri de 711 milioane euro, necesare pentru măsurile de restructurare şi cheltuielile pentru dezvoltarea şi lansarea de noi modele, cum a fost cazul monovolumului Touran şi noului model Golf V. Volkswagen a demarat anul trecut un plan vast de restructurare a producţiei sale din Brazilia, care a costat grupul german o sumă de 120 milioane euro. De asemenea, vânzările noului model Golf V, lansat în luna octombrie 2003, nu s-au ridicat la înălţimea aşteptărilor. Comunicatul companiei Volkswagen nu include rezultatele pe trimestrul IV 2003. Grupul Volkswagen deţine mărcile VW, Lamborghini, SEAT, Skoda, Bentley şi Bugatti.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1790 :: 17.82MB