Noul Yaris a obtinut punctajul maxim de 5 stele la testele de siguranta EuroNCAP, reconfirmand astfel traditia puternica a modelului in materie de siguranta. Inca de la prima generatie, modelul Yaris a obtinut rezultate foarte bune la testele EuroNCAP. Prima generatie a primit titlul de “cel mai sigur vehicul din clasa super mini” in anul 2000, iar generatia 2005 a obtinut 5 stele in materie de siguranta.
Noua generatie Yaris a obtinut cel mai mare punctaj oferit de catre EuroNCAP in 2011. De asemenea, acest scor intruneste si conditiile mai aspre de acordare a 5 stele stabilite de EuroNCAP pentru 2012, conditii ce presupun cerinte mai exigente in materie de protectie a pietonilor.
Caroseria este proiectata pentru disiparea energiei, atat in cazul unui impact frontal, cat si in cazul unui impact lateral sau din spate, contribuind astfel la reducerea deformarii acesteia. In cazul unei coliziuni frontale deformarea caroseriei ce protejeaza habitaclul este limitata prin absorbtia si disiparea fortelor rezultate in urma impactului de catre bara fata, lonjeroane, stalpi fata si structura podelei.
Pentru a imbunatati protectia in cazul unui impact lateral, au fost implementate masuri speciale ce au presupus instalarea unor structuri rigide in interiorul stalpilor si pragurilor laterale pentru asigurarea distributiei fortelor si limitarea deformarilor. Bare de ranforsare care sa absoarba energia impactului au fost pozitionate in structura usilor fata si spate pentru a disipa forta impactului.
Noul model este echipat cu noua airbaguri : airbag-uri frontale pentru sofer si pasager, airbag pentru genunchii soferului, airbag-uri laterale fata si airbag-uri cortina fata si spate. Ca si element de noutate, airbag-urile laterale pentru sofer si pasagerul din fata dispun de doua camere pentru obtinerea unei protectii imbunatatite datorita volumului mai mare al acestora (torace/abdomen 8 litri, pelvis 4.5 litri).
Noul Yaris este proiectat astfel incat sa minimizeze impactul asupra pietonilor in caz de accident. Materialele din care este confectionat spoilerul fata ajuta la reducerea energiei impactului vehiculului asupra picioarelor pietonului. Pentru protectia capului si corpului, structuri deformabile tip pantograf sunt incorporate in partea din fata a capotei si in zona de fixare superioara a aripilor laterale fata.
Un pachet complet de sisteme de siguranta active este de asemenea disponibil incluzand sistemele: ABS, Distributia electronica a fortei de franare (EBD), Asistenta la franarea de urgenta (BA), Controlul tractiunii (TRC) si Controlul stabilitatii (VSC).
Noul Yaris este proiectat sa ofere cel mai inalt nivel de siguranta activa si pasiva, la standarde europene.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
scris de carmenflorin 11 December 2011 07:50
Masinile japoneze sunt recunoscute pentru "raceala" interioara si designul inexpresiv al plansei de bord, iar modificarile pentru siguranta pietonilor este o initiativa buna.
scris de sims 28 November 2011 08:12
imi plac masinile sigure
scris de ovyy 24 November 2011 11:46
Acele bare de ranforsare cred ca au rol foarte important in cazul unui impact.
scris de cameluss 23 November 2011 20:09
Noul Yarisa fost proiectat astfel incat sa minimizeze impactul asupra pietonilor in caz de accident ,, foarte bine conceput
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!