No SSO cookie

Date oficiale despre noul Volvo XC90

voteaza
(0/ 0)
Date oficiale despre noul Volvo XC90
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Noul XC90 marchează începutul unui nou capitol în istoria Volvo, întruchipând direcția viitoare în design

 
 

Luni întregi de speculații au luat sfârșit astăzi după ce Volvo Cars a dezvăluit noul Volvo XC90, ținându-și promisiunea de a aduce un SUV de șapte locuri de calitate premium care să câştige o cotă de vânzîri însemnată în acest segment dominat de nemţi, cu un pret începand de la 51.962 euro, TVA inclus.

Noul XC90 marchează începutul unui nou capitol în istoria Volvo, întruchipând direcția viitoare în design, integrând propria gamă de tehnologii noi și utilizând noua tehnologie SPA (Arhitectură Dimensionabilă de Produs) a Grupului, despre care am scris mai multe detalii aici.

Acest model va fi primul automobil al grupului ce va purta noua emblemă a companiei, mai proeminentă și având bine cunoscuta săgeată aliniată în mod elegant cu diagonala grilei. Împreună cu luminile de întâlnire față în formă de T și denumite artistic ”Ciocanul lui Thor”, emblema introduce o imagine nouă a generației viitoare de mașini Volvo. Urmând această linie de design vor fi construite şi următoarele modele ale mărcii.

Pentru a contribui la imaginea atletică a mașinii și atunci când este privit din lateral, XC90 vine cu o gamă de jante de până la 22”.

Dotările de siguranţă nu au fost deloc neglijate de cei de la Volvo, iar XC90 include două tehnologii în premieră mondială: un pachet de protecție anti-părăsire accidentală a carosabilului și funcția de frânare automată în intersecție, aşa cum am detaliat pe larg aici.

Într-un scenariu de părăsire a carosabilului, noul Volvo XC90 detectează ce se întâmplă și blochează centurile de siguranță ale scaunelor din față pentru a menține ocupanții într-o poziție sigură. Pentru a contribui la prevenirea leziunilor coloanei vertebrale, dispozitive de absorbție a energiei plasate între scaun și cadrul acestuia amortizează forțele verticale ce pot apărea la aterizarea mașinii pe o suprafață dură în afara drumului. De asemenea este dotat cu tehnologii de frânare automată dacă șoferul ia curba în fața unui vehicul ce vine din sens opus. Acesta este un scenariu obișnuit în intersecțiile aglomerate ale orașelor.

Interiorul noului XC90 este cel mai luxos creat vreodată în uzinele Volvo sau cel puţin aşa pare din fotografiile oficiale. Caracteristica cea mai evidentă este o consolă de control cu ecran tactil, asemănătoare unei tablete, parte a unui sistem de control nou, in-car. Acest sistem este practic lipsit de butoane și reprezintă pentru șoferi un mod complet nou de a controla vehiculul și de a accesa o serie de produse și servicii bazate pe Internet. De asemenea contribuie la crearea unui interior modern dar și spațios și foarte putin aglomerat.

Conform datelor oficiale, interiorul noului XC90 combină materiale precum pielea moale și lemnul cu detalii realizate manual, inclusiv un schimbător de viteze din cristal de Orrefors.

Vârful de gamă al suedezilor se laudă şi cu scaune cu design nou și inovativ care oferă mult mai mult loc atât pentru pasagerii din rândul doi cât și pentru cei de pe rândul trei. Al treilea rând de scaune primește doi pasageri cu o înălțime de până la 1,70 m.

XC90 este dotat cu un sistem audio Bowers & Wilkins care cuprinde un amplificator de 1.400 Wați și 19 boxe Bowers & Wilkins. De asemenea, include unul dintre primele subwoofere cu răcire pe aer destinate utilizării în industria auto. Fiind integrat în corpul mașinii, acesta transformă tot habitaclul într-un subwoofer uriaș.

Pentru început vor fi disponibile 1.927 mașini dintr-o primă ediție limitată, acestea fiind disponibile pentru vânzare numai pe Internet, pe site-ul www.volvocars.com, celebrând fondarea Volvo de acum 87 de ani, din anul 1927.

Magazinul on-line va avea deschiderea oficială în data de 3 septembrie, la ora 16.00, ora Europei Centrale.

Autovehiculele „First Edition” au praguri antiderapante înseriate și o siglă distinctivă pe haion şi sunt propulsate de unul dintre motoarele cu patru cilindri T6 sau D5, cu o transmisie automată în 8 trepte.

Printre noutăţile aduse de această ediţie limitată sunt exteriorul vopsit în culoarea Negru Onix și roțile inscripționate de 21 inci și 8 spițe, combinate cu un interior dotat cu scaune de piele nappa Chihlimbar, un panoul de bord în piele Antracit și inserții de lemn de nuc tigrat.
Scaunele față operate electric sunt ventilate. Scaunele exterioare din rândul doi sunt încălzite iar cele două scaune de pe rândul trei sunt operate electric.

 

Datele tehnice şi comparaţia acestora cu alţi concurenţi direcţi


Lungimea noului XC90 este de 4.950 mm, fiind depăşit doar de Audi Q7 şi de Mercedes-Benz GL, acestea având 5.089 mm respectiv 5.120 mm. Ceilalţi concurenţi direcţi au toţi o lungime mai mică: BMW X5 (4.886 mm), Mercedes-Benz ML (4.804 mm), Porsche Cayenne (4.855 mm) şi Volkswagen Touareg (4.893 mm).

La capitolul lăţime în partea din faţă, acesta se laudă cu 2.008 mm şi nu este depăşit de niciunul din concurenţii menţionaţi mai sus, aceeaşi valoare de 2.008 mm regăsindu-se şi în partea posterioară, acolo fiind depăşit de toţi concurenţii, mai puţin Porsche Cayenne.

Înălţimea XC90-ului, de 1.775 mm, este inferioară doar celor două modele ale Mercedes-Benz incluse în comparaţie, respectiv ML şi GL, care indică valori de 1.796 mm şi 1.850 mm.

Ampatamentul generos de 2.984 mm este detronat de Audi Q7 şi Mercedes-Benz GL, care vin fiecare cu 3.002 mm, respectiv 3.075 mm.

Analizând toate aceste date este lesne de înţeles că la ora actuală este unul din modelele cu cele mai mari dimensiuni.

Sistemul de frânare cu care va fi echipat în standard conţine discuri de 345 mm pe faţă şi 320 mm pe spate, elemente care conduc la o distanţă de frânare de la 100 km/h la 0 km/h de 36 m.

Masa maşinii este cuprinsă între 1.940 kg şi 2.030 kg, în funcţie de dotările montate pe autovehicul. Rezervorul are o capacitate de 71 litri, foarte bună pentru a nu fi nevoiţi să opriţi la pompă foarte des.

Acceleraţia până la 100 km/h se realizează în 6.9 secunde pentru motorul T6 cu 320 CP şi 400 Nm, având un consum mediu declarat de 7.7 l/100 km şi în 7.8 secunde pentru D5 cu 225 CP şi 470 Nm, cu un consum oficial de 5.8 l/100 km.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.8409 :: 17.87MB