No SSO cookie

PRIM CONTACT: Mitsubishi L200 (2015)

voteaza
(0/ 0)
PRIM CONTACT: Mitsubishi L200 (2015)
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

După 9 ani și 1.300.000 de unități produse, pană în decembrie 2014, actualul model pick-up Mitsubishi L200 este pe punctul de a fi retras, după lansarea în premieră europeană, a succesorului său, la cea de-a 85-a ediție a Salonului Internațional de la Geneva, noul model reprezentând viitoarea generație de pick-up de o tonă.

 
 

Un model de bază pentru Mitsubishi Motors Corporation, L200 (“Triton” sau “Strada” cum mai este denumit în afara Europei), susține un vast eco-sistem industrial în Thailanda, unde producția a fost concentrată începând cu cea de-a 3-a generație. Fabricat în cea de-a 2-a uzină Mitsubishi Motors din Thailanda, uzina Laem Chabang, noul L200 are un target de vânzări de 200,000 unități/an (vs.130,000 unități pentru actualul L200), ce urmează a fi comercializate pe toate piețele globale (exceptând Japonia, SUA și Canada), Europa fiind cea de-a 2-a sa piață de desfacere (12%), după grupul țărilor ASEAN.

Cea de-a 5-a generație de L200, ce a fost dezvoltată 100% de către Mitsubishi timp de 28 de luni, și care reprezintă cea mai recentă expresie a conceptului de camionetă Sport Utility Truck, este menită să satisfacă nevoile tot mai diversificate ale clienților de pick-up-uri, la nivel global, oferind mai mult stil, confort, manevrabilitate și rezistență.

new-l200-001

 

Pe parcursul testului de o zi din România am putut observa că se păstrează expresiva linie laterală caracteristică de tip “J-Line”, element marcant al caroseriei modelului L200 precedent (la varianta Double Cab), realizând în același timp un nivel scăzut al coeficientului aerodinamic în valoare de 0.40 Cx și menținând greutatea în limite rezonabile pentru a obține un excelent raport putere/greutate.

S-a reușit creșterea spațiozității în raport cu dimensiunile totale compacte (păstrând totodată cea mai strânsă rază de bracaj din segment, de 5.9 m) și lungimea eficientă a benei.

Sporirea calității percepute la interior este din nou un plus al noii generații, mulțumită scaunelor confortabile, poziției excelente la volan, confortului sporit pe parcursul călătoriei și elementelor tehnologice preluate de la Outlander.Un plus de confort este acum oferit de cele 4 uși pentru versiunea Club Cab. Pentru cea de-a 5-a generație s-a decis folosirea unei noi cutii manuale în 6 trepte și a noii cutii automate în 5 trepte, pentru o performanță îmbunătățită, emisii de CO2 scăzute și reducerea costurilor de mentenanță.

new-l200-043

 

Intervalul de schimb de ulei al motorului a fost mărit de la 15.000 km la 20.000 km pentru noul L200, iar intervalul de schimb de ulei al transmisiei automate a fost modificat de la 80.000 km la “utilizare pe viață”.

Oficialii mărcii anunță că noul șasiu este cu 7% mai rigid față de precedentul model și că sistemul de suspensie a fost îmbunătățit, iar adăugarea sistemelor de avertizare la schimbarea benzii de rulare pe sensul de mers (LDW), stabilitate asistată la tractarea unei remorci (TSA), asistență la pornirea din rampă (HSA) contribuie la o siguranță sporită. Farurile HiD, cu lumini de zi cu LED și proiectoare bi-xenon, contribuie la un aspect modern și la o vizibilitate mai bună pe timp de noapte sau în condiții de vizibilitate redusă.

new-l200-083

 

Dintre noile dotări disponibile pe noua generație a pick-up-ului japonez putem aminti camera video pentru marșarier, sistemul de operare fără cheie cu buton de pornire/oprire motor, pilotul automat cu limitator de viteză adaptativ, aerul condiționat automat dual,  padelele pentru schimbarea treptelor de viteză montate pe volan (pentru transmisia automată), posibilitatea ajustării volanului pe înălțime și adâncime, un nou sistem audio digital și un port USB.

Bena este bine proporționată, fără însă a sacrifica capacitatea de sarcină utilă și este consolidată de ansamblul stopuri spate sau opțional de bara de protecție, fiind proiectată ca și cum ar fi fost realizată din metal solid.

Reflectat prin intermediul Conceptului GR-HEV, prezentat în 2013, ce a oferit indicii reale în privința noului L200, un hard top stilizat “full box”, va fi oferit de către cei de la Mitsubishi ca accesoriu original.

Noul L200 se situează tot în cadrul clasei modelelor cu lungimea de 5 m (5,205 mm pentru varianta Double Cab), fiind foarte manevrabil și ușor de parcat (cu cea mai mică rază de bracaj din clasa sa – 5.9 m) greutatea sa constituind factorul cheie pentru economia de combustibil și prin urmare emisii CO2 reduse, toate acestea generând costuri de întreținere reduse pentru orice tip de clientelă.

new-l200-128

 

Cu toate acestea, încadrându-se în aceste dimensiuni, inginerii MMC s-au descurcat destul de bine cu lungimea benei (1,520 mm) echivalând cu 29.2% din lungimea totală, valori similare cu ale competitorilor (28.5% to 29.6%), valabile pentru toate autovehiculele lungi.

Bena are acum o adâncime mai mare (de până la 475 mm pentru noul L200 vs. 460 mm la modelul anterior).

Proiectarea atentă a designului caroseriei și utilizarea pe scară largă a plăcilor de oțel de înaltă rezistență, au contribuit la menținerea greutății în limite rezonabile de doar 1,875 kg pentru versiunea Double Cab 2.4 DiD MIVEC AS&G 4WD M/T, îmbunătățind în același timp capacitatea de remorcare la maxim 3,100 kg, rigiditatea totală, siguranța pasivă și NVH.

Luând ca punct de referință panoul central, forma simetrică a noului bord oferă o senzație de relaxare întregită de panourile ornamentale ale ușilor și de consola centrală, acestea fiind scoase în evidență prin intermediul îmbinării nuanțelor de negru și gri a materialelor.

new-l200-080

 

Fiind supus unui upgrade calitativ general, habitaclul noului L200 beneficiază de un aspect rafinat și reconfortant, dispunând de materiale  puternic accentuate prin nuanțe de negru “piano-black” pe  panourile decorative și ornamentele cromate ale consolei centrale, ale panoului central și de jur împrejurul butoanelor ce acționează geamurile electrice. Pe versiunile 4WD, selectorul modului de conducere, care de asemenea dispune de finisaj în nuanța “piano-black”, adaugă un plus de ingeniozitate designului proiectat de către Mitsubishi Motors pentru noul său model de pick-up.

Confortul și silențiozitatea cabinei au fost îmbunătățite prin creșterea rigidității șasiului, a cabinei și a benei, plasarea strategică a izolării acustice, precum și prin absorbția și vibrația materialelor de amortizare.

La construcția caroseriei noului L200 se utilizează, ca și în cazul predecesorului său, soluția constructivă mult îmbunătățită: structura pe șasiu. Acest tip de caroserie este indispensabil pick-up-urilor utilizate la tractarea și transportul de greutăți mari.

new-l200-089

 

În cazul pickup-ului L200, sistemul Super Select 4WD II adaugă un plus de aderență la sol chiar și atunci când mașina este condusă cu bena goală. Acesta dispune de un sistem de blocare diferențial central, care oferă o performanță remarcabilă în off-road, dar de asemenea controlează și distribuția cuplului, pe față și spate în modul 4H, pentru o manevrabilitate superioară și operarea ușoară pe o gamă diversificată de suprafețe, de la drumuri asfaltate la trasee alunecoase.

Spre deosebire de unii dintre competitorii săi, sistemul Super Select este echipat cu reductor, în timp ce sistemul diferențialului blocat spate este de asemenea disponibil pentru tractare maximă, pe suprafețe întinse. Această caracteristică adaugă autovehiculului capacități off-road suplimentare, incluzând aici și posibilitatea de traversare a unui vad de apă adânc de 600 mm.

Odată cu noul pick-up a rezultat și dezvoltarea unei noi familii de motoare MIVEC Diesel, cea mai recentă variantă a acestui tip de motorizare, “4N15” de 2.4 litri, regăsindu-se în dotările celui mai nou model de pick-up, L200.

Introduse pentru prima dată în 2010 și disponibile acum și în Europa, pe modelele ASX, Lancer și Outlander, motoarele “4N1” reprezintă o familie de motoare din aluminiu, cu două axe cu came, rampă comună, injecție directă, cu impact redus asupra mediului, beneficiind de cel mai mic raport de compresie dintre toate motoarele diesel utilizate în industria auto (15.5:1 pentru motorul 2.4L de pe L200).

new-l200-125

 

Pentru utilizatorii de pick-up-uri, care de cele mai multe ori dețin mici afaceri, costurile de întreținere sunt foarte importante. Prin urmare, au fost luate o serie de măsuri încorporate pe noul model L200, încă din fazele incipiente ale procesului său de dezvoltare, precum economisirea consumului de carburant și reducerea emisiilor CO2, modificarea intervalului de schimb al uleiului de motor de la 15.000 km, pentru modelul L200 actual, la 20.000 km pentru noul L200, modificarea intervalului de verificare a supapei de la 30,000 km la 60,000 km, modificarea intervalului de schimbare a lichidului de răcire a motorului de la 60,000 km la 180,000 km, lanțul de distribuție nu necesită costuri de întreținere, versiunea cu transmisie automată nu necesită costuri de întreținere față de modelul actual a cărui revizie se face la  80,000 km, 62% placă de oțel anti-corozivă utilizată în prezent, cu o creștere de 12% fața de modelul actual și utilizarea extinsă a materialului de etanșare.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
2.9507 :: 18.79MB