No SSO cookie

Noul Opel Astra, eficient din punctul de vedere al coeficientului aerodinamic

voteaza
(0/ 0)
Noul Opel Astra, eficient din punctul de vedere al coeficientului aerodinamic
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Noul Astra are dimensiuni mult mai compacte faţă de cele ale modelului anterior. Acesta este cu circa 2,5 cm mai coborât şi cu 0,5 cm mai subţire, având inclusiv roţile mai subţiri.

 
 

Însă pentru a atinge performanţe aerodinamice maxime a fost nevoie şi de un nivel de precizie şi atenţie la detalii. Inginerii au acordat o atenţie deosebită liniei plafonului, montantului C şi construcţiei părţii inferioare a caroseriei. Rezultatul este elocvent, pentru că noul model Opel compact se numără printre cele mai aerodinamice din clasa sa, având un coeficient aerodinamic de 0,285.

Noul Astra are o lungime totală de 4,37 m, fiind cu circa 5 cm mai scurt decât modelul anterior. Înălţimea a fost redusă cu 2,5 cm până la 1,48 m, iar lăţimea cu 0,5 cm până la 1,81 m. Aceste dimensiuni au un impact pozitiv şi asupra caracteristicilor aerodinamice, cu o secţiune transversală de circa 0,642 m2 (faţă de 0,770 m2 în cazul modelului anterior), şi, în consecinţă, asupra consumului de carburant.

cq5dam.web.1280.1280

 

Inginerii au decis să lase acoperişul să „curgă” lin înspre partea din spate a autovehiculului, pentru a reduce rezistenţa la înaintare. Spoilerul spate delicat are rolul unei margini de separare eficiente, care taie fluxul de aer în partea superioară fără a crea curenţi de aer neplăcuţi. Chiar şi montantul C cu marginile sale mici a fost conceput pentru a direcţiona fluxul de aer într-un mod mai eficient decât în cazul modelului anterior Astra, reducând astfel coeficientul aerodinamic.

Inginerii au reuşit să aducă noi îmbunătăţiri prin reproiectarea părţii inferioare a caroseriei. Opel a hotărât să nu folosească panouri pentru întreaga parte inferioară a caroseriei. În schimb, toate componentele au fost examinate şi reproiectate pentru a asigura un flux mai bun de aer. Partea inferioară a caroseriei are acum structuri şi un suport pentru baterie aerodinamice, noua punte spate este mai ridicată faţă de cea a modelului Astra anterior, nemaiconstituind astfel un obstacol pentru aerul direcţionat sub autovehicul. Toate aceste măsuri joacă un rol esenţial în obţinerea valorilor aerodinamice exemplare. În cifre, cea mai ecologică versiune a modelului Astra anterior avea un coeficient aerodinamic de 0,325. Versiunea de bază a noului Astra are un coeficient aerodinamic remarcabil de numai 0,285. Chiar şi modelul diesel cu transmisie automată din noua generaţie, cu jante de 18", este mai bun din acest punct de vedere decât cea mai aerodinamică versiune a modelului anterior, cu un coeficient aerodinamic de 0,31.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.4848 :: 22.21MB