Peugeot 208 este cel mai nou membru al familiei 200. Pedigree-ul acestuia, plecat de la legendarul 205, a fost urmat de modelele de mare succes 206 si 206+, dupa care hatchback-ul de segment B a inregistra un declin considerabil cu modelul 207, care a fost considerat de piata auto ca fiind prea putin diferit de predecesorul sau. Tocmai de aceea, 206+, o extensie a modelului 206, a fost produs si vandut in paralel cu 207, de-a lungul existentei acestuia din urma.
Anul acesta inseamna sfarsitul ambelor hatchback-uri, deoarece 207 a iesit deja din productie, fiind inlocuit direct de 208, urmand ca intr-o luna sa iasa definitiv si 206+ de pe liniile de productie.
Seria 200 inseamna vanzari totale de peste 15 milioane de unitati, la care au contribuit modelele 205, 206, 206+ si 207, in perioada 1983-2011. Asadar, noul 208 nu vine doar cu un pedigree impresionant, el are si o importanta mostenire de dus mai departe.
Peugeot are o adevarata traditie in constructia hatch-back-urilor, avand asigurata, in perioada 2001-2011 o cota de piata in segmentul B, de 30-31%. In aceeasi perioada, in Europa, hatchback-ul a castigat teren, fiind o varianta de caroserie care a inregistrat cereri duble fata de sedan si station-wagon (break).
Tot in segmentul B, evolutia pietei a inregistrat o cerere aproape dubla pentru motorizarile diesel, unde Peugeot detine o expertiza imensa, HDi-ul francez fiind principalul contracandidat mondial al celebrului TDI german.
Peugeot 208 are ca scop declarat recastigarea locului 1 in topul cererilor din segmentul B, recastigarea clientilor
care sunt in cautarea "celei de a doua masini" si nu in ultim rand, recastigarea clientelei venite din segmentul
feminin.
Noul Peugeot 208 este mai usor decat predecesorul sau 207, mai compact, mai stilat, mai prietenos cu mediul si vine cu un interior regandit in proportie de 100%. La aceasta se adauga o aliniere in trendul contemporan, care aduce cu sine o conectivitate extinsa, care se intinde nu numai intre posesorii modelului.
In ciuda faptului ca 208 este cu 7 cm mai scurt decat 207, interiorul ofera un spatiu mult mai generos, extins cu
5%, la nivelul spatiului pentru pasageri.
Nascut direct intr-o perioada cand resursele sunt extrem de scumpe, Peugeot 208 a slabit 110 kilograme fata de modelul anterior, iar la alcatuirea masinii s-au folosit materiale reciclabile in proportie de 25%.
Gama de motorizari are la baza un motor pe benzina, in trei cilindri, care este cu 25% mai usor decat un motor
entry/level in patru cilindri si este supus unor frecari cu 30% mai reduse decat acesta.
Eficienta motorului entry-level se masoara in 99 g/km CO2, 4,3 l/100 km, adica cu 46 g/km CO2 mai putin si cu 2l/100 km mai eficient decat motorul in patru cilindri.
Gama diesel are un aliat puternic in implementarea tehnologiei e-HDi, cu start&stop, care opreste efectiv motorul la viteze de sub 20 km/h (in cazul in care cutia de viteze este in pozitia "neutru" si nu este apsata pedala de ambreiaj), sistem care reporneste motorul in 400 milisecunde, odata cu apasarea ambreiajului, repornire aproape insesizabila din interior, datorita trecerii sarcinii acesteia in carca alternatorului ranforsat, in locul clasicului electromotor. Tehnologia e-HDi rasplateste conducatorul auto cu o economie de 15% in trafic urban si o reducere a emisiilor cu 11-34 g/km CO2. Astfel, e-HDi inseamna un consum mediu incepand cu 3,4 l/100 km si emisii CO2 de 87 g/km, sau o economie de 1,4 l/100 km si cu 34 g/km mai putin CO2.
Noul Peugeot 208 a intrat deja in productie in Franta, inca din ianuarie 2012, in uzina de la Poissy si din martie
in Slovacia, la Trnava. Productia va fi completata de cea provenita din uzinele de la Mullhouse (Franta) dn toamna acestui an si Porto Real (Brazilia), din anul 2013. Cifra totala la care tinde Peugeot este de 2500 unitati 208 pe zi.
Obiectivul de vanzari este atingerea cifrei de 265.000 unitati in Europa, pentru anul in curs, care este deja la
jumatatea sa, iar pentru 2013, Peugeot are un target de 550.000 unitati.
Peugeot 208 are trei niveluri de baza de echipare, Access, Active si Allure si va fi oferit atunci cand productia
de serie va intra in linie dreapta, cu cinci motoare pe benzina, intre 1.0 l si 1.6 l, cu puteri cuprinse intre 68 CP si respectiv 156 CP, iar in segmentul diesel, tot cu cinci motorizari, intre 1.4 l si 1.6 l, cu valori ale puterilor fuirnizate intre 68 si 115 CP.
Preturile pentru Peugeot 208 variaza intre 10.437 Euro pentru entry-level-ul Access, pe benzina, 1.0 E in 3 usi si
17.319 Euro pentru varianta de top Allure, 1.6 e-HDi, tot in trei usi. In ceea ce priveste caroseriile in cinci
portiere, Peugeot 208 are preturi cuprinse intre 10.689 si 17.298 Euro, insa lista de optionale fiind deschisa, iar
limitele inexistente, pretul poate ajunge si la 24.000 Euro, daca clientul doreste o masina unica.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!