No SSO cookie

Peugeot Concept XY si Concept GTi

voteaza
(0/ 0)
Peugeot Concept XY si Concept GTi
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Peugeot dezvaluie doua concept car-uri la Geneva, XY si GTi, ce reflecta celedoua expresii ale tendintei ascendente a Marcii in segmentul supermini.

 
 

Aceste concept car-uri marcheaza saltul dintre generatii, evidentiat deja de modelul 208.

Conceptul XY se adreseaza locuitorilor din mediul urban care prefera unicitatea si rafinamentul, in timp ce conceptul GTi re-inventeaza o legenda.

Conceptele XY si GTi propun culori exclusiviste si sofisticate si noi moduri de a lucra cu materialele.

Introdusa la 208 si deosebit de carismatica, partea frontala se bucura de semnatura luminoasa a luminilor rafinate cu functii Full-LED si a celor de ghidare de ultima generatie. O aparitie impresionanta, vizibila atat pe timp de zi cat si de noapte. Folosind aceeasi tehnologie Full-Led, indicatorii directionali fata inconjoara becurile de faza lunga dand impresia ca aceste prototipuri au iris. Lampile interne au forma rectangulara, iar la becurile de faza lunga, linia fluida creaza impresia de pupila felina… o expresie tehnologica extrem de indragita de catre Marca.

Precizia continua cu perfecta integrare a ornamentelor in caroserie: extensii ale aripilor si praguri ce definesc trenul de rulare.

Echipat cu un propulsor de 1.6 e-HDi ce dezvolta 84 kW (115 Cp) asociat unei cutii de viteze manuale in 6 trepte, Concept car-ul XY transporta ocupantii intr-o ambianta rafinata, cu o semnatura rosu aprins, ce infrumuseteaza atat caroseria cat si habitaclul.

Vopsit in umbre ‘Pulsion’, conceptul XY pare sa se schimbe constant, in functie de distanta si pozitia de la care este privit. Capacitatea de transformare este rezultatul unei metode unice, bazata pe aplicarea cu precizie a 16 straturi de vopsea si lac.

Habitaclul este scos in evidenta de accentele de piele de culoare rosu aprins, naturala, cu cusaturi asortate: plansa de bord, cotiera, inele volan, laterale si maneta schimbator, dungi pe insertiile scaunelor, covorase cu aspect de matase... Plafonul panoramic vitrat este imbracat in piele neagra.

La volan, soferul se aseaza pe un scaun imbracat in piele gri sidefat, cu spatarul cu aspect plisat. Acest efect in relief este obtinut cu ajutorul a cinci inele din metal, care strang si incretesc materialul. Deosebita atentie acordata materialelor continua cu volanul exclusivist imbracat in piele, cu dungi minuscule rosu aprins si insertii cromate in partea de jos. Scaldat in lumina naturala oferita de plafonul panoramic vitrat, cu lumina de ambianta alba, nivelurile de finisaj ale interiorului confera un aspect impresionant si exclusivist.

Compartimentul pasageri nu este doar rafinat, ergonomia sa face ca soferul sa fie in perfecta armonie cu masina. Fara sa fie nevoit sa-si ia privirea de la drum, descopera un panou de bord ridicat, cu ceasuri pe fond argintiu cu contur cu led-uri albe. Cu varful degetelor sau cu ajutorul comenzilor de pe volan conducatorul auto poate folosi un ecran digital vast pentru a asculta muzica favorita transferata de pe telefonul pe care este stocata sau pur si simplu pentru a-si aleage traseul…

Cu jante de 18”, ce combina spitele ‘dual-effect’, Conceptul XY isi reflecta caracterul deosebit la exterior gratie culorii Pulsion si diferitelor detalii. Ornamente cromate infrumuseteaza conturul plafonului panoramic vitrat, al ferestrelor si panourilor portierelor, in timp ce partea de jos a grilei este finisata cu piele argintie cu cusatura dubla. In plus, grila este infrumusetata cu trei bare orizontale cromate, ce se prelungesc peste lonjeronul de culoare neagra.

Primele senzatii sunt vizuale; sunt dezvaluite de indata ce descoperiti Concept car-ul GTi. Vopsea izbitoare rosu aprins, intensa si foarte puternica, cu reflexii negre infrumuseteaza intreaga caroserie. Apropiindu-va mai mult, capota si pavilionul isi dezvaluie secretul: materialul cu motiv sah combina diversele nuante de vopsea si lac.

Inspirat direct de steagul cunoscut de toti entuziastii motorsport-ului, acest motiv infrumuseteaza de asemenea protectia metalica a grilei, bara de jos care isi reflecta cu mandrie originile, afisand steagul Frantei.

Lonjeronul si partea de jos a spoilerului spate vopsite cu negru lucios sunt accentuate printr-un contrast remarcabil.

Insertii rosii in exteriorul si interiorul concept car-ului GTi. Jantele pe 18”, stralucitoare si perfect conturate sunt de asemenea infrumusetate cu rosu, la fel ca si sistemul de evacuare dublu cromat si literele Marcii inscriptionate pe grila... fara sa uitam de logo-ul concept car-ului Gti din aluminiu stralucitor, amintind de ilustrul sau predecesor: legendarul 205 GTi.

In habitaclu, cusaturile si logo-ul central de pe volanul din piele au un design sportiv, lateralele manetei de viteza, cusaturile duble ale scaunelor si conturul ceasurilor tehnologice de bord, totul creaza o ambianta clar sportiva.

Asezat pe un scaun creat din mai multe materiale- Piele Nappa pe sectiunea exterioara, sectiune centrala cu tesatura textila cu motiv tartan in relief, tetiera din piele- soferul tine in maini un volan cu o sectiune inferioara plata, inscriptionat cu logo-ul concept car-ului GTi pe inelul din aluminium. In plus, marginea volanului este imbracata in material perforat de culoare rosie, cu tema sah.

Pentru a se incadra in aceasta atmosfera sportiva, tabloul de bord este imbracat in piele Alcantara cu cusaturi gri, in timp ce pavilionul este complet negru, iar pedala de frana este din aluminiu. Nu in ultimul rand, linia tabloului de bord si difuzoarele de aer combina rosul si negrul intr-un degrade subtil, in timp ce motivul sahului infrumuseteaza barele din aluminiu ale portierelor.

Concept car-ul GTi poate fi echipat cu un singur propulsor, acela de la RCZ THP 200. Asociat unei cutii manuale in 6 trepte, propulsorul de 1.6l THP pune soferul la volanul unei masini ce ofera senzatii nemaiintalnite pana acum, reinnoite gratie imbunatatirii semnificative a intrumentelor si comenzilor.

Gratie volanului mic, soferul se identifica cu vehiculul, fiind intotdeauna pe traiectoria corecta, fara a fi nevoit sa-si ia privirea de la drum. De fapt, informatia este afisata pe linia sa vizuala, de catre panoul de instrumente cu taste pe fond argintiu si gradatii foarte precise. Este de ajuns o singura privire.

Beneficiind din plin de aspectul compact si luminozitate, tinuta de drum este excelenta si precisa. Aceasta este rezultatul unui sasiu cu ampatamentul marit cu 36 mm in fata si in spate, precum si spoilerul sport ce reflecta formele pavilionului, exercitand forta de apasare necesara. Pentru o distanta de franare optima, Conceptul GTi este echipat cu patru discuri, cu diametru de 302mm in partea din fata si 249mm in partea din spate, prinse cu prezoane de culoare rosie.

 

 

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2040 :: 22.12MB