No SSO cookie

Preturile Autostrazilor Transilvania si Bucuresti Ploiesti ar putea depasi estimarile

voteaza
(0/ 0)
Preturile Autostrazilor Transilvania si Bucuresti  Ploiesti ar putea depasi estimarile
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Proiectele de autostrada in constructie la ora actuala, Autostrada Transilvania si Autostrada Bucuresti Ploiesti, vor fi mai scumpe decat se estimase initial, informatiile vehiculate in acest an aducand in prim-plan faptul ca pretul celor doua proiecte va depasi asteptarile.

 
 
Pretul Autostrazii Transilvania ar putea creste de la 2,24 miliarde euro la 5,02 miliarde euro, in urma unei solicitari inaintate Guvernului, in luna octombrie, de Compania Nationala a Drumurilor (CNADNR). Reprezentantii CNADNR sustin ca majorarea este necesara deoarece in constructie sunt necesare cantitati mai mari de material decat valorile tinta stabilite in studiul de prefezabilitate.

Ministerul Transporturilor va finaliza in luna decembrie un memorandum privind necesitatea cresterii costurilor de constructie ale Autostrazii Transilvania. "In circa doua trei saptamani vom finaliza memorandumul privind eventuala crestere a pretului, document care a fost solicitat de Executiv in urma unei adrese trimise de Compania Nationala a Drumurilor", a aratat ministrul Transporturilor, Ludovic Orban.

Un alt proiect important de autostrada care se va scumpi este Bucuresti - Ploiesti, mai exact tronsonul Moara Vlasiei - Ploiesti, al carui pret se va majora de la 200 milioane de euro la 230 milioane de euro, dupa ce consortiul care realizeaza lucrarea, Spedition UMB - Euro Construct si PA & CO International, a solicitat suplimentar 30 milioane de euro reprezentand costuri alocate pentru balastul utilizat.

Modificarea solutiei tehnice, care prevede utilizarea balastului pentru stratul de baza in loc de pamant, a fost deja aprobata de Consiliul tehnico-economic din CNANDR, care supervizeaza contractul, astfel incat constructorii puteau utiliza balast in loc de pamant cu conditia prezentarii costurilor suplimentare.

Desi lucrarile la acest tronson trebuiau incepute in luna martie a acestui an, acestea au fost intarziate cu cateva luni din cauza faptului ca CNANDR nu a finalizat la timp exproprierile. Modul defectuos in care CNADNR a gestionat acest proiect a dus la demiterea sefului de proiect pentru

Autostrada Bucuresti - Brasov, Narcis Neaga, in luna noiembrie. In luna decembrie, pentru a grabi proiectele de autostrada, CNADNR a angajat opt directori noi de proiecte, care urmeaza sa supervizeze cele mai importante programe de constructie, intre care si Autostrada Bucuresti - Brasov si Autostrada Transilvania.

Constructorul Autostrazii Transilvania, compania americana Bechtel, va trebui sa finalizeze lucrarile la Autostrada Transilvania in februarie 2013. In 2007, compania americana are alocat un buget in valoare de 184 milioane de euro, iar bugetul de anul viitor s-ar putea ridica la aproximativ 500 milioane de euro.

In luna noiembrie, autoritatile au dat in folosinta cei 14 kilometri ai Centurii Pitesti, care au costat circa 115 milioane de euro, insa si acest proiect ar putea fi mai scump cu 20 de milioane de euro. Constructorul, compania italiana Astaldi, a cerut modificarea in contract a proportiei platilor in lei, ceea ce ar pute aduce la o majorare substantiala a pretului de constructie.

Conform planului de dezvoltare a infrastructurii de la Ministerul Transporturilor, in acest an sunt in executie peste 784 de kilometri de autostrada, din care 58 de kilometri au fost receptionati. In 2008, se vor construi peste 800 de kilometri de autostrada, din care 127 de kilometri vor fi receptionati.

In luna mai a fost dat in folosinta tronsonul Drajna - Fetesti al Autostrazii Soarelui (Coridorul IV de Transport European), astfel incat aceasta a ajuns la 151 de kilometri, intre Bucuresti si Cernavoda.

Tot in domeniul rutier, in lunile august si noiembrie, au fost date in folosinta doua pasaje rutiere suspendate pe Drumul National 1, menite sa fluidizeze situatia traficului care atinge 70.000 de masini zilnic. Programul de modernizare a DN1, in valoare de 32 milioane euro, cuprinde si extinderea la trei benzi de sens a Drumului National 1 (Bucuresti- Ploiesti).

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2054 :: 22.1MB