No SSO cookie

Primul podium pentru MINI WRC Team

voteaza
(0/ 0)
Primul podium pentru MINI WRC Team
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

MINI demonstreaza ca a venit in WRC cu ganduri serioase.

 
 

O clasare pe podium in Raliul Germaniei ADAC a fost recompensa pentru MINI WRC Team dupa ce Dani Sordo (Spania) si Carlos del Barrio (Spania) au incheiat pe locul al treilea, ajutati de modelul MINI John Cooper Works WRC cu numarul de concurs 37, totul la capatul unei evolutii impecabile. Parea ca si echipajul format din Kris Meeke (Marea Britanie) si Paul Nagle (Irlanda) va ajunge la sosire in Trier, dar, in penultima proba speciala, o problema la partea electrica a masinii a stopat echipajul in timp ce se lupta pentru locul al patrulea.

De-a lungul intregului raliu, Sordo a avut o disputa apriga cu Mikko Hirvonen (Ford) si, dupa 19 probe speciale si un traseu in lungime de 359,59 kilometri, a incheiat cu un avans de 48,1 secunde in fata finlandezului. Kris Meeke a inceput ultima zi a competitiei inaintea lui Petter Solberg (Norvegia) si al sau Citroen. in ciuda unei pene suferite pe prima proba a zilei, Meeke a pierdut numai 1,1 secunde fata de Solberg. Totusi, in a doua speciala, ceea ce Meeke a descris ca fiind un ritm "optimist" s-a transformat intr-o excursie in via de pe marginea drumului, iar pilotul britanic a coborat un loc in clasament. in ciuda acestui incident, a contraatacat, numai ca masina a cedat in speciala 18 si duelul cu Solberg s-a incheiat.
Au trecut numai 11 luni, de la 15 septembrie 2010, de cand noul model MINI pentru raliuri a efectuat primul test in Portugalia. in ciuda acestui interval scurt pentru dezvoltarea masinii, echipa a participat la trei etape in Campionatul Mondial si a obtinut primul podium la premiera pe asfalt. Daca acesta a fost primul podium al echipei, gruparea britanica a primit - pentru a doua oara in acest an - "Abu Dhabi Spirit of the Rally Award" pentru evolutia lui Sordo.

David Richards, directorul echipei:

"Nu stiu cu ce sa incep pentru a multumi tuturor oamenilor care au facut posibil acest rezultat. Daca ma uit la lista cu cei care au crezut in acest proiect inca din prima zi, atunci este una lunga  si as vrea sa le multumesc tuturor celor fara de care nu ar fi fost posibil nimic din tot ce am realizat. Dani a avut un raliu impecabil, fara nici cea mai mica eroare. Nu m-am indoit nici un moment de aptitudinile sale. Bietul Kris - daca echipa are un ghinion, atunci acesta il loveste pe el. Sa ai o asemenea nesansa in penultima proba a raliului e ceva incredibil, dar va veni si ziua lui. A dovedit cat de competitiv poate fi si sunt sigur ca este increzator pentru Franta."

Dave Wilcock, director tehnic:

"Am stiut ce trebuie sa facem astazi. Kris a pornit cu telul de a se mentine inaintea lui Petter Solberg. Dani trebuia sa se mentina pe traseu si sa pastreze ecartul fata de Mikko Hirvonen. Probele de dimineata au fost uscate si am riscat un pic. Toti pilotii au mers cu pneuri soft, dar am impartit sarcinile - alegerea sigura pentru Dani, iar Kris a pornit cu cauciucuri dure. A fost alegerea perfecta, asa cum am putut vedea dupa 10 km din speciala cand pneurile s-au incalzit. Sunt increzator ca ne indreptam spre primul nostru scratch, dar, din pacate, am avut acea pana chiar inainte de final. Apoi, in timpul parcului de asistenta de la pranz, norii s-au rupt si alegerea pneurilor soft a fost varianta evidenta pentru toata lumea. Dupa-amiaza, Dani a fost la egalitate cu Hirvonen si a ridicat ritmul atunci cand a fost necesar. La Kris am avut o pierdere de energie electrica dupa trei kilometri din penultima speciala. Bateria a continuat sa functioneze alte sapte minute, dupa care a urmat cedarea completa a partii electrice. A trebui sa abandonam dupa ce echipajul a stat minute bune in legatura telefonica cu echipa tehnica in incercarea de a rezolva problema. A fost un terminal spart, o chestiune simpla pentru ca poti face mii de kilometri de teste si sa nu te confrunti cu asa ceva. Un scurtcircuit in cabluri, ceva care nu poti vedea desi te uiti cu atentie."

Dani Sordo:

"Sunt extrem de fericit pentru mine si pentru echipa. Pentru primul raliu pe asfalt pentru aceasta masina este un rezultat foarte bun. A fost o surpriza, iar timpii au fost apropiati de cei ai pilotilor Ford si Citroen, ceea ce ne da incredere pentru urmatorul raliu. Masina este foarte buna pe asfalt. Avem un reglaj bun, iar suspensia este perfecta. Desigur, putem imbunatati lucrurile, dar acest week-end a fost excelent. Acum va trebui sa muncim serios pentru a incerca sa invingem si echipa Citroen. Am incercat sa merg mai tare in Power Stage si este magnific acest loc al treilea, dar nu am vrut sa-mi asum riscuri inutile. Mecanicii au lucrat din greu si nu au facut nici o eroare, asa ca au meritat aceasta recompensa."

Kris Meeke:

"La inceput, ziua se anunta a fi un duel cu Petter Solberg. I-am tinut in urma noastra pe prima speciala, apoi a urmat o eroare de dictare pentru ca insemnarile din recunoasteri au fost facute pe baza unui ritm mult prea optimist. Asa ca am ratat punctul de franare si am pierdut vreo zece secunde. Dupa-amiaza a fost foarte ud pe traseu si a fost o singura secunda intre mine si Petter in prima proba, dupa care, pe la jumatate, partea electrica mi-a taiat ritmul, dupa care a oprit masina complet si nu am mai putut face nimic. A fost evident ca este ceva la instalatia electrica pentru ca nu se alimenta panoul de control din cockpit. Am inteles ca a fost vorba de un mic fir care a iesit din mufa."

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
1.0534 :: 17.88MB