Modelul 488 GTB deschide un nou capitol în istoria motoarelor de 8 cilindri, marca Ferrari, la 40 de ani de la prezentarea primului său motor V8, amplasat pe puntea spate a modelului 308 GTB. Noul Ferrari 488 GTB aduce performanţele specifice unei maşini de circuit pe şosele, pentru aceia dintre conducătorii auto care conduc din plăcere.
![]() |
Design-ul aerodinamic poartă amprenta Ferrari Styling Centre: linii curate şi prize de aer generoase, în capotă şi aripi spate, dau o notă aparte modelului Ferrari 488GTB şi duc mai departe linia îndrăzneaţă a modelului iniţial, 308 GTB. Interiorul a fost şi el redesenat, pe măsură aşteptărilor celor mai pretenţioşi dintre cei pretenţioşi: rezultatul e păstrarea unui habitaclu sportiv fără a face nici cel mai mic rabat asupra confortului specific doar unei maşini, unice, cu adevărat de lux. Elementele de design exterior, partea frontală, dominată de spoiler-ul dublu, accentuat de aşa numitul „aero pillar”, amplasat central, de inspiraţie tot din Formula 1, împreună cu motorul V8 de 3.902 centimetri cubi dotat cu două turbocompresoare, generează noului model un cuplu cu 41 % mai mare şi un consum de combustibil cu 13% mai mic faţă de predecesorul său, Ferrari Italia 458. În prezent, V8-ul de 3.902 cc devine cel mai performant motor Ferrari cu zero întârziere la accelerare şi un sunet de excepţie, seducător. Modelul Ferrari 488 GTB oferă performanţe incredibile, în condiţii de manevrabilitate excelente: 670 CP la 8.000 RPM, cu o putere specifică de 172 CP/litru, încă un record pentru un Ferrari de stradă. Un cuplu maxim de 760 Nm în viteza a şaptea şi un timp de răspuns de doar 0,8 secunde la 2.000 rpm în viteză a treia sunt alte performanțe care merită să fie menționate. În acelaşi timp, 488 GTB accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 3 secunde şi de la 0 la 200 de km/h în doar 8.3 secunde.
![]() |
Dimensiunile noului model sunt de 4.568 în lungime, 1.952 în lățime și 1.213 mm în înâlțime, având o distribuție a greutății de 41.5% pe puntea față și 58.5% pe puntea spate. Consumul mediu este de 11.4 l/100 km, iar emisiile de CO2 sunt de 260 g/km.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!