No SSO cookie

Numarul mortilor in accidente rutiere in Romania a crescut in 2008, in timp ce in restul UE a scazut

voteaza
(0/ 0)
Numarul mortilor in accidente rutiere in Romania a crescut in 2008, in timp ce in restul UE a scazut
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Numarul deceselor in accidentele rutiere din Romania si Bulgaria a crescut in 2008 fata de 2007, in timp ce in restul statelor membre din Uniunea Europeana (UE) a scazut, arata un studiu publicat luni de Consiliul European pentru Securitatea Transporturilor (ETSC), citat de AFP.

 
 
In plus, Romania, dar si alte state precum Bulgaria, Letonia, Grecia, Polonia si Lituania, se apropie de rata de 150 de morti la un milion de locuitori, cel mai mare numar de decese provocate de accidentele rutiere in UE. in schimb, in restul tarilor din blocul european rata mortalitatii a scazut.

Aproximativ 39.000 de persoane au murit in accidente rutiere in 2008 pe strazile din statele membre ale Uniunii Europene (UE), cu 8,5% mai putin decat in 2007. UE se afla insa departe de atingerea scopului sau, dupa ce si-a fixat obiectivul de a reduce la jumatate numarul persoanelor decedate in accidente rutiere in 2010, fata de nivelul de referinta din 2001.


Numarul anual al victimelor accidentelor rutiere a scazut cu 15.400 de persoane din 2001 (54.400 de morti), ceea ce reprezinta o scadere anuala medie de 4,4%. in acest ritm, UE are nevoie de inca sapte ani pentru a-si atinge obiectivul, insa unele state, precum Franta, Belgia si Spania ar putea reusi acest lucru.

In UE, 79 de persoane la un milion de locuitori au murit anul trecut in accidente rutiere, fata de 113 la un milion, in 2001. In acest raport au fost incluse victimele care au decedat pe loc sau la 30 de zile de la accident, din cauza ranilor. Pe de alta parte, in Statele Unite 122 de persoane la un milion de locuitori au murit in accidente rutiere.

Strazile din Suedia, Olanda, Marea Britanie si Elvetia (care nu face parte din UE) sunt cele mai sigure din Europa, dupa cele din insula Malta. Toate aceste tari au mai putin de 50 de decese la un milion de locuitori. Ele sunt urmate indeaproape de Norvegia, Germania, Irlanda, Finlanda, Spania, Franta, Danemarca, Luxemburg si Italia.

In 2008, cateva dintre statele cu cele mai multe victime au inregistrat o imbunatatie a situatiei, mai precis Estonia (cu 33%), Lituania (33%), Slovenia (27%) si Letonia (25%).

Potrivit ETSC, aceasta reducere se poate datora crizei economice mondiale si pretului crescut al petrolului inregistrat la inceputul acestui an, care nu le-au mai permis europenilor sa circule atat de mult cu masina.

In perioada 2001-2008, Luxemburgul, Franta si Portugalia se afla in fruntea clasamentului celor mai mari reduceri ale numarului deceselor, cu o scadere de cel putin 47%. Aceste state sunt urmate de Spania si Letonia (cu o reducere de 43%), Belgia (38%) si Germania (36%).

In schimb, situatia s-a deteriorat in Romania si Bulgaria.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1657 :: 17.79MB