Noul Touareg este echipat cu peste 2.300 de componente reproiectate si
arata diferit fata de predecesorul sau, partea din fata fiind amplu
modificata, cu o noua grila de radiator, faruri avand o forma mai
expresiva si multe alte detalii modernizate.
"Acesta va fi primul Volkswagen care propune o motorizare V8 cu benzina
alimentata prin injectie directa (V8 FSI, 257 kW/350 CP - n.r.), si
sunt convins ca va impresiona", a spus Brent Valmar, director general
in cadrul Porsche Romania.
Modelul beneficiaza de o serie de inovatii tehnologice, prezente in
premiera pe un model Volkswagen si care il transforma intr-un SUV de
sosea cu reale valente off-road.
ABSplus este un echipament care face parte din dotarea standard si
rolul sau este de a scurta distantele de oprire ale lui Touareg cu pana
la 20 la suta pe suprafete cu aderenta precara, cum ar fi macadamul sau
nisipul. In plus, sunt imbunatatite stabilitatea pe traiectorie si
raspunsul la bracarea volanului.
O alta noutate este sistemul Front Scan, care dispune de o noua functie
de incetinire pana la oprire. Controlul distantei fata de automobilul
care ruleaza in fata se face prin intermediul unui radar, iar sistemul
franeaza sau accelereaza automat, mentinand o distanta constanta,
definita in functie de viteza si de conditiile de trafic.
Side Scan este un alt sistem de siguranta care intra in dotarea noii
generatii Touareg, introdus in premiera la automobilele Volkswagen.
Functia sa este de asistare a manevrelor la schimbarea benzii de mers.
Sistemul monitorizeaza zonele din lateral si spate, iar un martor
luminos situat in oglinzile retrovizoare il previne pe conducator de un
eventual risc de coliziune in timpul trecerii de pe o banda de mers pe
alta.
Noul Touareg propune o inovatie tehnologica, si anume primul motor cu
opt cilindri si injectie directa de benzina oferit de Volkswagen. Noul
V8 FSI aflat sub capota lui Touareg furnizeaza 257 kW/350 CP si
momentul sau maxim atinge 440 Nm. Celelalte doua motorizari pe benzina
dezvolta 206 kW/280 CP (V6 FSI) si 331 kW/450 CP (W12). Alaturi de
acestea, sunt oferite trei motorizari turbodiesel cu injectie directa,
toate prevazute cu filtre de particule (DPF) in dotarea standard.
Motoarele TDI furnizeaza 128 kW/174 CP (TDI), 165 kW/225 CP (V6 TDI) si 230 kW/313 CP (V10 TDI).
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!