No SSO cookie

Noul Volvo FMX: Manevrabilitate superioara in orice conditii

voteaza
(0/ 0)
Noul Volvo FMX: Manevrabilitate superioara in orice conditii
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Noul Volvo FMX este mai usor de condus si, in acelasi timp, cateva sisteme inovatoare ii sporesc eficienta si performantele pe teren accidentat.

 
 

Autocamioanele foarte incarcate pot fi manevrate de catre soferi fara a depune niciun efort, datorita unei noi tehnologii: Volvo Dynamic Steering.

„Sistemul brevetat de directie dinamica, Volvo Dynamic Steering ofera beneficii tuturor soferilor, insa avantajele sale pot fi observate cel mai bine la viteze mici. Virarea fara efort usureaza cu mult sarcinile soferilor de autocamioane pentru constructii", spune Claes Nilsson, Presedinte Volvo Trucks.

Motorul electric cu comanda electronica, atasat pe caseta de directie reprezinta marea inovatie tehnologica. Motorul electric functioneaza impreuna cu directia hidraulica a autocamionului si este reglat de mii de ori pe secunda de catre unitatea sa electronica de comanda. Vizionati filmul despre Volvo Dynamic Steering pe You Tube.

„La viteza redusa, motorul electric preia efortul pe care trebuie sa-l depuna soferul. Soferul se poate relaxa si poate vira fara eforturi si fara a-si suprasolicita corpul", explica Gustav Neander, manager de proiect pentru Volvo Dynamic Steering.

In acest mod, sistemul de directie dinamica previne cele mai frecvente afectiuni ale soferilor de autocamion. Un alt avantaj consta in faptul ca Volvo Dynamic Steering revine automat in pozitia centrala atunci cand este activat marsarierul.

O noua suspensie pneumatica spate
Majoritatea caracteristicilor noi ale sasiului si lantului cinematic din noul Volvo FMX imbunatatesc productivitatea autocamionului.

„Aceasta este o prioritate pentru clientii nostri din constructii. Noua suspensie pneumatica este optimizata pentru lucrarile de constructii, fara a afecta in vreun fel utilizarea autocamioanelor si in alte domenii", explica Peter Frleta, expert in sasiuri in cadrul Volvo Trucks. El adauga: „Suspensia pneumatica spate ofera un confort si o agilitate considerabile, atat in situatia in care autocamionul este incarcat, cat si atunci cand este gol."

Sistemul de suspensie spate este prevazut cu control automat al nivelului si, datorita garzii la sol de 300 milimetri, capacitatea de trecere este excelenta pe orice tip de teren. Suspensia pneumatica este disponibila pentru 4x2, 6x4 si 8x4.

Avand in vedere ca bara antiruliu este pozitionata intre puntile tandemului, vehiculul are o stabilitate excelenta. In acelasi timp, in spatele puntii din spate a autocamionului nu exista componente neprotejate ale suspensiei.

Pentru un diametru de bracaj mai mic si pentru a reduce uzura pneurilor, este posibila configurarea variantei 8x4 cu punte spate tridem avand axa portanta cu sistem de directie cu comanda hidraulica. Puntea portanta poate fi si ridicata pentru a asigura o tractiune sporita a puntilor motoare in conditii dificile.

I-Shift combinat cu sistemul All Wheel Drive imbunatatit
Transmisia I-Shift este deja foarte eficienta in cazul manevrarii la viteze reduse si este de acum disponibila si cu punte fata motoare. O alta noua caracteristica a transmisiei I-Shift este intervalul mai mare de schimbare a uleiului (45.000 km).

Sistemul de tractiune fata a fost de asemenea imbunatatit pentru a oferi performante superioare si rezistenta pe teren accidentat. Puntea fata motoare a fost mutata cu 100 mm mai in fata, in aceeasi pozitie ca si puntile nemotoare.

Pe langa aceasta, bara transversala de directie a fost mutata mai sus, intr-o pozitie mai bine protejata. Consola fata mai scurta asigura un unghi de atac mai mare.

Puntea fata motoare este disponibila la autotractoarele si rigidele 4x4 si 6x6, precum si la rigidul 8x6.

Disponibil cu motoare de 11 sau 13 litri
Noul Volvo FMX este disponibil cu motoare Euro 6 de 11 sau 13 litri. D13 are puteri intre 420 si 500 CP, iar D11 are puteri intre 330 si 450 CP. Pentru pietele din afara Europei, vor fi disponibile motoare adaptate pentru Euro 3, Euro 4 si Euro 5.

Productia noului Volvo FMX pentru clientii din Europa va incepe in septembrie 2013.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2329 :: 19.27MB