No SSO cookie

Primul hybrid plug-in BMW: X5 xDrive40e

voteaza
(0/ 0)
Primul hybrid plug-in BMW: X5 xDrive40e
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

A treia generaţie a modelului X5 a primit la aproape un an și jumătate de la sosirea în showroom-uri, din 16 noiembrie 2013, o versiune electrică, iar astfel primul model hybrid plug-in de serie al mărcii BMW este un Sports Activity Vehicle și vine cu o putere totală a sistemului de 313 CP, generată de motorul pe benzină cu patru cilindri, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo şi electromotorul sincron, iar BMW X5 xDrive40e reuşeşte un consum mediu mixt de 3,4-3,3 l/100 km şi un consum mixt de electricitate de 15,4-15,3 kWh pe aceeaşi distanţă parcursă. Emisiile CO2 sunt de 78-77 g/km, date în conformitate cu ciclul de testare EU pentru automobile hybrid plug-in, pot varia în funcţie de dimensiunea anvelopelor alese.

 
 

BMW X5 xDrive40e beneficiază de pe urma tehnologiei şi cunoştinţelor de la modelele BMW i. BMW i8 este un deschizător de drum pentru şi acum plăcerea de a conduce un plug-in hybrid poate fi experimentată în premieră şi la un model al mărcii principale BMW.

Energia pentru electromotorul integrat în transmisia Steptronic cu opt trepte provine de la un acumulator litiu-ion, care prin intermediul unui transformator de tensiune furnizează puterea şi unei baterii de joasă tensiune pentru sistemul electric 12V de la bordul BMW X5 xDrive40e.

p90175328-highres

 

Alimentat de la o priză obişnuită, timpul de încărcare este de 3 ore şi 50 de minute. Reîncărcarea acumulatorului se poate face prin conectarea la orice sursă casnică de energie sau printr-un BMW i Wallbox, precum şi la staţiile publice de încărcare.  În contextul în care se foloseşte sistemul BMW i Wallbox pure, de exemplu, timpul de încrcare scade la 2 ore şi 45 de minute.

Pentru a se economisi spaţiu, acumulatorul de înaltă tensiune se află sub podeaua portbagajului, acolo unde este şi protejat bine în cazul unui accident. Acesta vine cu o capacitate a portbagajului ce variază între 500 şi 1.720 de litri.

p90172715-highres

 

BMW X5 xDrive40e realizează sprintul de la 0 la 100 km/h în 6,8 secunde iar viteza maximă este limitată electronic la 210 km/h. Pentru aceasta, sistemul combină un motor de patru cilindri benzină care foloseşte tehnologia TwinPower Turbo care dezvoltă o putere maximă de 245 CP şi un cuplu de 350 Nm. Acesta este combinat cu un motor electric sicron inserat în cutia de viteze cu opt trepte care dezvoltă 113 CP şi un cuplu maxim de 250 Nm. Întregul sistem este cuplat la cele patru roţi prin sistemul de tracţiune integrală inteligentă, BMW xDrive.

Experienţa cotidiană de utilizare a arătat că, atunci când bateria este complet încărcată, modelul poate parcurge drumurile urbane zilnice de 50-60 km cu un consum de aproximativ 6,5 litri per 100 km, cu variaţii în funcţie de stilul de condus. Pentru drumurile lungi de vacanţă, testele au arătat un consum sub 11 litri per 100 km.

p90175312-highres

 

Butonul eDrive de pe consola centrală permite ajustarea modului de operare a sistemului hybrid. În setarea de bază AUTO eDrive, performanţele sunt amplificate prin intermediul propulsiei electrice, cuplul maxim de 250 Nm fiind disponibil imediat pentru acceleraţii sportive.

Alternativ, modul MAX eDrive face ca BMW X5 xDrive40e să ruleze exclusiv în regim electric, cu emisii zero, de exemplu în traficul urban. Când acumulatorul de înaltă tensiune este încărcat complet, automobilul are o autonomie de până la 31 de kilometri în modul de condus 100% electric, cu o viteză maximă limitată la 120 km/h.

Prin apăsarea unui buton se activează modul SAVE Battery pentru a menţine nivelul de energie din acumulator sau a permite încărcarea acestuia în timpul deplasării. În acest fel, energia electrică poate fi conservată pentru condus în regim electric pentru etape viitoare ale călătoriei.

O funcţie de control inteligent al energiei este oferită ca dotare specială specifică modelului, care poate fi utilizată în combinaţie cu sistemul de navigaţie Professional, echipare standard pentru BMW X5 xDrive40e. Oricând o destinaţie este fixată în sistemul de navigaţie, sistemului de propulsie foloseşte datele cu privire la profilul traseului împreună cu informaţiile în timp real despre trafic. Astfel, când se conduce pe distanţe medii şi lungi, sistemul poate asigura că este posibilă rularea în regim exclusiv electric pe secţiunile urbane prin utilizarea Brake Energy Regeneration (generarea energiei la frânare) şi gestionează resursele de energie ale acumulatorului de înaltă tensiune.

p90175306-highres

 

Aplicaţia BMW Remote, în versiune specifică unui model hybrid, permite verificarea stării de încărcare a acumulatorului, localizarea staţiilor publice de reîncărcare şi apelarea evaluărilor de eficienţă pentru BMW X5 xDrive40e de pe smartphone. Funcţiile auxiliare de încălzire şi ventilare pot fi şi ele activate de la distanţă.

Toate dotările opţionale oferite pentru BMW X5 pot fi comandate şi pentru modelul hybrid plug-in. Pachetele Design Pure Experience şi Pure Excellence pentru exterior şi interior sunt disponibile şi pentru BMW X5 xDrive40e, precum şi pachetul M Sport şi dotările caracteristice de la BMW Individual.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.4386 :: 17.84MB