No SSO cookie

OFICIAL: Chevrolet Aveo RS Concept

voteaza
(0/ 0)
OFICIAL: Chevrolet Aveo RS Concept
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Chevrolet va prezenta la Salonul Auto de la Detroit noul Aveo RS concept.

 
 

Chevrolet a anuntat astazi lansarea pe plan mondial a prototipului Aveo RS, la Salonul Auto de la Detroit din America de Nord. Acesta are un aspect de hot hatch, de inspiratie europeana.

Fiind mai lung, mai lat si mai spatios decat varianta actuala a modelului Aveo, Aveo RS expune elementele de design cu aspect imbunatatit din interior si din exterior si prezinta numeroasele optiuni de personalizare ce ar putea fi disponibile pentru autovehiculul din urmatoarea generatie.

Prototipul Aveo RS arata clar ca suntem pregatiti sa facem un mare pas inainte in segmentul de autovehicule de mici dimensiuni”, a declarat presedintele si directorul executiv al Chevrolet Europa, Wayne Brannon. „Fiind lansat in Europa in 2011, noul Aveo se va potrivi perfect cu extraordinarele autovehicule Cruze si Spark, modelele complet noi din segmentele de autovehicule compacte si de mici dimensiuni.”

Speram ca prototipul Aveo RS va demonstra seriozitatea cu care am abordat redefinirea autovehiculului Aveo si a pozitiei sale in cadrul segmentului de autovehicule de mici dimensiuni, aceeasi seriozitate dovedita si la reinventarea modelului Malibu”, a declarat Jim Campbell, director general al Chevrolet.

Design exterior

Aveo RS, cu finisaj de culoare albastru electric Boracay, contine elementele de design ale Chevrolet, precum grila dubla a radiatorului, lampi spate rotunde si aparatori laterale, insa designerii au conferit prototipului o atitudine mai agresiva prin adaugarea unor orificii la inaltime redusa si a unui orificiu inferior decorat cu o combinatie de aluminiu periat si aluminiu lustruit. Proiectoarele de ceata exterioare sunt integrate in orificiul de admisie pentru racirea franelor de dimensiuni mari, care ajunge pana la aparatoarele laterale din fata, creand o parte frontala cu aspect agresiv.

Blocurile optice proeminente, cu carcasa din aluminiu periat, sunt inspirate de pasiunea designerului pentru motociclete. Profilul lateral elegant este caracterizat prin liniile laterale ale caroseriei neintrerupte, linia mediana inalta si linia joasa a acoperisului. Oglinzile laterale cu lampi de semnalizare de culoarea chihlimbarului au aceeasi forma ca si autovehiculul si se pierd treptat in profilul acestuia. La prima vedere, autovehiculul are aspectul unui hatchback cu trei usi, deoarece manerele portierelor din spate sunt amplasate discret in zona montantului „C”.

Jantele lui Aveo RS sunt de 19 inch si au cinci spite si un logo Chevrolet din bronz rosu, cu finisaj metalic. Pasajele rotilor dezvaluie etriere de frana Boracay Blue de mari dimensiuni.

Partea din spate a prototipului continua tema sportiva, fiind prevazuta cu un spoiler integrat care incepe de la plafon, un sistem de evacuare montat central si tevi de esapament cromate. Lampile spate proeminente, similare celor ale motocicletelor, au carcase din aluminiu colorat si un logo Bowtie discret.

Interior spatios si elegant

Cu interiorul sau de culoare negru mat, evidentiat prin accente de negru stralucitor, metalice si albastre, interiorul prototipului Aveo RS arata aceeasi atentie la detalii ca si exteriorul. Tema albastru Boracay este continuata si in interior, prin cusaturile de pe panoul de instrumente al postului de conducere dublu, insertiile de pe portierele din fata si cele din spate, marginea volanului, husa manetei schimbatorului de viteze, frana de parcare, pernele scaunelor din piele si chiar pe covorase. Maneta schimbatorului de viteze, comenzile sistemului de climatizare si sistemul audio sunt amplasate pe consola centrala integrata, care mai include si un port USB. Iluminarea de fundal de culoare albastru gheata a afisajului sistemului audio, a ecranului pentru indicatoarele de semnalizare si a butoanelor amplifica efectul cusaturilor albastre.

Designul inspirat din aspectul motocicletelor este continuat in interior, printr-un tahometru analog rotund, amplasat in interiorul unui ecran LCD asimetric, decorat, de asemenea, cu metal striat cu decupaje rotunde; orificiile de ventilatie laterale, rotunde, sunt din aluminiu.

Interiorul este pe cat de functional, pe atat de elegant, cuprinzand spatii de depozitare in consola centrala si in portiere. Scaunele din spate se rabateaza complet, permitand transportarea obiectelor de dimensiuni mari.

Motor eficient

Prototipul Aveo RS este propulsat de motorul supraalimentat Ecotec de 1,4 l, extrem de eficient, ce dezvolta 138 de cai putere (103 kW). Aveo RS beneficiaza de o transmisie manuala cu sase trepte de viteza.

Pentru prototip, designerii au creat un capac de motor special, din grafit de argint, cu insertie din aluminiu periat. Marginile capacelor de umplere pentru lichidul de racire si cel al servodirectiei sunt de culoare albastru gheata, iar orificiile de ventilatie tip fagure ce inconjoara centrul capacului sunt acoperite cu finisaj mat din crom umbrit, fiind asortate cu rotile.

Chevrolet a anuntat deja ca noul Aveo va fi construit pentru piata din America de Nord, la fabrica Orion in orasul Orion din Michigan, SUA incepand din 2011, o strategie care va asigura 1.200 de slujbe pentru zona sud-estica a statului Michigan. Dotarea cu echipamente a fabricii Orion in vederea producerii autovehiculelor Aveo este programata sa inceapa la finalul anului 2010.


Robert Gherghe


 

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
1.0653 :: 22.21MB