No SSO cookie

Noul Volvo XC90 T8 prezentat în detaliu

voteaza
(0/ 0)
Noul Volvo XC90 T8 prezentat în detaliu
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Primul Volvo proiectat integral pentru compatibilitate plug-in, XC90 T8 oferă toate performanțele unui SUV de lux, dar cu emisii de carbon la un nivel greu de atins până și pentru vehiculele hibrid de mici dimensiuni. Toate detaliile despre noul XC90 le găsiţi aici.

 
 

Când a proiectat XC90 T8, Volvo Cars a ales să nu facă compromisuri în materie de performanță, de plăcere de a conduce, de eficiență, nici măcar cu privire la spațiul de bagaje. Construind vehiculul pe baza noii platforme SPA (Arhitectura Dimensionabilă de Produs) şi cu motorizarea Drive-E pe benzină, compania a creat un SUV de 7 locuri deosebit de spațios, cu o putere de 400 CP/640Nm, combinată cu emisii de carbon foarte scăzute (59g/km) și un consum scăzut de combustibil (2,5 l/100 km).
XC90 T8 poate atinge 100 km/h în 5,9 secunde. Dar plăcerea de a conduce este doar o mică parte din posibilitățile XC90 T8: vehiculul are cinci setări de conducere care livrează o paletă întreagă de performanțe și caracteristici pro-eficiente. Folosind fie butonul de derulare de pe consola centrală, fie ecranul tactil de pe panoul de control, conducătorii auto pot alege între:
Hibrid: Acesta este modul standard, adaptat utilizării cotidiene. Sub această setare, vehiculul va alterna automat între puterea oferită de motorul Drive-E de 2 litri în 4 cilindri și motorul electric pentru a atinge cel mai bun consum general de carburant. 
Pur electric: această setare utilizează numai energia furnizată de bateria de înaltă tensiune pentru alimentarea motorului electric cu tracțiune pe roțile din spate. XC90 T8 are o autonomie de peste 40 km utilizând numai energia electrică, ceea ce acoperă distanța totală parcursă de majoritatea oamenilor în decursul unei zile. De asemenea, cu ajutorul sistemului de frânare regenerativ, acest mod este deosebit de eficient în traficul citadin cu opriri și plecări de pe loc frecvente. În cazul în care este necesară mai multă putere, motorul pe combustie Drive-E pornește automat.

Power mode: Cu această setare, conducătorii auto obțin performanța combinată a motorului pe benzină și a celui electric. La demarare, SUV-ul beneficiază de răspunsul mai eficient și de cuplul instantaneu al motorului electric, până când motorul pe combustie ajunge la viteza dorită. Această combinație oferă un cuplu mai bun la un număr redus de rotații pe minut, echivalând cu cel dezvoltat de un motor cu cilindree mare, precum un V8. 
4x4: Această setare oferă la cerere tracțiune integrală permanentă. Avantajul selectării manuale a acestui mod este faptul că utilizatorul o poate folosi la nevoie sau poate alege să facă economie de energie pentru mai târziu. 
Economic: Dacă bateria este încărcată, acest mod permite conducătorului auto să ”înghețe” nivelul bateriei pentru a o utiliza mai târziu în modul Pur electric. Pe de altă parte, dacă bateria este descărcată, utilizatorul poate folosi motorul pe combustie pentru a încărca bateria până la un anumit nivel, spre a o folosi mai târziu în modul Pur electric.

149821_the_all_new_volvo_xc90

 

Multe din caracteristicile motorizării XC T8 au fost optimizate special pentru tehnologia hibrid.

Sub capotă se află o versiune special modificată a motorului pe benzină Drive-E în 4 cilindri. Deja cunoscut pentru capacitatea sa de a dezvolta mai eficient o putere egală cu a unui motor de două ori mai mare, motorul Drive-E este dotat suplimentar, sub forma XC90 T8, cu un turbocompresor și o turbină pentru o putere totală dezvoltată de 318 CP și un cuplu de 400 Nm. 
Cutia de viteze automată cu 8 viteze a fost adaptată special pentru hibrid: tehnologia shift-by-wire permite conducătorului auto să controleze transmisia electric. O pompă de ulei de mari dimensiuni furnizează lubrifierea necesară în timpul funcționării în mod electric și permite o creștere a presiunii mai rapidă, dar și o trecere imperceptibilă de la modul electric la cel clasic. CISG Generatorul starter montat pe arborele cotit, amplasat între motor și cutia de viteze, îndeplinește trei funcții importante: este un motor starter puternic, de 34 kW ce permite vehiculului să treacă imperceptibil de la modul pur electric la cel combinat cu motorul pe combustie, astfel încât șoferii au senzația că motorul electric și cel pe benzină formează un tot unitar; CISG mai este și un generator electric puternic precum și, în cele din urmă, un accelerator pentru motorul electric intervenind împreună cu turbocompresorul și turbina în situațiile în care este nevoie de mai multă putere, furnizând un cuplu suplimentar de până la 150 Nm.

Bateria de înaltă tensiune (270-400 V) ce furnizează o putere de 65KW este un exemplu excelent al succesului înregistrat de Volvo cu XC90 T8. În timp ce alți producători de mașini au întâmpinat dificultăți în combinarea volumului mare ocupat de pachetul de acumulatori cu un interior spațios și luxos, Volvo a reușit să depășească această provocare amplasând bateria în mijlocul tunelului mașinii. Există mai multe avantaje pentru această poziționare. De exemplu, bateria nu influențează spațiul disponibil din interiorul mașinii, astfel rămâne loc pentru trei rânduri de scaune – spațiu suficient pentru persoane și bagaje. Mai mult, această poziționare a bateriei îi conferă SUV-ului un centru de greutate jos și central, sporind manevrabilitatea și siguranța la volan pentru XC90 T8. 
Un motor electric de mari dimensiuni, ce dezvoltă 82 CP (60 kW) și un cuplu de 240 Nm, este amplasat pe puntea spate și oferă tracțiune mod electric, dar acționează și ca accelerator. Amplasarea în spatele mașinii este importantă deoarece permite instalarea unui motor mai mare, acesta fiind necesar în ritmul cu opriri și porniri frecvente al traficului de oraș. De asemenea, poziționarea pe spate mărește eficiența tracțiunii integrale, deoarece fiecare osie are propria sursă de propulsie. 
Sistemul mixt de frânare XC90 T8 utilizează parțial tehnologia de frânare electrică pentru a recupera și transmite energia înapoi mașinii, fie pentru a fi reutilizată pe loc fie pentru a încărca bateria. Sistemul este echipat și cu un subsistem unic de stabilizare ce controlează cantitatea de energie ce poate fi generată în condiții de siguranță. 
Sistemul unic de răcire este compus din două circuite extra. Primul răcește CISG și motorul electric de mari dimensiuni de pe axul spate, în timp ce al doilea răcește bateria pe două căi: fie pasiv, cu ajutorul unui radiator, fie prin integrarea circuitului în sistemul de climatizare al mașinii.

147972_the_all_new_volvo_xc90_twin_engine_powertrain


Pentru comoditate și eficiență, utilizatorii XC90 T8 pot să-și climatizeze propulsia, bateria și habitaclul, fie direct din mașină, fie utilizând aplicația pentru telefon Volvo On Call. Acest lucru face ca, indiferent de temperaturile toride sau glaciale sau de gradul de umiditate de afară, mașina să fie încălzită sau climatizată la temperatura ideală și gata de drum înainte ca șoferul să urce la volan. Pre-climatizarea poate fi făcută când mașina se află la încărcat, ceea ce este preferabil din punct de vedere al emisiilor de CO2, deoarece face ca bateria să țină mai multă vreme pe mod Pur electric.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3914 :: 19.3MB