No SSO cookie

Nu putem returna taxa auto

voteaza
(0/ 0)
Nu putem returna taxa auto
Noutati-auto · · 1 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Guvernul isi mentine decizia de a pastra taxa auto de prima inmatriculare si nu are intentia sa returneze aceasta taxa.

 
 
Ministrul Economiei si Finantelor, Varujan Vosganian, a aratat, joi, ca persoanele care au platit aceasta taxa au facut-o in virtutea unei legi care nu a fost contestata prin nicio hotarare judecatoreasca.

"Ca Guvern, nu avem nicio baza legala de a da aceste sume inapoi", a spus Vosganian, care sa angajat ca, pana la sfarsitul lui ianuarie, Guvernul sa legifereze noile modificari aduse taxei. Comisarul european pentru fiscalitate si uniune vamala, Laszlo Kovacs, a declarat recent ca autoritatile romane ar trebui sa dea garantii ca vor da banii inapoi celor care au platit taxa de inmatriculare in actuala varianta, chiar daca Romania nu va ajunge la Curtea Europeana de Justitie pentru acest caz.

Potrivit acestuia, Comisia Europeana a primit un 'teanc urias' de hartii reprezentand plangeri primite de la romanii nemultumiti de taxa auto. 'Exista un teanc urias de hartii ce reprezinta plangerile primite, iar cazul este oarecum similar, pentru ca acum doi ani am avut un caz asemanator impotriva tarii pe care o cunosc cel mai bine, Ungaria, iar Ungaria era ezitanta in privinta schimbarii legislatiei si intr-un final a trebuit sa trimitem cazul la Curtea Europeana de Justitie care a decis impotriva Ungariei, iar guvernul a trebuit in cele din urma sa renunte la o taxa ce nu era legitima', a precizat comisarul european.

"Banii trebuie dati inapoi. Aceasta a fost decizia Curtii Europene de Justitie si in cazul Ungariei, iar aceasta va fi sigur decizia si in cazul Romaniei", a mentionat Laszlo Kovacs. Reprezentantii executivului au aratat, insa, ca Laszlo Kovacs s-a antepronuntat in privinta taxei auto de prima inmatriculare. Purtatorul de cuvant al Guvernului, Camelia Spataru, a precizat vineri ca acelasi lucru este valabil si in ceea ce priveste afirmatiile comisarului european privind returnarea acestei taxe catre cetatenii romani.

Comisia Europeana a declansat, recent, a doua etapa a procedurii de infringement (incalcare a Tratatului CE) impotriva Romaniei din cauza taxei auto, despre care expertii europeni afirma ca este discriminatorie in special in ceea ce priveste impozitarea masinilor second-hand din import si a celor autohtone.

"Cei care au platit aceasta taxa au facut-o in virtutea unei legi existente. Nicio instanta judecatoreasca nu a stabilit pana acum ca aceasta masura legislativa nu a fost in sprijinul reglementarilor Uniunii Europene", a declarat Vosganian.

El a subliniat ca, doar dupa ce legislatia privind taxa auto va fi modificata de Guvern, se va putea discuta daca Romania va intra sub incidenta unei proceduri judecatoresti cu Comisia Europeana. "Pana atunci, ca Guvern, nu avem nicio baza legala de a da aceste sume inapoi", a subliniat ministrul Economiei si Finantelor.

Vosganian a aratat ca pana in februarie Romania va trebui sa ajunga la un acord cu Comisia Europeana privind taxa auto si s-a angajat ca pana la sfarsitul lunii ianuarie Guvernul sa legifereze noile modificari aduse taxei. Ministrul a subliniat insa ca nu se va renunta la aceasta taxa.

"Atat premierul, cat si eu am fost foarte clari: Guvernul nu isi modifica punctul de vedere in legatura cu mentinerea acestei taxe si este lucrul pe care l-am comunicat si comisarului pentru fiscalitate, Laszlo Kovacs. I-am comunicat, de asemenea, domnului comisar, in limbajul politicos care caracterizeaza UE, ca declaratiile domniei sale au starnit o vie emotie in Romania si ne-am abtinut de la orice comentariu si facem acest lucru in continuare pana la elucidarea problemei. Atunci vom putea
lamuri si efectul in plan fiscal al taxei", a aratat Varujan Vosganian.

El a precizat ca masurile de modificare a taxei auto privesc introducerea unei modalitati de contestare a acesteia, o buna corelare intre nivelul taxei si valoarea reziduala a masinii, precum si o definire mai exacta a ceea ce inseamna masina care s-a depreciat. Conform Comisiei Europene, un autovehicul se depreciaza din momentul in care a fost inmatriculat.

Saptamana viitoare, un grup de experti ai Ministerului Economiei si Finantelor se va afla la Bruxelles pentru consultari cu Comisia Europeana, iar peste doua saptamani va fi prezent acolo si ministrul Vosganian. Pana la sfarsitul lunii ianuarie, Guvernul va adopta o ordonanta sau o ordonanta de urgenta, in functie de vacanta parlamentara, in care va include modificarile mentionate. In acest context, Vosganian a aratat ca a gasit disponibilitatea din partea CE pentru a nu se ajunge in instanta. Ministrul Economiei si Finantelor a pledat pentru importanta ecologica a taxei de prima inmatriculare, subliniind ca ea nu este un instrument fiscal, contributia adusa de aceasta la buget fiind marginala. De altfel, MEF si Ministerul Mediului vor prezenta o nota de utilizare pentru 2008 a acestei taxe, exclusiv in scopuri de protectie a mediului.

"S-a lasat sentimentul ca o eventuala anulare a acestei taxe ar fi o mare victorie a societatii civile. Va marturisesc ca nu inteleg deloc acest punct de vedere", a aratat Vosganian, care a mentionat ca, din cele aproximativ 350.000 de autovehicule noi inregistrate in Romania in acest an, doua treimi sunt mai noi de un an.

De asemenea, Vosganian a aratat ca taxa auto din Romania este de zece ori mai mica decat cea din Ungaria si de cateva ori mai mica decat cele din tarile nordice.

In urma cu o saptamana, Comisia Europeana a trimis guvernului roman o noua scrisoare pe tema taxei de prima inmatriculare, ce reprezinta al doilea pas al procedurii de infringement /incalcarea tratatului/ declansata de executivul comunitar la inceputul anului. Daca in doua luni de la primirea acestei a doua scrisori Romania nu-si modifica legea, Comisia va inainta cazul Curtii Europene de Justitie.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (1)

scris de GUVI

"Ca Guvern, nu avem nicio baza legala de a da aceste sume inapoi", a spus Vosganian Ce baza dupa ceafa v-as da 'ti aidreaqu de excroci, cand a fost de luati v-ati facut baza! >:-(

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2426 :: 22.16MB