No SSO cookie

Oficial: Noul Mazda3 i-STOP

voteaza
(0/ 0)
Oficial: Noul Mazda3 i-STOP
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Noua Mazda3 i-STOP este deja disponibila in Romania la un pret de pornire cu TVA de 19.690 de euro.

 
 

In 2007 Mazda anunta strategia de dezvoltare 'Sustainable Zoom-Zoom'. Conform acesteia compania japoneza si-a asumat obiectivul de a construi autovehicule cu un nivel scazut de emisii si un grad de siguranta ridicat. Pentru prima oara in istorie, Mazda introduce in echiparea modelelor de serie o tehnologie unica - i-STOP, care permite oprirea si pornirea automata a motorului, in momentul in care automobilul stationeaza in trafic.

 

Modelul ales sa integreze sistemul i-STOP este noua Mazda3, cel mai bine vandut autovehicul Mazda. Unicitatea i-STOP este data de faptul ca acesta foloseste energia din pistoane, utilizand in mica masura ajutorul unui starter electric (cum este cazul altor sisteme conventionale). Acest lucru este posibil prin optimizarea automata a pozitiei pistoanelor, a arborelui cotit, a valvelor si a sistemului de injectie directa.

 

Conform inginerilor Mazda, sistemul i-STOP functioneaza optim in combinatie cu un motor pe benzina cu injectie directa. Astfel, noua Mazda3 i-STOP este echipata cu un motor de 2l DISI (injectie directa cu aprindere prin scanteie) pe benzina, care are un consum combinat de 6,8l, cu 14% mai putin decat prima generatie Mazda3 cu o motorizare de 2l benzina. Totodata, motorul de 2l din echiparea noii Mazda3 i-STOP respecta normele euro V. Un alt avantaj al tehnologiei unice Mazda este faptul ca motorul reporneste automat, prin apasarea peadalei de ambreiaj, in doar 0,35 secunde, de aproximativ doua ori mai repede decat alte sisteme asemanatoare din piata. Din optimizarea sistemului a mai rezultat un beneficiu, repornirea motorului realizandu-se foarte silentios. Noua Mazda3 i-STOP mai integreaza o tehnologie dezvoltata de constructorul nipon.

 

Sub denumirea de 'single nano-technology catalyst', catalizatorul introdus de Mazda foloseste pana la 90% mai putin metal pretios decat cele conventionale, are o durata mai lunga de viata si este mai rezistent la degradarea cauzata de temperaturile ridicate ale noxelor. Mazda3 i-STOP, echipata cu motorizarea de 2l DISI si transmisie manuala, cu sase trepte, completeaza oferta curenta, compusa din 4 motorizari, doua pe benzina, de 1,6l si 2l (cu transmisie automata) si doua diesel, de 1,6l si 2,2l. Toate motorizarile superioare respecta standardele impuse de normele euro V, iar cele de 1,6l sunt compatibile euro IV. Alaturi de o tehnologie aparte, menita sa protejeze mediul inconjurator, noua Mazda3 pastreaza atribute consacrate, oferind un design sportiv si fluid si un interior confortabil si ergonomic.

 

Habitaclul este mai bine antifonat decat in cazul versiunii anterioare, iar materialele utilizate la confectionarea bordului sunt de calitate superioara. Elemente precum aerul conditionat, geamurile si oglinzile electrice, radio CD compatibil MP3, sistemele ABS, EBD (distributia electronica a fortei de franare), TCS si DSC (de control al tractiunii si al stabilitatii) si asistenta la franarea de urgenta (ESS) sunt oferite standard pe orice versiune de Mazda3.

 

Robert Gherghe

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Corsa 1.0 TURBO ECOTEC MT6

    Opel Corsa 1.0 TURBO ECOTEC MT6

    Oferind un raport calitate-preț excelent, Opel Corsa este un model practic și accesibil, cu un interior plăcut și cu o poziție dominantă pe lista scurtă a viitorilor cumpărători care aleg segmentul B.

  • Renault Megane GT TCe 205 AT7

    Renault Megane GT TCe 205 AT7

    Un motor turbo pe benzină cu 205 CP, cutie de viteze în 7 trepte și dublu ambreiaj, padele și Launch Control, interior expresiv și sportiv cu tapițerie Alcantara și scaune sport, sistem de direcție pentru roțile din spate pentru a reduce subvirarea, alături de un preț de pornire de 22.100 Euro inclusiv TVA, pot fi secretele succesului în această nișă tot mai competitivă a hot hatch-urilor.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3023 :: 22.19MB