No SSO cookie

PIATA AUTO: În martie, piata auto româneasca a atins recordul absolut

voteaza
(0/ 0)
PIATA AUTO: În martie, piata auto româneasca a atins recordul absolut
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Cele mai mari vânzări lunare înregistreate vreodată pe piaţa de autovehicule din România s-au consemnat în luna martie a acestui an, cu un total de 16.246 e unităţi, cifră care este aproape egală cu vânzările cumulate în primele două luni ale anului, reiese din statisticile Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autovehicule din România - APIA.

 
 
[poza1s]În fiecare an, vânzările auto au pe piaţa autohtonă o evoluţie aproape ciclică, mai precis, cu livrări care demarează încet în ianuarie şi februarie, crescând apoi de la lună la lună până la un maxim care se înregistrează în iunie. În acest an însă martie - lună care nu este în mod tradiţional perioada cea mai favorabilă vânzărilor, a rezervat această supriză. Mai mult chiar, martie a impulsionat şi vânzările generale din primul trimestru al anului, acestea atingând 34.672 de unităţi, cu aproape 48% mai bună decât în intervalul similar de anului trecut. Pe această bază, trimestrul I al anului a fost de asemenea cel mai spectaculos prim trimestru din ultimii şase ani, precedentul record datând din 1998, anul cu cele mai mari vânzări auto din România. Principalul factor ce a impulsionat creşterea pieţei a fost cererea remarcabilă a automobilelor de producţie naţională, cele 27.700 de unităţi vândute în primul trimestru al anului fiind în urcare cu peste 60% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2003. Pe acest fundal, creşterea de 12% a segmentului de vehicule comerciale, deşi este una care nu poate fi ignorată, lasă impresia însă că ar fi destul de modestă. Pentru prima oară după o perioadă relativ lungă de timp, vânzările autoturismelor fabrate autohon au consemnat un ritm de creşteremai mare decât al autoturismelor de import, 71% faţă de 46% ceea ce este o diferenţă hiar apreciabilă. Atât Dacia cât şi Daewoo au avut rezultate de excepţie, producătorul din Piteşti comercializând 14.609 vehicule, cu 62% mai bine decât în în acelaşi trimestru de anul trecut, iar Daewoo Craiova dublându-i vânzărle la 6.456 unităţi. Cu aceste rezultate şi ota de piaţă a autovehiculelor din producţia naţională a urcat peste 61%. Liderii de piaţă rămân în continuare Dacia Solenza şi Daewoo Matiz, acesta din urmă fiind cel mai bine vândut model al companiei cumulând circa patru cincimi din totalul mărcii. Vânzări în scădere s-au înregistrat pentru modelele Dacia Clasic şi Break, preconizând apropiata lor ieşire de pe liniile de fabricaţie - de altfel, în octombrie modelul aniversează 35 de ani de la lansare. În clasamentul mărcilr de import, în primul trimestru, nu s-au înregistrat schimbări deosebite. Primele patru poziţii sunt aceleaşi, cu Renault, Skoda, Volkswagen şi Peugeot. trebuie menţionat totuşi că Chevrolet, marcă intrată pe piaţă în octombrie 2003, a ajuns pe locul 8. Pe modele, conduce Skoda Octavia, care a avnsat de pe locul 2 în primul trimestru din 2003, locul al doilea fiind ocupat de Renault Clio, fostul lider de anul trecut. Poziţia a treia revine noii generaţii Renault Megane, mai sus faţă de vechiul model care anul trecut era pe 5. Pe locul patru se află Skoda Fabia, iar următoarele două locuri sunt ocupate de Peugeot cu modelele 206 şi 307. Valoarea vânzărilor de autoturisme pe primul trimestru al anului a fost de aproximativ 241 de milioane euro, calculată la preţ CIP, fără taxe, din care 155 de milioane euro valorează automobilele de import şi 86 de milioane cele din producţia autohtonă. Perspectivele pentru acest an sunt foarte optimiste, bunele rezultate din primele trei luni îndreptăţind APIA să îşi revizuiască prognozele de la începutul anului, când se aşteptau creşteri de circa 18%. Brent Valmar, preşedintele asociaţiei a precizat că rezultatele vânzărilor di 2004 ar putea fi chiar cu 23-25% mai bune decât anul trecut, până la 165.000 170.000 de autovehicule noi, ceea ce ar fi un record faţă de 1998 cân s-au comercializat 143.000 de maşini.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2318 :: 17.82MB