No SSO cookie

Piata auto din România a crescut cu aproape 30%

voteaza
(0/ 0)
Piata auto din România a crescut cu aproape 30%
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Vânzările de autovehicule noi au crescut cu 29% în primele 10 luni ale acestui an, atingând un nivel de circa 142.000 de unităţi livrate, potrivit statisticilor furnizate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Autovehicule din România - APIA. La acest rezultat au contribuit şi rezultatele vânzărilor din octombrie, cănd s-au vândut 19.152 vehicule, cu 13% mai bine faţă de luna precedentă.

 
 
Cu toate că în privinţa vânzărilor octombrie a fost o lună benefică, pentru producţia auto internă s-a consemnat o scădere destul de importantă, de aproape 24% în minus faţă de luna anterioară, totalul fiind de 96.636 unităţi în primele 10 luni. Pentru export însă, octombrie a fost cea mai lună din an, cu 2.209 maşini livrate, ceea ce a urcat lotul maşinilor româneşti exportate la un nivel de 14.364 unităţi, cu peste 63% mai mult faţă de exportul înregistrat în perioada similară a anului trecut. În ce priveşte categoriile de vehicule vândute, în octombrie s-au cumpărat 15.434 automobile, 3.181 maşini comerciale uşoare, 451 de camioane şi 82 de microbuze şi 4 autobuze. În total, în primele 10 luni, numărul automobilelor vândute a fost de 113.751 de unităţi, cel al vehiculelor comerciale uşoare şi al camioanelor a atins 27.371 unităţi, în vreme ce vânzările de autobuze au depaşit 800 de unităţi. Importurile de maşini noi au crescut în perioada consemnată cu 32,2%, urcând la un total de 56.392 unităţi, din care 6.534 au fost livrate în octombrie. Dintre acestea, 5.113 au fost autoturisme, 1.335 au fost cemerciale uşoare şi camioane, restul de 86 fiind microbuze şi autobuze. Pe mărci şi modele, în octombrie, situaţia vânzărilor s-a schimbat relativ puţin faţă de luna anterioară. Mărcile autohtone Dacia şi Daewoo rămân în continuare liderii pieţei auto, fiind urmaţi apoi de mărcuile de export Renault şi Volkswagen, marcă în plină ascensiune în această perioadă a anului, care urcă de pe locul 4 pe 2 în clasamentul mărcilor de import. Pe ansamblul primelor 10 luni, Dacia a vândut 62.181 de vehicule, din care 46.251 au fost turisme, atingând o cotă de piaţă totală de 43,8%. Vânzările Daewoo au depăşi cu 35 de unităţi nivelul de 23.000 de maşini livrate, ceea ce conferă companiei 16,2% din piaţa de profil. Renault s-a apropiat puternic de bariera de 10.000 de unităţi vândute, atingând deocamdată 9.594 de unităţi, din care 8.195 automobile. Peugeot rîmâne în continuare a 2-a marcă de import din România, cu 6.231 vehicule vândute, urmat de Skoda cu 5.927 maşini şi Volkswagen cu 5.812 unităţi. Rezultate semnificative în vânzări au mai avut mărcile Ford, Fiat, Mercedes, Opel, Iveco, Toyota, Hyundai, Chevrolet, Citroen, Nissan şi Seat.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2774 :: 22.15MB