No SSO cookie

OFICIAL: BMW X4 M40i

voteaza
(0/ 0)
OFICIAL: BMW X4 M40i
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Prin lansarea noului BMW X4 M40i, gama BMW X4 a câştigat un nou vârf de gamă. Noul BMW X4 M40i vine cu desgin distinctiv, este puternic şi economic şi oferă o dinamică superioară.

 
 

Exteriorul noului BMW X4 M40i demonstrează apartenența la familia exclusivă de modele BMW M Performance. Accentele exclusive de culoare din partea frontală a automobilului şi oglinzile retrovizoare finisate în Ferric Grey metalizat, precum şi jantele M din aliaj uşor, de 20 de ţoli, cu design double-spoke, sistemul de evacuare sport cu control al supapelor şi ţevi de eşapament Chrome Black pe ambele părţi accentuează caracterul unic al noului BMW X4 M40i. Şi la interior, caracterul specific unui BMW M este omniprezent. Volanul M îmbrăcat în piele, levierul M al schimbătorului de viteze, scaunele sport şi pragurile uşilor specifice modelului oferă un preambul al plăcerii condusului, la fel cum o face şi inscripţia "X4 M40i" de pe panoul de bord.

Nou dezvoltat de M Performance, motorul pe benzină, cu şase cilindri dispuşi în linie, cu tehnologie TwinPower Turbo îşi sărbătoreşte premiera mondială odată cu noul BMW X4 M40i. La o capacitate cilindrică de 3,0 litri, acest motor dezvoltă 360 CP între 5.800 şi 6.000 rpm, iar cuplul maxim furnizat este de 465 Nm, toate acestea cu un consum mediu mixt de 8,6 l/100 km și emisii CO2 de 199 g/km. Cu acest motor de înaltă performanţă şi tehnologia M Performance TwinPower Turbo avansată, BMW X4 M40i accelerează în 4,9 secunde de la 0 la 100 km/h şi poate atinge o viteză maximă de 250 km/h (limitată electronic).

p90199535-highres

 

Adaptat special, şasiul sport al noului BMW X4 M40i furnizează dinamică la un nivel superior. Arcurile şi barele stabilizatoare puternice, unghiul de cădere crescut pe puntea faţă, amortizoarele adaptive reglate special pentru specificaţiile M Performance şi sistemul BMW xDrive de tracţiune integrală cu caracteristicile sale de tracţiune spate, care include şi Performance Control, asigură o reacţie neutră de autodirecţie, precum şi tendinţă redusă de ruliu şi garantează o plăcere maximă a condusului.

Noul BMW X4 M40i este cea mai nouă apariţie în familia M Performance şi ilustrează experienţa îndelungată pe care o are BMW M în producţia de automobile sport exclusiviste, ale cărei origini datează din 1972. BMW Motorsport GmbH, aşa cum s-a numit iniţial, a stabilit noi standarde în competiţiile auto internaţionale. Printre punctele culminante s-a numărat BMW M1 - automobil sport cu motor dispus central -, care a excelat într-o competiţie unică, Procar. În plus, BMW Motorsport GmbH a dezvoltat primul motor turbo cu care a fost câştigat un titlul mondial în Formula 1, iar prin BMW M3 a creat cel mai de succes model de grupa A din lume în cursele pentru turisme.

p90199574-highres

 

Nou dezvoltatul motor pe benzină, cu şase cilindri dispuşi în linie şi tehnologie M Performance TwinPower Turbo, pentru BMW X4 M40i este realizat din aluminiu, fiind ultrauşor şi optimizat termodinamic și a fost construit cu aşa-numitul design "closed-deck". În acest tip de construcţie, cămaşa de apă ce înconjoară cilindrii este sigilată în partea superioară, ceea ce oferă carterului un grad foarte ridicat de rigiditate.

Sistemul de propulsie al noului BMW X4 M40i se bazează pe motorul de 3,0 litri, cu şase cilindri dispuşi în linie, de la BMW X4 xDrive35i. Pentru a îndeplini sub orice aspect cerinţele de dinamică ale modelelor BMW M Performance, inginerii de dezvoltare au optimizat motorul prin utilizarea unui arbore cotit din oţel forjat, alături de componente de la propulsorul de înaltă performanţă ce echipează BMW M3 şi BMW M4, care au fost lansate în 2014. Acesta este modul prin care pistoanele cu inel superior adaptat, lagărele arborelui cotit şi bujiile de mare putere au fost transferate de la motorul cu şase cilindri dispuși în linie, cu tehnologie M TwinPower Turbo, la noul BMW X4 M40i.

p90199622-highres

 

Pe lângă nivelul ridicat al presiunii de încărcare şi o creştere a volumului de combustibil injectat, motorul a fost echipat cu o galerie de admisie a aerului ce a fost adaptată aerodinamic, precum şi cu un sistem de evacuare optimizat ca presiune de retur şi caracteristici acustice, totul pentru o nouă creştere a performanţelor. Un răcitor de ulei separat garantează menţinerea, în orice condiţii de condus, a temperaturii optime de funcţionare a motorului foarte puternic.

Sistemul de evacuare distinctiv cu care este echipat noul BMW X4 M40i este inconfundabil prin ţevile de eşapament de pe ambele părţi laterale, finisate în Chrome Black. Schimbările radicale de ordin tehnic includ, pe lângă controlul inteligent al supapelor, un sistem de evacuare cu flux dublu, cu presiune de retur optimizată, care este dispus sub podeaua automobilului, precum şi cu tuning rezonator specific pentru M Performance. Rezultatul este un sunet charismatic, determinat individual de conducător în funcţie de modul de condus şi situaţiile de condus, care accentuează perfect, din punct de vedere acustic, caracterul sportiv al automobilului.

p90199573-highres

 

Noul motor M Performance TwinPower Turbo pe benzină, cu şase cilindri dispuşi în linie, beneficiază de tehnologia TwinScroll Turbo (o turbină alimentată separat de la două grupe de câte trei cilindri), de sistem de injecţie High Precision, de sistem de control variabil al arborelui cu came Double VANOS şi de Valvetronic, sistem de control complet variabil al supapelor.

În plus, noul motor pe benzină, de 3,0 litri, ce propulsează noul BMW X4 M40i este echipat standard cu funcţia Auto Start Stop şi sistem Brake Energy Regeneration (generarea energiei la frânare). O reducere suplimentară a consumului este garantată de sistemul inteligent de gestiune a energiei, care controlează componentele auxiliare. Pe lângă pompa de lichid de răcire acţionată la cerere şi pompa de ulei cu volum variabil, acestea includ un sistem de direcţie electromecanic. Economii suplimentare sunt făcute de compresorul aerului condiţionat, care este deconectat atunci când nu este utilizat.

Integrarea turbocompresorului în galeria de evacuare are o contribuţie semnificativă la optimizarea foarte eficientă a puterii. În consecinţă, faza de încălzire după o pornire la rece a fost redusă semnificativ. Acest lucru minimizează rapid frecarea internă din sistem, astfel că se reduc considerabil consumul şi emisiile CO2. Localizarea convertorului catalitic în imediata vecinătate a motorului şi supapa de încărcare cu reglarea presiunii operată prin solenoid (wastegate) îmbunătăţesc suplimentar caracteristicile de emisii ale acestui motor termic.

Combinarea acestor caracteristici tehnice a avut ca rezultat cel mai puternic motor pe benzină M Performance de până acum. Aceasta corespunde unei creşteri a performanţelor de aproape 18% în comparaţie cu BMW X4 xDrive35i. În acelaşi timp, aceste modificări ale motorului termic au mărit cuplul maxim cu 16 procente, la 465 Nm între 1.350 şi 5.250 rpm.

Transmisia sport Steptronic cu opt trepte, disponibilă ca echipare standard la noul BMW X4 M40i, este responsabilă pentru transferul puterii furnizată de cel mai puternic motor M Performance pe benzină de până acum, având o contribuţie semnificativă la dinamica automobilului M Performance. Reglajul specific M Performance al programului de schimbare a vitezelor, care dispune de schimbări sportive şi de spontaneitate ridicată la "downshift" de-a lungul întregului interval de turaţii, a fost special adaptat la caracteristicile motorului. Conectivitatea sportivă şi directă a trenului de rulare este realizată prin evitarea patinării convertorului în afara schimbării vitezelor. În plus, transmisia sport Steptronic cu opt trepte dispune standard de Launch Control. Pentru un stil de condus sportiv, transmisia sport Steptronic cu opt trepte poate fi acţionată prin intermediul clapetelor de schimbare de pe volan. În modul clasic, viteza selectată este menţinută şi în modul manual, chiar şi atunci când limitatorul turaţiei a fost activat. În plus, prin designul său compact, masa redusă şi eficienţa optimizată, această transmisie are o contribuţie semnificativă la reducerea consumului şi a emisiilor.

p90199619-highres

 

În comun cu toate modelele BMW X4, BMW X4 M40i este echipat cu sistemul inteligent BMW xDrive de tracţiune integrală, cu Performance Control ca dotare standard. În acest fel este atins un nivel unic de dinamică, agilitate şi tracţiune. Indiferent de suprafaţa drumului, automobilul urmează linia trasată de conducător cu o precizie mult mai mare şi necesită mai puţine corecţii ale direcţiei. În plus, BMW xDrive cu care este echipat BMW X4 M40i a fost configurat să pună accentul pe roţile spate, o caracteristică tipică a dinamicii BMW M Performance.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.6428 :: 17.85MB