Cu 37 de puncte din 37 la testele EuroNCAP, Noul Renault Megane este cea
mai sigura masina din toate categoriile**. Este cel de-al 11-lea model
Renault care a obtinut scorul maxim de 5 stele la acest teste.
Caracteristica fundamentala a Noului Megane, atat siguranta activa, cat si
cea pasiva se dovedesc exemplare pe acest model :
-
dubli
senzori de soc lateral, un element inaugurat pe Laguna III,
-
6
airbag-uri, din care 2 airbag-uri torace/bazin cu camera dubla
-
sistemul
Renault de Protectie, care combina dubla pretensionare, limitatorul de efort si
airbag-urile frontale adaptative cu camera dubla
-
tetiere
de noua generatie
In plus, masina este echipata in serie
cu ABS si AFU (sistemul de asistenta la franarea de urgenta) si, in functie de
versiuni, cu ESC (Electronic Stability Control- Controlul Electronic al
Stabilitatii), care indeplineste si functia suplimentara de control la sub-viraje (CSV).
Renault acorda prioritate sigurantei tuturor vehiculelor din gama, bazandu-se
pe cele mai eficiente tehnologii, in sensul "prevenirii, corectarii si protectiei"
,si pe sensibilizarea participantilor la trafic.
Obtinand maximum de puncte (37 de puncte din 37) **la crash testele EuroNCAP,
Noul Megane este cel mai sigur dintre toate vehiculele testate de acest
organism independent.*** Singurul constructor auto
care a obtinut de 11 ori nota maxima de 5 stele, Renault face o prioritate din
siguranta vehiculelor pe care le produce. Structura
cu deformare programata a Noului Megane absoarbe energia unui eventual
impact, pastrand integritatea habitaclului si garantand siguranta ocupantilor
masinii. Caroseria este facuta din otel cu un nivel de elasticitate extrem de
ridicat, ceea ce asigura un potential maxim de absorbtie si de disipare a
energiei cinetice. Toate aceste elemente permit reducerea decelerarii pe care o
resimt ocupantii masini, la care se adauga Sistemul Renault de Protectie de a
3-a generatie (SRP3). Prin urmare, Renault garanteaza un nivel foarte bun de
siguranta pentru Noul Megane.
Sistemul Renault de Protectie
de a 3-a generatie tine
cont de violenta socului si de morfologia ocupantilor; combina pretensionarea
centurilor de siguranta ale locurilor din fata cu pretensionarea locurilor
laterale de pe bancheta din spate (ceea ce reduce deplasarea corpului inspre
bordul masinii, blocand centura la nivelul toracelui si al bazinului),
limitatorul de efort pentru toate locurile din masina (se reduce presiunea
exercitata de centura de siguranta asupra toracelui), precum si airbag-urile
adaptative cu camera dubla (care se desfac doar atat cat este necesar pentru
amortizarea socului). Acelasi SRP3 garanteaza o mai buna protectie impotriva
fenomenului de alunecare a bazinului pe sub centura de siguranta, care se afla
la originea numeroaselor leziuni abdominale survenite in urma unui impact.
Cauza importanta a mortalitatii in mediul urban (1/3 din accidentele
survenite), socul lateral a beneficiat de o atentie sporita, iar rezultatele obtinute
in acest sensul reducerii efectelor negative sunt optime. Senzorii dubli de soc lateral, inaugurati pe Laguna III, permit
reducerea la jumatate a timpului de declansare a airbag-urilor laterale. Alaturi
de noua generatie de airbag-uri "cortina", care sunt mai voluminoase, aceasta
inovatie permite ameliorarea cu 30% a protectiei capului pasagerilor din masina.
Un alt avantaj al acestui dispozitiv este presiunea dezvoltata de airbag-urile
torace/bazin cu camera dubla; aceasta este de trei ori mare in zona bazinului - care este mai expusa si mai rezistenta - fata de presiunea exercitata in zona
toracelui.
Noile tetiere prezente pe Megane au tije care culiseaza in
interiorul acestora si nu in partea superioara a spatarului, ca pana acum; prin
urmare, acestea asigura o protectie mai buna a zonei cervicale in cazul unui
impact produs in partea posterioara a masinii. Aceste tetiere noi nu mai
reprezinta un element rigid atasat spatarului. Forma scaunului si lipsa intariturilor
asigura protectia spatelui (recul de 60 mm) la impact, reducand miscarea
cap/torace.
Partea din fata a berlinei a beneficiat, la randul sau, de solutii tehnice in
scopul ameliorarii protectiei pietonilor
in caz de soc****. Bara de protectie a suferit modificari
la nivel de rigiditate si grosime, pentru a proteja membrele inferioare
(absoarbe socurile la nivelul tibiei si genunchilor). Capota, aripile, articulatia
capotei, forma dublurii capotei au fost, de asemenea, concepute pentru a
diminua riscurile la care sunt expusi pietonii in cazul unui accident.
Siguranta copiilor s-a bucurat de o atentie speciala din
partea specialistilor de la Renault. Noul Renault Megane a obtinut un scor de 4
stele din 5 la acest capitol. Sistemul de fixare Isofix pentru locurile
laterale ale banchetei din spate permite instalarea in deplina siguranta a
scaunelor pentru copii.
In plus, Noul Megane dispune de echipamente care il ajuta pe sofer sa anticipeze riscurile din trafic:
-
sistem
de supraveghere a presiunii din pneuri,
-
limitator-regulator
de viteza inovator cu interfata luminoasa; modul sau intuitiv de functionare il
face mai eficient si mai sigur,
-
aprindere
automata a proiectoarelor,
-
activare
automata a stergatoarelor.
Proiectoarele directionale bi-xenon, ale caror faruri se misca in functie
de unghiul volanului, asigura o mai buna vizibilitate pe timp de noapte si
amelioreaza iluminarea laterala.
In materie de siguranta activa, berlina este echipata in serie cu ABS cu
repartitor electronic de franare, cu AFU (Asistenta la Franarea de Urgenta).
Controlul Electronic al Stabilitatii, cu functie de sub-viraj, face fata situatiilor
grave survenite in trafic.
Renault si siguranta : o
abordare globala
Pornind de la accidentologie si de la siguranta reala, Renault concepe
sisteme de siguranta adaptate situatiilor concrete din trafic. Prin urmare, au
prioritate tehnologiile de varf in domeniul prevenirii oricarui risc de accident, corectarii situatiilor neasteptate si protectiei pasagerilor in cazul unui impact.
Renault s-a impus in timp ca o autoritate in materie de siguranta auto,
fapt demonstrat de rezultatele obtinute :
Noul Megane |
5 stele (2008) |
Koleos |
5 stele
(2008) |
Noua Laguna |
5 stele (2007) |
Clio III |
5 stele (2005) |
Megane II Coupe Cabriolet |
5 stele (2004), primul vehicul cu 5
stele in categoria sa |
Modus |
5 stele (2004), primul vehicul cu 5
stele in categoria sa |
Scenic II |
5 stele (2003), primul vehicul cu 5
stele pe segmentul monovolumelor compacte |
Espace IV |
5 stele (2003) |
Megane II |
5 stele (2002), primul vehicul cu 5
stele pe segmentul M1 |
Vel Satis |
5 stele (2002 si 2005) |
Laguna II |
5 stele (2001 si 2003), prima masina din
istorie care a atins acest nivel de siguranta |
Rezultate EuroNCAP Gama Renault:
Singurul constructor care a obtinut scorul maxim
de 11 ori
Siguranta Renault merge dincolo de aspectele tehnice. Grupul Renault si-a facut o prioritate din sensibilizarea participantilor la trafic. Dand dovada responsabilitatii sale sociale, Renault s-a implicat in programe de sensibilizare si educare, prin intermediul mai multor actiuni. La nivel international, Renault se dedica imbunatatirii comportamentului tuturor participantilor la trafic (programul international "Siguranta pentru toti") - www.securite-pour-tous.com, Global Road Safety Initiative).
* Nota obtinuta pentru protectia adultilor
** La egalitate cu Nissan Qashqai
*** Nota obtinuta pentru protectia adultilor
**** La egalitate cu Nissan Qashqai
****** Megane a obtinut 2 stele din 4 pentru impact pieton, la testele EuroNCAP
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!