No SSO cookie

Opel: de 75 de ani, o poveste de succes

voteaza
(0/ 0)
Opel: de 75 de ani, o poveste de succes
Noutati-auto · · 4 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Primul model din clasa compacta a Opel este Kadett

 
 

Povestea modelelor Astra cu cinci usi, Sports Tourer si GTC a inceput in urma cu exact 75 de ani, cu un inceput modest. Desi gama de modele compacte Opel era cunoscuta la vremea respectiva sub denumirea de Kadett, aceasta a pus bazele povestii de succes a unui autovehicul popular, fiabil si avansat din punct de vedere tehnic, care continua si in ziua de astazi.

In 1936, anul in care s-au desfasurat Jocurile Olimpice, Opel este deja unul dintre cei mai mari producatori de autovehicule din Europa. Cu ajutorul modelului Kadett, Opel isi extinde gama de modele si patrunde in segmentul autovehiculelor compacte.  Inginerii din Russelsheim s-au inspirat din variantele de succes anterioare pentru a proiecta modele noi.  Kadett luase motorul de 1,1 litri cu patru cilindri și putere de 23 cp de la modelul P4 si aspectul modern de la modelul Olympia. Era pentru prima oara cand un autovehicul de serie a adoptat conceptul caroseriei autoportante din otel. La vremea respectiva erau disponibile doua variante: sedan si sedan decapotabil.  Ambele aveau patru locuri, doua usi si un pret de pornire de 2.100 de marci germane. Pentru export erau disponibile, de asemenea, versiuni cu patru usi. Prima generatie a modelului Kadett a inregistrat vanzari de peste 100.000 de unitati, pana in momentul in care productia de autovehicule pentru persoane civile este sistata in 1940. Dupa incheierea razboiului in 1945, puterile victorioase au decis sa predea toate uzinele si planurile Uniunii Sovietice. Primul versiune a modelului Kadett a fost fabricata in Rusia pana in anii ’50 si avea denumirea de Moskvich 400.

Incepand din anul 1962, de pe linia de productie din Bochum va ieși noul model Kadett cu motor de 1,0 litri cu supape actionate de sus si o putere de 40 cp. Autovehiculul compact Opel, care este foarte spatios si avansat din punct de vedere tehnologic, devine rapid un punct de reper. In timp ce multe autovehicule de dimensiuni mai mari erau prevazute in continuare cu trei trepte de viteza, modelul Kadett A, disponibil in variantele sedan si station wagon, prezenta deja o cutie de viteze cu patru trepte.  La putin timp dupa aceea, este lansata varianta coupe de 48 cp.  A treia generatie, lansata in toamna anului 1965, ofera o varietate de modele. Gama de autovehiculele fabricate in Bochum este alcatuita din variante notchback cu doua si patru usi, modelul limuzina fastback, doua versiuni coupe, precum si variante Caravan cu trei si cinci usi.  Pentru o perioada, modelul Kadett B a ocupat primul loc in topul inmatricularilor de autovehicule germane noi. Editia Olimpica de lux, disponibila incepand cu 1967, prezenta elemente ale modelului Rekord si ale modelului sport Rallye-Kadett utilizat de Opel in sporturile cu motor. Aceasta intregeste gama de modele.  Pana in anul 1973 au fost fabricate aproximativ 2,7 milioane de autovehicule Kadett B.

Urmatorul model a fost Kadett C. Noul Kadett este lansat initial in variantele sedan, station wagon si coupe.  La inceput, varianta coupe sport GT / E 1975 era propulsata de un motor de 1,9 litri cu sistem de injectie. O noua varianta este reprezentata de Kadett City – un autovehicul cu trei usi prevazut cu un hayon mare.  Este, de asemenea, primul autovehicul compact hatchback din Germania cu tractiune pe puntea spate.  Pentru prima oara din anii ’30, este prezentat un model special decapotabil in gama Opel. Varianta sedan decapotabila poarta denumirea de „Aero” si este produsa in Stuttgart de catre constructorul de caroserii Baur. Pentru asigurarea rigiditatii si protectiei pasagerilor, dispunea de o bara antirasturnare targa. Pana in anul 1979 sunt fabricate peste 1,7 milioane de autovehicule Opel Kadett.

A cincea generatie de modele Opel inaugureaza era tractiunii pe puntea fata si a motorului dispus transversal. Noul motor cu patru cilindri si cilindree de 1,3 litri este primul motor Opel cu chiulasa din aliaj usor si un arbore cu came in chiulasa. Mai tarziu, pe baza unitatii de propulsie pe benzina este dezvoltat un motor diesel de 1,6 litri. Acesta este primul motor cu autoaprindere din gama de autovehicule compacte.

Pasagerii sunt cei care beneficiaza in mod special de pe urma noii configuratii a trenului de rulare.  Habitaclul si portbagajul au fost imbunatatite.  Sloganul publicitar afirma:  „Cel mai tanar reprezentant Opel – noul Kadett. Are ceva dorit de multa lume!”, de exemplu premiul anual pentru autovehicule „Das Goldene Lenkrad” (Volanul de aur). In anul 1979 este randul modelului Kadett D sa castige prestigiosul premiu. Este disponibil din nou in varianta hatchback si in versiunea de succes station wagon, care a fost o prezența indelungata in gama Opel.  Cu toate acestea, varianta clasica notchback, precum si cea decapotabila nu mai sunt disponibile. Ambele au revenit in cadrul gamei de modele Kadett E.

In luna august a anului 1984, Opel a prezentat noul model, disponibil intr-o diversitate caracteristica de versiuni. Modelul sportiv GSi are un coeficient aerodinamic de doar 0,30, autovehiculul de 115 cp devenind cel mai aerodinamic sedan din lume. In cadrul celui de-al 51-lea Salon Auto de la Frankfurt, Opel lanseaza un model decapotabil. Modelul Kadett a fost proiectat in centrul de design din Rüsselsheim, impreuna cu Nuccio Bertone. La fel ca modelul anterior, Kadett E a primit premiul german pentru autovehicule „Das Goldene Lenkrad” (Volanul de Aur). In total au fost fabricate peste 3,7 milioane de astfel de autovehicule.  Pana in anul 1989, intreaga serie depasise pragul de 10 milioane de unitati.

Producatorul din Rüsselsheim continua secvența alfabetica prin modelul F. Insa denumirea traditionala „Kadett” este de domeniul trecutului.  Gama de modele compacte Opel primeste denumirea de „Astra”. Chiar si acum 20 de ani, nou venitul s-a prezentat exeptional in ceea ce priveste protectia la impactul lateral si pretensionatoarele centurilor de siguranta. Totodata, noul model stabilește noi standarde si in domeniul tehnologiilor alternative de propulsie: pentru prima data un model compact Opel poate fi alimentat cu gaz natural. Cu mult inainte de inceperea productiei modelului Ampera, autovehiculul experimental Astra F functiona si pe baza de energie electrica.

Prima generatie a modelului Opel Astra care a fost produsa pana in anul 1998 a inregistrat vanzari de peste patru milioane de unitati.  Ceea ce inseamna ca este cel mai bine vandut model din istoria marcii.  Productia modelului Astra G a inceput in prima parte a anului 1998.  Este cu mult deasupra celorlalte in materie de varietate a modelelor.

In plus fata de versiunile hatchback și notchback cu trei si cinci usi, sunt disponibile, de asemenea, versiunile decapotabila si coupe, dar si un Caravan cu 5 usi. Se pune accent intr-o mare masura pe disponibilitatea tehnologiilor Opel accesibile, care au scopul de a reduce costurile cu carburantul.  Cu toate acestea, caracterul sportiv si distracția nu sunt neglijate.  In anul 1999 este lansat autovehiculul sport OPC, care este propulsat de un motor cu cilindree de 2 litri si o putere de 160 cp.  Modelul Astra Eco 4 a fost lansat la inceputul noului mileniu.  Este primul autovehicul cu motor de patru litri din clasa compacta. Are acelasi sistem de scaune Flex 7 ca furgonul compact Astra G Zafira.

A treia generatie a modelului Astra este lansata in martie 2004, avand prefixul H. In plus fata de farurile cu sistem de iluminare in viraje, noile functii includ un sistem electronic de amortizare variabila care se regleaza automat in funcție de conditiile de trafic si de drum schimbatoare. Modelul Astra TwinTop prezinta un acoperis hardtop compus din trei parti, care se deschide si se inchide in mai putin de 30 de secunde prin apasarea unui buton.  Noul model GTC Astra le asigura pasagerilor un camp vizual neobisnuit de mare, cu un parbriz panoramic optional. Este primul autovehicul de serie cu un parbriz care se intinde pana la mijlocul acoperisului. Modelul GTC este, de asemenea, unul dintre elementele de baza ale celei de-a patra generatii a modelului Astra, care a fost lansata in 2009. Acest coupe compact de performanta a fost prezentat publicului larg in cadrul celui de-al 64-lea Salon Auto de la Frankfurt. Autovehiculul prezinta un sasiul exclusivist de inalta tehnologie cu suspensie fata HiPerStrut (suspensie de inalta performanta) care imbunatateste manevrabilitatea. Alte inovatii ale modelului GTC includ un sistem de asistenta pentru sofer dezvoltat pe baza celei de-a doua generatii a camerei video frontale Opel si sistemul de iluminare frontala adaptiva AFL +. Perla coroanei va sosi in vara anului 2012, cu super performantul model OPC (Opel Performance Center), ce va completa portofoliul coupe compact sportiv. Chiar daca are o imagine sportiva, functionalitatea si consumul redus de carburant au ramas aspecte importante, la fel ca in cazul modelului Kadett.

Inginerii din Russelsheim lucreaza in prezent la alte modele Astra.  La 75 de ani de la debut si cu peste 21 de milioane de unitati vandute, povestea de succes a modelelor Kadett si Astra continua.  Prin urmare, vechiul slogan publicitar din anii 50 „Autovehiculele compacte Opel sunt, pe scurt: OK” continua sa fie valabil si pentru clientii actuali.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (4)

scris de sims

la multi multi ani opel!!!!

scris de MaryCris

Intr-adevar,destul de raspandit Opelul la noi.

scris de ovyy

Opel are o istorie auto destul de frumoasa, iar producatorul german este destul de iubit pe piata romaneasca, de remarcat numarul mare de masini opel inmatriculate la noi.

scris de cameluss

Opel chiar are o poveste de succes ,, bravo lor

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.7035 :: 18.7MB