No SSO cookie

Noul XC90: construit după noul concept al companiei, Arhitectura Dimensionabilă de Produs

voteaza
(0/ 0)
Noul XC90: construit după noul concept al companiei, Arhitectura Dimensionabilă de Produs
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Noul XC90 de la Volvo va fi primul vehicul din gama sa construit pe noua platformă scalabilă denumită SPA

 
 

Noul XC90 de la Volvo – ce va fi lansat peste două săptămâni la Stockholm – va fi primul vehicul din gama sa construit pe noua platformă scalabilă denumită SPA – Scalable Product Architecture, dezvoltată de producătorul suedez.
Volvo a lucrat cu resurse proprii la dezvoltarea tehnologiei SPA timp de patru ani și intenționează să o folosească în cadrul planului de transformare curent în valoare de 11 miliarde de dolari. Tehnologia SPA va fi prezentată odată cu noul XC90 și implementată în viitor la toată gama.
Beneficiile SPA sunt duble. În primul rând, flexibilitatea SPA eliberează potențialul creativ al inginerilor și designerilor de la Volvo, permițându-le să creeze și să introducă o gamă largă de trăsături și linii noi și atrăgătoare îmbunătățind în același timp maniabilitatea. În același timp vor fi introduse în premieră mondială noi dotări de securitate, ultimele tehnologii în materie de conectivitate, toate acestea într-un spațiu interior și mai generos ca până acum.

“Combinația remarcabilă de lux, spațiu, versatilitate, eficiență și siguranță din noul XC90 va deschide o nouă dimensiune pentru segmentul SUV, așa cum a făcut-o și XC90-ul original în 2002,” afirmă Dr Peter Mertens, Vicepreședinte Senior al departamentului de Cercetare și Dezvoltare din cadrul grupului Volvo Car.

În al doilea rând, SPA va schimba modul în care Volvo va construi mașini în viitor, permițând dezvoltarea unei game largi de vehicule, motorizări, sisteme electrice precum și tehnologii diverse – toate cu grade diferite de complexitate – ce pot fi asamblate pe aceeași arhitectură, ceea ce va genera economii de scară semnificative.

Cu ajutorul SPA, limitările de design în domenii precum ampatamentul, consolele, înălțimea vehiculului și garda la sol devin istorie.
Noua tehnologie de șasiu SPA reduce masa vehiculului și îi îmbunătățește distribuția greutății, ceea ce duce la o experiență la volan mai plăcută, fără a face compromisuri asupra confortului călătoriei.
De asemenea, SPA permite mult mai multă flexibilitate în interiorul vehiculului. Noul XC90 are în dotare scaune cu design inovator care eliberează și mai mult spațiu pentru pasagerii din rândurile doi și trei, ceea ce face din XC90 un monovolum cu șapte locuri.
Funcția de glisare pentru scaunele din rândul doi poate fi utilizată pentru a face mai mult loc pentru picioarele pasagerilor din rândul trei – sau pentru a mări capacitatea portbagajului. Scaunele din rândul trei oferă cel mai mult confort în clasa șapte locuri pentru pasageri cu o înălțime de până la 1,70 m.
SPA face posibil pentru Volvo să își mențină reputația de lider la nivel mondial în probleme de siguranță fără a face compromisuri în ceea ce privește designul, dimensiunile sau greutatea. Datorită utilizării la scară mare a oțelului cu bor de înaltă rezistență, vehiculele pe platformă SPA pot fi mai compacte și mai sigure în același timp.
SPA mai include și o arhitectură electrică inovatoare, ce mărește semnificativ nivelul de inteligență al mașinii. Este proiectat în așa fel încât să înlesnească integrarea de noi tehnologii provenite din domenii ce avansează rapid, precum microprocesoare, senzori, camere video. Acest lucru face mai ușoară și introducerea de noi soluții în materie de prevenire a accidentelor – precum și introducerea rapidă a noilor opțiuni multimedia și de conectivitate.
Pe lângă avantajele semnificative legate de produs, arhitectura dimensionabilă aduce și beneficii industriei auto în ansamblul ei.
SPA permite grupului Volvo să dezvolte o gamă de modele formată din vehicule bazate pe module și interfețe comune, sisteme și componente dimensionabile și asamblate într-un sistem de producție flexibil. Acest lucru înseamnă că toate autovehiculele Volvo mai mari decât modelele din grupul 60, indiferent de complexitatea lor, pot fi asamblate pe aceeași linie de producție.

 

Volvo ne arată astăzi, pentru prima oară, imagini cu fața noului SUV XC90, ce se distinge prin farurile de zi în formă de T, botezate “Thor’s Hammer” – “Ciocanul lui Thor” - de către echipa de design după forma ciocanului utilizat de Thor, celebrul zeu scandinav al tunetului.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2345 :: 22.2MB