No SSO cookie

Opel Ampera Castiga Raliul Monte Carlo

voteaza
(0/ 0)
Opel Ampera Castiga Raliul Monte Carlo
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Patru automobile Ampera electrice printre primele 10 clasate in categoria propulsie alternativa.

 
 

Dupa dobandirea titlului “Car of the Year 2012”, Opel Ampera a castigat si a 13-a editie a Raliului International Monte Carlo pentru automobile electrice si propulsie alternativa, la care a participat pentru prima oara.

Patru Ampera s-au clasat intre primele 10 vehicule. Duoul francez Bernard Darniche si Joseph Lambert au reusit sa bata orice concurenta. Duminica, ultima zi de concurs, vehiculul electric revolutionar a ajuns la linia de sosire in capitala provinciei Coasta de Azur. Au participat in jur de 130 de competitori de la 30 de producatori, printre care sapte Ampera, inclusiv o echipa privata.

Ceilalti competitori au fost Renault Fluence Z.E., o masina sport Tesla Roadster, un Mitsubishi I-MiEV si un Peugeot Ion. Dincolo de victoria la general, echipele Ampera cu Charlotte Berton si Olivier Sussot s-au clasat pe locul 3, Jean-Claude Andruet si Patrick Lienne au venit pe 7, iar Hanns Werner Wirth si Daniel Riesen au ajuns pe locul 8, completand fantasticul rezultat.


“Succesul Ampera in acest concurs de versatilitate in conditii de maxima provocareii demonstreaza echilibrul dintre anduranta si eficienta a consumului de combustibil. Acest lucru subliniaza rolul de lider pe care il avem in domeniul propulsiei altenative,” spune Directorul pentru E-mobilitate al Opel, Enno Fuchs. Competitia “Rallye Monte-Carlo Des Énergies Nouvelles” a avut loc pentru a 13-a oara si s-a impus drept cel mai vechi eveniment motorsport pentru vehicule cu propulsie alternativa. Automobil Club Monte Carlo organizeaza competitia din 1995.


Test de anduranta pentru propulsie alternativa
Raliul a debutat in trei orase, Annecy-le-Vieux, Clermont Ferrand si Lugano, pe o distanta de 550 kilometri prin Digne-les-Bains, capitala districtului Alpes-de-Haute-Provence, spre Monaco. A doua zi, echipele au trebuit sa concureze pe o distanta de 272 de kilometri, ce i-a dus prin Monaco si ruta originala a Raliului Monte Carlo Rally. in aceste doua zile, echipele au fost supuse la adevarate teste de regularitate si au trebuit sa-si demonstreze calitatile de soferi prin impingerea masinilor la limita.


Dincolo de testele de regularitate, focusul a fost pus pe consumul de combustibil. Cu ajutorul unei proportii derivate din greutatea vehiculului, emisiile CO2, densitatea energetica a combustibilului si consumul acestuia, organizatorii au putut calcula o comparatie intre valori si sa realizeze un clasament general. “Tehnologia sofisticata a Ampera a fost permanent de baza si ne-a permis acest succes enorm,” a spus copilotul francey Joseph Lambert, ce a celebrat victoria alaturi de pilotul Bernhard Darniche. Darniche a castigat deja legendarul Raliu Monte Carlo in 1979 si a reusit de mai mult de 10 ori sa iasa castigator din etapa speciala de pe faimosul Col de Turini.


Opel Ampera este primul autovehicul electric care se poate deplasa oriunde, oricand. O baterie litiu-ion de 16 kWh alimenteaza motorul electric de 111 kW/150 cp. in funcție de stilul de conducere și de condițiile de drum, autovehiculul poate parcurge o distanța cuprinsa intre 40 și 80 km fara a produce emisii poluante, funcționand numai pe baza energiei furnizate de baterie. Sistemul de propulsie electrica Voltec al modelului Ampera genereaza un cuplu instant de 370 Nm, ce propulseaza autovehiculul de la zero la 100 km/h in aproximativ noua secunde si asigura o viteza maxima de 161 km/h.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2407 :: 17.8MB