Noul model vine cu un design exterior plin de forţă, care îşi dovedeşte clar apartenenţa la gama BMW X. Totodată, interiorul noului BMW X1 oferă creştere semnificativă a spaţiului pentru pasageri şi bagaje, o ambianţă premium şi o funcţionalitate ce se bazează pe tehnologii avansate. Motoarele cu patru cilindri provenite din cea mai nouă generaţie de propulsoare BMW Group, o versiune a sistemului inteligent de tracţiune integrală ce a fost optimizată din punct de vedere al eficienţei şi o tehnologie nou dezvoltată a şasiului contribuie la o îmbunătăţire vizibilă a calităţilor sportive şi a confortului călătoriei în comparaţie cu modelul anterior, în condiţiile în care consumul şi emisiile sunt reduse cu 17% faţă de generaţia precedentă.
![]() |
De pe lista de opţionale se remarcă farurile LED integrale, Dynamic Damper Control (controlul dinamic al amortizoarelor), BMW Head-Up Display şi sistemul Driving Assistant Plus, multe având debutul absolut pentru un automobil din această clasă.
Noul model a crescut în înălţime în comparaţie cu predecesorul său (+53 milimetri), ceea ce a contribuit la mărirea spaţiului interior. Iar poziţia scaunelor semnificativ mai înaltă (+36 milimetri în faţă, +64 milimetri în spate) optimizează vizibilitatea asupra drumului.
![]() |
În spate, spaţiul pentru picioare a crescut cu 37 de milimetri în specificaţia standard şi cu până la 66 de milimetri cu scaun spate ajustabil (dotare opţională), în timp ce portbagajul cu o capacitate de 505 litri este mai mare cu 85 de litri faţă de cel al modelului anterior. Rabatarea spătarului banchetei - divizată 40:20:40 în echiparea standard -, care opţional poate fi comandată şi cu ajustarea unghiului de înclinare, permite extinderea capacităţii de încărcare la un maxim de 1.550 de litri. Disponibil opţional, scaunul pasagerului din faţă, al cărui spătar poate fi rabatat, şi bancheta spate ce poate culisa înainte-înapoi cu 13 centimetri oferă o variabilitate suplimentară.
A doua generaţie BMW X1 dispune de o selecţie complet nouă de motoare. Două propulsoare pe benzină şi trei versiuni diesel vor fi disponibile de la lansarea din octombrie 2015, iar toate au câte patru cilindri şi fac parte din noua familie de motoare a BMW Group. Gama de puteri variază între 150 CP şi 231 CP. Motoarele sunt combinate fie cu transmisia manuală cu şase trepte, fie cu cea Steptronic cu opt trepte, ambele reprezentând noi dezvoltări.
Dispuse în faţă şi montate transversal, motoarele cu patru cilindri furnizează puterea care este transformată în propulsie dinamică şi care asigură plăcerea condusului pe drum cu aderenţă scăzută, fie prin noua versiune a sistemului inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive, fie printr-o configuraţie avansată de tracţiune faţă, în funcţie de varianta de model.
Un alt factor ce contribuie la îmbunătăţirea suplimentară a agilităţii BMW X1 este şi tehnologia şasiului, de asemenea o dezvoltare nouă, care asigură nu doar un comportament controlabil cu precizie, ci şi o îmbunătăţire vizibilă a confortului călătoriei. Împreună cu centrul de greutate coborât al automobilului, distribuţia aproape perfectă (50:50) a maselor, ecartamentul lat, consolele scurte, masa optimizată şi rigiditatea impresionantă a caroseriei şi şasiului, aceasta pune bazele pentru o experienţă a condusului familiară conducătorilor BMW, dar fără egal în segment.
![]() |
Sistemul inteligent de tracţiune integrală xDrive este disponibil şi el sub o formă actualizată pentru a doua generaţie BMW X1. Compact, cu masa redusă şi eficient, sistemul de tracţiune integrală distribuie puterea motorului între puntea faţă şi cea spate exact cum o cere situaţia, în orice moment. Conectarea acestuia cu DSC (Dynamic Stability Control / controlul dinamic al stabilităţii) permite sistemului să acţioneze preventiv pentru a contracara orice tendinţă subviratoare sau supraviratoare din partea automobilului. Mai mult, combinaţia sistemului DSC cu xDrive include acum şi Hill Descent Control (control la coborârea pantei), care poate fi activat prin atingerea unui buton.
Noul BMW X1 sDrive18d este echipat standard cu o nouă transmisie manuală cu şase trepte, la care funcţia de control al vitezei de cuplare asigură o cursivitate optimizată. Un senzor de selectare a vitezelor adaptează turaţia motorului la cea a arborelui de intrare în transmisie, rezultatul fiind cele mai rapide schimbări de viteze posibile.
Disponibilă ca opţiune la cutia de viteze manuală este transmisia Steptronic cu opt trepte, de asemenea nou dezvoltată, care este dotare standard la toate celelalte modele. Noua versiune a transmisie automate se evidenţiază prin eficienţa internă îmbunătăţită, cursivitatea crescută şi schimbări mai dinamice ale vitezelor. Cu masa redusă şi eficienţa internă îmbunătăţită, noile transmisii - manuală cu şase trepte şi Steptronic cu opt trepte - contribuie şi ele al optimizarea eficienţei. Cutia de viteze manuală are un amortizor cu pendul centrifugal în volanta dublă, care reduce oscilaţiile de rotaţie ce apar la turaţii joase ale motorului. Astfel este mărit confortul când conducătorul menţine turaţia redusă pentru a îmbunătăţi economia de combustibil. Totodată, patinarea redusă a convertorului noii transmisii automate elimină pierderile de energie, iar rapoartele mai lungi menţin turaţiile reduse la viteze mai mari ale automobilului.
![]() |
Versiunea sistemului inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive ce a fost dezvoltată pentru noul BMW X1 este considerabil mai uşoară. În plus, pierderile de cuplu ale sistemului de propulsie în situaţii normale de condus sunt reduce cu aproximativ 30% datorită noului ambreiaj multidisc. Eficienţa funcţională îmbunătăţită a noului diferenţial spate contribuie şi ea la furnizarea unei experienţe extrem de eficiente în ceea ce priveşte tracţiunea integrală.
Schimbarea de generaţii BMW X1 aduce evoluţii semnificative şi în domeniul conectivităţii inteligente. O nouă completare a gamei de dotări BMW ConnectedDrive este BMW Head-Up Display care, asemenea celui de la modelele BMW X mai mari, proiectează informaţiile legate de condus direct pe parbriz. Acum, BMW X1 poate fi comandat cu Driving Assistant Plus din cadrul sistemului Active Cruise Control (tempomat activ) cu funcţie Stop & Go, Lane Departure Warning (avertizare la părăsirea benzii), Traffic Jam Assistant (asistent în ambuteiaje), Collision Warning (avertizare de coliziune) şi sistem de avertizare la pietoni cu funcţia City Braking (premiat de Euro NCAP). Aceste sisteme sunt completate de o selecţie actualizată de aplicaţii care permit clienţilor să adauge automobilului funcţionalităţi de confort, navigaţie şi infotainment, în funcţie de preferinţe.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!