Sesiunea de test drive din acest an a avut loc pe Autodromul Titi Aur de lângă București, acolo unde am avut ocazia pe parcursul unei zile întregi să comparăm diferitele modele prezente la eveniment, să primim informații esențiale despre tehnologiile prezente pe acestea și să ne bucurăm de siguranța oferită de către această locație pentru a putea testa capacitățile dinamice ale modelelor.
Instructorii veniți special de la Porsche AG ne-au oferit suport pe toată durata desfășurării evenimentului și au fost cei care au contribuit cel mai mult la bunul curs al diferitelor probe de condus, oferindu-ne totodată diverse sfaturi sau mici trucuri de pilotaj.
Probele au fost în număr de patru și au fost foarte bine gândite pentru a se adapta la specificul locației și pentru a putea pune în valoare toate caracteristicile mașinilor.
Prima probă a fost rularea pe circuit cu toate cele trei modele prezente: 718 Boxster S, 911 Carrera S, 911 Carrera 4S. Turele pe circuit deși nu au fost foarte rapide ne-au permis să experimentăm diverse moduri de condus, cel mai distractiv fiind modul Sport+, în care sistemul PTM, echivalentul ESP-ului, intervine mai târziu și lasă loc unor ușoare derapaje, însă în totală siguranță pentru că atunci când se depășește o anumită limită de timp sau de glisare laterală sistemul intervine extrem de rapid și restabilește traiectoria corectă.
Ne-am bucurat cel mai mult de prezența modelului 718 Boxster S care prin decapotarea sa devine unul dintre cele mai interesante autoturisme prezente la eveniment. Sunetul specific al evacuării sport ne bucură auzul încă din momentul pornirii motorului și devine cu adevărat impresionant atunci când motorul se află în cea de-a doua jumătate a plajei de turație, atunci când plăcerea condusului unui astfel de model se intensifică.
În cea de-a doua probă am avut sarcina de a reacționa cât mai rapid și mai corect pentru a redresa un model Macan GTS care a intrat într-un derapaj cu puntea spate pe o zonă foarte alunecoasă și plină de apă.
Pornind de pe loc și rulând cu o viteză constantă de aproximativ 60 km/h, menținând constantă accelerația, se parcurge o zonă metalică care în momentul trecerii noastre destabilizează autoturismul condus prin împingerea punții spate cu o viteză impresionantă către zona laterală, apoi șoferul având sarcina de a corecta rapid traiectoria.
Această probă a fost împărțită în două module separate, prima dată având parte de sistemul PTM activat, practic o parte importantă din manevra de redresare fiind efectuată de către acesta, șoferul contribuind doar printr-o mișcare rapidă a volanului și prin frânare ulterioară pentru a opri autoturismul.
În partea a doua am dezactivat sistemul de control al tracțiunii PTM, care odată oprit nu mai intervine „în background” sau nu se reactivează automat precum se întâmplă la modelele altor mărci, aici șoferul având o sarcină mai dificilă de a controla vehiculul, prin mai multe mișcări rapide ale volanului și adaptate la traiectoria vehiculului în momentul derapajului.
Cea de-a treia probă a fost cea mai interesantă, pentru că vorbim despre un demaraj extrem de rapid de pe loc și o frânare brutală până la oprirea completă. Această experiență a fost repetată de trei ori având la dispoziție cel mai rapid model al mărcii, un Porsche 911 Turbo S Cabrio cu ai săi 580 CP și 700 Nm, alături de accelerația de la 0 la 100 km/h în doar 3 secunde.
Pornirea de pe loc a însemnat activarea Launch Control-ului, prin poziționarea fermă a piciorului stâng pe frână, a celui drept pe accelerație și eliberarea frânei atunci când indicatoarele din bord indică activarea modului Launch Control. După un demaraj impresionant, în dreptul semnului de frânare se lovește cu toată puterea pedala de frână și se menține apăsată cu forță maximă până ce mașină se oprește complet, după care exercițiul se repetă de încă două ori.
Ultima probă și singura contra cronometru o reprezintă un traseu de slalom printre jaloane, care însă cuprinde zone cu aderență diferită ce se modifică des în timpul rulării și care necesită o atenție sporită mai ales în cazul zonelor de frânare unde trebuie să se execute această manevră cât mai mult pe zona cu aderență sporită. Parcurgerea acestei probe necesita o atenție importantă în ceea ce privește obstacolele prezente, respectiv conurile pentru delimitarea traseului, care la finalul turului cronometrat nu aveau voie să fie dărâmate, astfel pierzându-se câteva secunde pentru fiecare greșeală de acest gen.
În concluzie putem afirmă faptul că evenimentele de acest gen pot oferi clienților sau pasionaților mărcii o privire de ansamblu asupra gamei de modele, aceștia putând observa diferențele dintre acestea fiind în permamență siguri de ceea ce fac, sub îndrumarea unei echipe germane de coordonare.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!