Pneurile Michelin Pilot Sport 4 S și jantele de 20 de inch asigură o aderență remarcabilă, în timp ce frânele Brembo garantează distanțe de frânare scurte și siguranță maximă. În plus, direcția și amortizoarele reglabile se interconectează cu sistemele de comandă ale motorului și transmisiei și reacționează prompt la activarea modului Sport. Pe scurt, GSi este răspunsul pentru cunoscătorii limuzinelor sport moderne și deosebit de eficiente.
Pe 18 iunie 1927 a fost inaugurată pista de testare de 28 de kilometri din vecinătatea castelului Nürburg. Fondatorii au atribuit circuitului Nürburgring o însemnătate deosebită, acesta conținând secțiuni cu caracteristici de drum rural, astfel că producătorii auto puteau să-și testeze în mod corespunzător autovehiculele. Prima cursă în munții Eifel a fost câștigată de superstarul Rudolf Caracciola, care a recunoscut mai târziu, în 1927, că traseul a fost „foarte dur”. Sir Jackie Stewart, triplu campion mondial Formula 1, i-a dat mai târziu circuitului deluros, înconjurat de păduri, porecla sa legendară de „The Green Hell” (Iadul Verde). Astăzi, Volker Strycek, director Autovehicule performante și Motorsport pentru Opel, este unul dintre cei mai buni experți pe Nürburgring. În 2003, a câștigat cursa de 24 de ore într-un Opel Astra V8 Coupé. Mai recent, Strycek și echipa sa au dezvoltat configurația modelului Insignia GSi pe Nürburgring.
„Arhitectura ușoară, configurația excelentă a șasiului cu sisteme hidraulice de amortizare îmbunătățite și reglaje software, sistemul unic de tracțiune integrală și pneurile performante, toate fac din GSi un autovehicul la fel de precis și agil pe cât ne-am dori”, a declarat Strycek după testele rutiere. „Rezultatele vorbesc de la sine. Pot finaliza o tură pe Nordschleife cu noul Insignia GSi cu douăsprezece secunde mai repede decât în predecesorul său mai puternic, Insignia OPC, dar evident că forțez în permanență autovehiculul. De îndată ce traseul devine mai solicitant, precum în viraje sau pe porțiuni cu frecare redusă, adică atunci când autovehiculul trebuie să reacționeze într-un mod deosebit de precis și agil, GSi este cu siguranță mai rapid și mai simplu de controlat.”
Inginerii Opel i-au oferit modelului GSi un șasiu diferit de cel al noului Insignia. Arcurile mai scurte coboară modelul GSi cu zece milimetri și amortizoarele sport speciale reduc ruliul la minim. Frânele puternice Brembo cu patru pistoane (diametrul de 345 de milimetri) și direcția precisă au fost adaptate în consecință. Insignia GSi este echipat standard cu șasiul mecatronic FlexRide. Acesta adaptează amortizoarele și direcția în fracțiuni de secundă; de asemenea, unitatea de comandă recalibrează pedala de accelerație și modifică momentele de schimbare a treptelor de viteză ale transmisiei automate cu opt trepte. Șoferul poate alege unul dintre modurile Standard, Tour sau Sport. În funcție de modul ales, direcția și răspunsul accelerației sunt chiar mai precise. Modul Competition este disponibil exclusiv pentru GSi și poate fi activat prin intermediul butonului ESP. Apăsarea dublă le permite șoferilor experimentați să obțină un control mai bun al direcției și anulează controlul tracțiunii – pentru o tură rapidă pe Nordschleife, de exemplu.
Șasiul sport în combinație cu pneurile foarte aderente Michelin Pilot Sport 4 S și jantele mari de 20 inch, oferă o aderență comparabilă cu cea a unei ventuze. O contribuție majoră o are tracțiunea integrală cu vectorizarea cuplului oferită standard, dotare unică în acest segment. În acest sistem de înaltă tehnologie, diferențialul spate convențional a fost înlocuit de două ambreiaje care pot accelera independent fiecare roată în fracțiuni de secundă, în funcție de situație.
„Sistemul de tracțiune integrală cu vectorizarea cuplului este cu adevărat unic în segmentul modelului Insignia. Acesta elimină tendința de subvirare prezentă la sisteme mai convenționale”, a declarat Strycek.
Sedanul sport este pus în mișcare de un motor pe benzină impresionant care combină consumul redus de carburant cu performanța. Puternicul motor turbo de 2 litri dezvoltă 260 CP și oferă un cuplu generos de 400 Nm. Alternativ, modelul GSi este disponibil și cu motorul diesel BiTurbo de 2 litri și putere de 210 CP, o unitate personalizată pentru vârful de lance Opel ce generează un cuplu de 480 Nm. Ambele unități cu patru cilindri sunt combinate cu noua transmisie automată cu opt trepte de viteză. Șoferul poate schimba treptele de la padele, fără a-și lua mâinile de pe volan sau privirea de la drum. În plus, punctele de schimbare la transmisia automată pot fi preselectate în modurile Standard și Sport.
Noul Opel Insignia GSi este disponibil fie ca limuzină sport sau ca station wagon, un model mai util pentru familii – denumit Opel Insignia GSi Sports Tourer.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!