No SSO cookie

Noul Opel Astra, eficient din punctul de vedere al coeficientului aerodinamic

voteaza
(0/ 0)
Noul Opel Astra, eficient din punctul de vedere al coeficientului aerodinamic
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Noul Astra are dimensiuni mult mai compacte faţă de cele ale modelului anterior. Acesta este cu circa 2,5 cm mai coborât şi cu 0,5 cm mai subţire, având inclusiv roţile mai subţiri.

 
 

Însă pentru a atinge performanţe aerodinamice maxime a fost nevoie şi de un nivel de precizie şi atenţie la detalii. Inginerii au acordat o atenţie deosebită liniei plafonului, montantului C şi construcţiei părţii inferioare a caroseriei. Rezultatul este elocvent, pentru că noul model Opel compact se numără printre cele mai aerodinamice din clasa sa, având un coeficient aerodinamic de 0,285.

Noul Astra are o lungime totală de 4,37 m, fiind cu circa 5 cm mai scurt decât modelul anterior. Înălţimea a fost redusă cu 2,5 cm până la 1,48 m, iar lăţimea cu 0,5 cm până la 1,81 m. Aceste dimensiuni au un impact pozitiv şi asupra caracteristicilor aerodinamice, cu o secţiune transversală de circa 0,642 m2 (faţă de 0,770 m2 în cazul modelului anterior), şi, în consecinţă, asupra consumului de carburant.

cq5dam.web.1280.1280

 

Inginerii au decis să lase acoperişul să „curgă” lin înspre partea din spate a autovehiculului, pentru a reduce rezistenţa la înaintare. Spoilerul spate delicat are rolul unei margini de separare eficiente, care taie fluxul de aer în partea superioară fără a crea curenţi de aer neplăcuţi. Chiar şi montantul C cu marginile sale mici a fost conceput pentru a direcţiona fluxul de aer într-un mod mai eficient decât în cazul modelului anterior Astra, reducând astfel coeficientul aerodinamic.

Inginerii au reuşit să aducă noi îmbunătăţiri prin reproiectarea părţii inferioare a caroseriei. Opel a hotărât să nu folosească panouri pentru întreaga parte inferioară a caroseriei. În schimb, toate componentele au fost examinate şi reproiectate pentru a asigura un flux mai bun de aer. Partea inferioară a caroseriei are acum structuri şi un suport pentru baterie aerodinamice, noua punte spate este mai ridicată faţă de cea a modelului Astra anterior, nemaiconstituind astfel un obstacol pentru aerul direcţionat sub autovehicul. Toate aceste măsuri joacă un rol esenţial în obţinerea valorilor aerodinamice exemplare. În cifre, cea mai ecologică versiune a modelului Astra anterior avea un coeficient aerodinamic de 0,325. Versiunea de bază a noului Astra are un coeficient aerodinamic remarcabil de numai 0,285. Chiar şi modelul diesel cu transmisie automată din noua generaţie, cu jante de 18", este mai bun din acest punct de vedere decât cea mai aerodinamică versiune a modelului anterior, cu un coeficient aerodinamic de 0,31.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Corsa 1.0 TURBO ECOTEC MT6

    Opel Corsa 1.0 TURBO ECOTEC MT6

    Oferind un raport calitate-preț excelent, Opel Corsa este un model practic și accesibil, cu un interior plăcut și cu o poziție dominantă pe lista scurtă a viitorilor cumpărători care aleg segmentul B.

  • Renault Megane GT TCe 205 AT7

    Renault Megane GT TCe 205 AT7

    Un motor turbo pe benzină cu 205 CP, cutie de viteze în 7 trepte și dublu ambreiaj, padele și Launch Control, interior expresiv și sportiv cu tapițerie Alcantara și scaune sport, sistem de direcție pentru roțile din spate pentru a reduce subvirarea, alături de un preț de pornire de 22.100 Euro inclusiv TVA, pot fi secretele succesului în această nișă tot mai competitivă a hot hatch-urilor.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.4922 :: 17.88MB