No SSO cookie

Orientarea cererii spre masinile mici va reduce profiturile producatorilor de automobile de lux

voteaza
(0/ 0)
Orientarea cererii spre masinile mici va reduce profiturile producatorilor de automobile de lux
Noutati-auto · · 1 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Cei mai mari producatori de automobile de lux din lume, BMW, Mercedes-Benz si Audi, renumiti pentru marjele ridicate de profit pe masina, se vor confrunta cu reducerea castigurilor, intrucat cererea se orienteaza catre vehiculele mai mici si mai rentabile, relateaza World Street Journal.

 
 
Analistii considera ca profiturile record obtinute in ultimii ani de cei trei producatori nu vor mai putea fi intalnite in viitorul apropiat.

Max Warburton, analist la Sanford Bernstein, a explicat ca cea mai mare parte a profiturilor din ultimii ani au provenit din vanzarile de masini puternice pe pietele din Statele Unite si Marea Britanie, precum si catre clientii bogati din state producatoare de petrol.

"Acesti consumatori, cel putin americanii si britanicii, vor avea o putere mai redusa de cumparare, o perioada lunga de timp", a aratat Warburton.

Chiar daca cei trei producatori germani de automobile au o capacitate mai buna de a rezista crizei, comparativ cu majoritatea companiilor concurente, avand in vedere rezervele mari de capital detinute si nivelul relativ redus al datoriilor, trimestrele viitoare vor fi dificile.

Producatorii de vehicule la nivel mondial au fost grav afectati de inrautatirea conditiilor pe pietele importante, in a doua jumatate a anuluic 2008, iar perspectivele de redresare sunt inca incerte.

"Este probabil ca toti producatorii de masini de lux sa anuleze programele de dezvoltare si sa reduca cheltuielile de capital. Dar, atunci cand operatiunile scad cu 25%-30%, aceste masuri nu vor reface profitabilitatea", a spus Warburton, notand ca "pierderile vor fi substantiale".

BMW, cel mai mare producator de masini de lux la nivel mondial, in functie de vanzari, a raportat pentru ianuarie un declin de 22% al numarului de unitati comercializate sub brand propriu, la 60.248 de vehicule.

Mercedes-Benz, al doilea mare producator de masini de lux, a vandut 53.900 de automobile, in scadere cu 35% fata de anul precedent.

Vanzarile Audi au coborat cu in ianuarie cu 29%, la circa 56.200 de masini.

Programul Germaniei prin care se ofera prime de casare de 2.500 de euro cumparatorilor de masini care renunta la cele vechi este probabil sa alimenteze mai degraba cererea pentru masinile mici, decat cea pentru automobile de lux.

"Exemplele Spaniei si Italiei arata ca aceste planuri conduc mai mult la distorsionarea pietei, decat la stimularea sustenabila", a declarat Daniel Schwarz, analist la Commerzbank.

Potrivit estimarilor Credit Suisse, capitalul producatorilor auto europeni s-a redus cu pana la 12 miliarde de euro in ultimul trimestru din 2008, dar acest fapt nu reprezinta un dezatru, urmand ca situatia sa se imbunatateasca din primele trei luni ale anului 2009, cu un control strict al stocurilor si asigurarea unor surse suficiente de capital.

Purtatorii de cuvant ai BMW, Mercedes-Benz si Audi au declarat ca aceste companii incearca sa mentina marjele de profit cat mai mult posibil, concentrandu-se pe profitabilitate in loc de volumul vanzarilor.

Toate cele trei companiile reduc productia pentru a evita acumularea de stocuri, limiteaza cheltuielile si fac eforturi pentru imbunatatirea eficientei.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (1)

scris de Anonim

cititi blog-ul intreg, destul de bine

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Suzuki SX4 1.0 Passion AllGrip

    Suzuki SX4 1.0 Passion AllGrip

    Suzuki S-Cross este o maşină foarte bună pentru oricine, nu doar pentru familişti sau pentru cei care preferă să ştie că pot evada oricând din cotidian pe un drum care nu a beneficiat vreodată de asfalt.

  • Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta MT6

    Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta MT6

    Poziția înaltă la volan combinată cu un aspect exterior elegant și un rafinament mult îmbunătățit față de generația anterioară contribuie la o bună percepție din partea publicului, astfel încât nici concurența destul de agresivă nu poate veni să destabilizeze poziția fruntașă pe care o are în segmentul său

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3924 :: 17.87MB