No SSO cookie

Pentru a fi taximetrist trebuie sa investesti 21 milioane de lei

voteaza
(0/ 0)
Pentru a fi taximetrist trebuie sa investesti 21 milioane de lei
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Ioan Bivolaru, preşedintele Camerei Naţionale a Taximetriştilor din Romania - CNTR - a făcut public efortul financiar pe care trebuie să-l faca un taximetrist independent sau operator de taxi pentru a desfăsura această activitate in mod legal. Suma este de circa 21 milioane lei şi nu 2.000 de dolari cât au anunţat organizatorii unei acţiuni de protest desfăşurate marţi.

 
 
Sumele sunt defalcate astfel: agrearea taxiului la Registrul Auto Roman - 400.000 lei; licenţa de execuţie pentru vehicul, la Autoritatea Rutieră Română - un milion lei; licenţa taxi la Autoritatea Rutieră Româna - 800.000 lei; autorizaţie taxi, primărie - doua milioane lei; curs de atestare profesională, inclusiv examinarea şi eliberarea certificatului - 1,6-2 milioane lei; avizul medical şi psihologic plus cazierul judiciar - 1,3 milioane lei; aparatul de taxat - 700.000-800.000 lei; vopsirea autoturismului (daca este cazul) - cinci milioane lei; caseta taxi - un milion lei, deci în total, aproximativ 20-21 milioane lei. Apreciind ca mitingul organizat marţi în Bucuresti nu a avut justificări reale, Bivolaru mai crede că intrarea in vigoare de la 1 ianuarie 2004 a Legii taximetriei va combate corupţia şi evaziunea fiscală din activitatea de transport în regim de taxi. "Avansând cifra de două mii de dolari organizatorii mitingului au dezinformat taximetriştii dorind să revină la vechile procedee şi reţele de relaţii ilegale pe care le controlează în interes personal sau de grup. Acestea, odată desfiinţate, prin intrarea în legalitate, transformă taximetria într-o afacere neprofitabilă pentru ei", este de părere Ilie Anghel, preşedintele CNTR - filiala Bucureşti. Contestatarii Legii taximetriei, susţine patronul unei firme de taxi, sunt aceia care au înregistrate la Primarie un număr mare de licenţe, în vreme ce veniturile declarate sunt ridicol de mici. "Sunt firme care au 450 de autorizatii şi numai 4 miliarde venit declarat anual, ceea ce este ridicol", afirmă patronul respectiv. Deoarece o serie de avize cum sunt autorizaţia taxi şi atestatul profesional se acordă pe o perioadă de cinci ani, în realitate efortul financiar al unui taximetrist este de 50 până la 80 de dolari pe an, declară presedintele CNTR. CNTR, organizaţie profesională reprezentativă la nivel naţional cu filiale în 28 de judeţe, reprezintă interesele a peste 65% din taximetrişti. Organizaţia oferă locuri de muncă la 67.000 angajaţi din care 13.500 numai in Bucureşti, susţine Ilie Anghel, preşedintele filialei Bucureşti a CNTR şi patronul firmei Cristaxi.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2016 :: 22.17MB