No SSO cookie

O jumatate de milion de autovehicule second-hand, multe vechi si poluante, ar putea intra in Romania in 2007, estimeaza APIA

voteaza
(0/ 0)
O jumatate de milion de autovehicule second-hand, multe vechi si poluante, ar putea intra in Romania in 2007, estimeaza APIA
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Aproximativ 500.000 de autovehicule second-hand, multe vechi si poluante, ar putea fi importate in Romania in anul 2007, dupa aderare, daca autoritatile nu vor lua masuri in acest sens, apreciaza vicepresedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile, Nicolas Ianculescu.

 
 
Dupa aderarea Romaniei, masinile rulate inmatriculate deja in Uniunea Europeana (UE) vor putea fi importate fara nici o restrictie tehnica. In Polonia, unde nu au fost luate masuri preventive, au intrat intr-un singur an 1,3 milioane de masini de ocazie, la un pret mediu de... 260 de euro, circa 80 la suta dintre acestea avand o vechime de peste 13 ani. Reprezentantii APIA estimeaza ca cele mai multe masini de ocazie care vor fi importate in Romania vor avea o vechime de 10-14 ani, deci foarte poluante si oferind putine dotari privind siguranta rutiera, iar unele vor fi chiar adevarate "harburi", aduse pentru dezmembrare si piese de schimb, care la randul lor pun in pericol siguranta in trafic. Potrivit lui Ianculescu, daca autoritatile romane vor actiona in acest sens, precum Ungaria sau Cehia, care au luat din timp masuri de natura tehnica sau fiscala, importurile de masini second-hand se vor cifra in 2007 la circa 150.000 de unitati, respectiv de doua ori mai mult decat nivelul inregistrat in 2005. APIA a organizat luni o masa rotunda pe aceasta tema, exprimandu-si preocuparea fata de perspectiva intrarii in tara incepand cu 2007 a unui numar mare de vehicule de ocazie, vechi si poluante, care va aduce prejudicii eforturilor facute de Romania pentru respectarea standardelor europene in domeniu. Presedintele APIA, Brent Valmar, a subliniat ca, dupa aderarea la UE, importurile de masini second-hand nu vor fi eliminate, dar este nevoie de un set de reguli care sa protejeze mediul inconjurator, sa asigure siguranta conducatorilor auto si sa protejeze consumatorul roman, asa cum se intampla si in tarile UE. El a precizat ca APIA sustine Ministerul Mediului in introducerea unei taxe de mediu pentru orice vehicul importat in Romania, nou sau second-hand, care va fi calculata insa in functie de vechime si gradul de poluare. Reprezentantii APIA afirma ca aceasta nu ar fi neaparat o taxa suplimentara, pentru ca accizele la masinile importate ar putea fi eliminate (in UE nu exista accize pentru masini). In prezent, Romania se afla pe penultimul loc in Europa ca numar de autoturisme la mia de locuitori, iar parcul auto este extrem de imbatranit, cu 50 la suta din cele peste patru milioane de autovehicule avand o vechime de peste 12 ani, iar doua treimi din parc fiind autovehicule non-Euro (masini care nu satisfac nici o norma europeana de poluare). O verificare efectuata de Registrul Auto in anul 2005 arata, de asemenea, ca parcul auto din Romania este intr-o stare jalnica. Din cele 51.878 de vehicule verificate in trafic, o mare parte aveau probleme tehnice grave - 80 la suta din cele cu vechime peste 15 ani, 74 la suta din cele intre 11-15 ani, 50 la suta din cele inmatriculate in anii 2000-2001 si 42 la suta cu o vechime mai mica de trei ani.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2864 :: 22.18MB