Dupa preluare, statul roman urmeaza sa organizeze o licitatie pentru revanzarea
actiunilor companiei.
Statul roman este presat de timp in relansarea fabricii de automobile de la
Craiova, in conditiile in care in ianuarie 2007 expira licenta de productie sub
marca GM Daewoo. General Motors, Ford, Renault si Chery Automobile sunt cativa
dintre potentialii investitori.
Partea coreeana a acceptat solicitarile partii romane privind cedarea de catre
Daewoo Motor Co.Ltd a cotei de 51 la suta din actiunile SC Daewoo Automobile
Romania SA si stingerea creantelor partii coreene impotriva acestei societati
comerciale.
Daewoo Motor detine un pachet de 51 la suta din actiunile societatii de la
Craiova. Diferenta de 49 la suta din capitalul social apartine Automobile
Craiova, la care statul controleaza 72,4 la suta din actiuni.
Daewoo Automobile Romania si-a inceput activitatea cu opt ani in urma, sub
numele de Rodae Automobile Craiova. Capitalul firmei a ramas intact dupa
fuziunea cu Automobile Craiova SA (ACSA). Astfel, Daewoo detine 51 la suta din
actiuni, iar diferenta de 49 la suta din capitalul social apartine societatii
Automobile Craiova, la care statul controleaza 72,4 la suta din actiuni.
Daewoo Automobile Romania a investit peste 850 de milioane de dolari in fabrica
de la Craiova, iar ACSA a participat si ea cu 150 de milioane de dolari. Au fost
create, astfel, peste 4.000 de locuri de munca si sunt sustinute alte 50.000
prin activitati adiacente.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!