Prima posibilitate ar fi montarea unui TwinPower bi-turbo pe propulsorul V8 de 4 litri (S65) al actualei generatii. Avantajul ar fi ca astfel ar fi adaugata o putere respectabila si un cuplu impresionant la actuala configuratie, in paralel cu pastrarea consumului de combustibil la un nivel acceptabil.
A doua varianta ar fi N55 sau N54, motorul de 3 litri cu sase cilindri in linie pe care BMW il poate configura fie pentru o singura turbina (N55), fie pentru doua (N54), cu tehnologie TwinPower pentru a oferi mai multe versiuni de putere. Configuratia ar trebui desigur modificata, pentru a furniza cel putin 420 CP. Aceasta varianta are ca avantaj principal costul, motorul fiind deja oferit pentru alte modele BMW.
Cea mai “nebuna” varianta ar fi ca bavarezii sa “inghesuie” sub capota unitatea V8 de 4,4 litri ce va fi oferita pentru viitoarele generatii M5 si M6. Puterea motorului ar putea fi cu usurinta redusa pentru M3, insa aceasta versiune nu este foarte atragatoare din cel putin doua motive. In primul rand, consumul de combustibil este foarte ridicat (in contra-opinie cu ce promoveaza acum BMW) si, in plus, acest motor nu ar putea fi montat si pe Z4 (bavarezii vor sa reduca o parte din costuri oferind acelasi motor pentru cele doua modele).
In sfarsit, ultima varianta ar fi - cei ce au pe perete un poster cu M3 pot sa nu mai citeasca “blasfemia” ce urmeaza - montarea unui motor V6 bazat pe unitatea S63. Ei bine, se pare ca aceasta versiune este chiar favorita celor de la BMW, desi nu se stie si cate turbine urmeaza a fi montate pe acest motor.
Care credeti ca este cea mai plauzibila versiune?
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!