No SSO cookie

Noul prototip BMW Seria 3 plug-in hybrid

voteaza
(0/ 0)
Noul prototip BMW Seria 3 plug-in hybrid
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Prototipul BMW Seria 3 plug-in hybrid va combina un motor pe benzină, cu patru cilindri şi tehnologie TwinPower Turbo, din noua gamă de motoare Efficient Dynamics cu un electromotor, oferind standarde de performanţe sportive la acelaşi nivel cu cele ale unui model BMW Seria 3 echipat cu un motor convenţional cu şase cilindri, şi o reducere semnificativă a consumului.

 
 

Sistemul de propulsie plug-in hybrid dispune de o putere totală de aproximativ 245 CP şi de un cuplu combinat de aproximativ 400 Nm. Datorită acestor date, alături de acceleraţia suplimentară oferită de funcţia boost a electromotorului, condusul cotidian se bucură de o latură foarte dinamică. Consumul mediu de combustibil şi emisiile CO2 sunt de aproximativ 2 l/100 km, respectiv de 50 g/km. În regimul exclusiv electric, prototipul este capabil să atingă o viteză maximă de 120 km/h şi are o autonomie de aproximativ 35 de kilometri.

BMW Seria 3 Sedan oferă punctul ideal de pornire pentru dezvoltarea unui model plug-in hybrid excepţional ca dinamică şi eficienţă. Acestea se datorează designului ultrauşor inteligent, celei mai bune aerodinamici din categorie şi unei game vaste de tehnologii BMW EfficientDynamics disponibile standard.

Motorul cu ardere internă utilizat la prototipul BMW Seria 3 plug-in hybrid se bazează pe un motor pe benzină, cu patru cilindri şi tehnologie TwinPower Turbo, care deja a fost ales de două ori "International Engine of the Year". De asemenea, prototipul plug-in hybrid dispune de un electromotor şi de electronică de putere care sunt bazate direct pe tehnologia BMW eDrive a modelelor BMW i3 şi BMW i8.

Motorul este alimentat de un acumulator litiu-ion care, asemenea sistemului de gestiune a bateriei şi sistemului foarte eficient de răcire directă, îşi are rădăcinile în experienţa şi cunoştinţele acumulate pe durata dezvoltării modelelor BMW i. Acumulatorul poate fi reîncărcat la orice sursă casnică de curent şi este montat într-o poziţie sigură în caz de accident, sub portbagaj.

p90169910-highres

 

Electronica de putere formează un singur sistem integrat, care acţionează electromotorul, printr-un invertor răcit cu lichid, gestionează fluxul de energie de la acumulatorul de înaltă tensiune spre sistemele electrice de la bord şi furnizează controlul centralizat al funcţiilor hibrid specifice. Cuplul motorului şi electromotorului este transferat către puntea spate a prototipului BMW Seria 3 plug-in hybrid prin intermediul unei transmisii Steptronic cu opt trepte care - ca la modelele BMW cu propulsie convenţională - contribuie suplimentar la eficienţa sistemului global de propulsie.

Va exista o reducere minimă a volumului portbagajului prototipului BMW Seria 3 plug-in hybrid în comparaţie cu modelul BMW Seria 3 Sedan cu propulsie convenţională, în timp ce posibilităţile de configurare a interiorului - cum ar fi rabatarea spătarului banchetei - rămân neschimbate. Simplitatea cu care transmisia Steptronic cu opt trepte poate fi integrată în sistemul plug-in hybrid este un beneficiu suplimentar al acestei strategii de dezvoltare flexibilă şi de avangardă.

Asemenea modelelor actuale de producţie, prototipul BMW Seria 3 plug-in hybrid este echipat cu butonul Driving Experience Control, care este montat pe consola centrală. Acesta poate fi utilizat pentru a selecta diferite setări ale automobilului care să se potrivească diferitelor cerinţe şi situaţii. Sunt disponibile trei modele diferite: COMFORT, SPORT şi ECO PRO. Fiecare mod oferă reglaje diferite ale suspensiei, caracteristici diferite de schimbare a treptelor pentru transmisia Steptronic cu opt viteze şi strategie diferită de funcţionare hibrid.

La apăsarea unui buton, conducătorul poate alegere între diferitele moduri plug-in hybrid. Modul MAX eDrive oferă o propulsie integral electrică, fără nici un fel de emisii. Prin selectarea modului SAVE Battery, acumulatorul este menţinut la un nivel constant de încărcare. Dacă acumulatorul se află la sub 50% din capacitate, nivelul de încărcare este crescut. În acest fel, conducătorii se asigură că au suficientă rezervă de energie pentru a rula într-o secţiune urbană ulterioară a călătoriei.

Prototipul BMW Seria 3 plug-in hybrid dispune şi de Proactive Driving Assistant special adaptat pentru hibrid. Integrată în sistemul de navigaţie, funcţia gestionează sistemul de propulsie nu doar cu privire la capacitatea de moment a acumulatorului, ci şi referitor la profilul traseului, restricţiile de viteză şi condiţiile de trafic.

Elementele importante ale tehnologiei Power eDrive a viitoarelor modele vor include electromotoare cu putere semnificativ mai mare şi acumulatori cu capacitate dublă faţă de cei din prezent. Cu această tehnologie, BMW Group trece la următoarea etapă a electrificării sistemelor de propulsie. Dezvoltarea tehnologiei de propulsie electrică Power eDrive are ca obiectiv o creştere atât a eficienţei totale, cât şi a dinamicii viitoarelor automobile hibrid. Un accent mai mare va fi pus pe funcţionarea în regim exclusiv electric - cum ar fi, operarea fără nici un fel de emisii. Tehnologia Power eDrive pentru utilizare plug-in hybrid va fi opţiunea firească şi în segmentele premium ale pieţei auto, unde va oferi caracter practic în utilizarea zilnică şi autonomie suficientă pe distanţe lungi.

La aceste automobile plug-in hybrid ale viitorului, sistemul de propulsie electrică Power eDrive va contribui cu aproximativ două treimi din puterea totală a maşinii, iar motorul cu ardere internă cu tehnologie TwinPower Turbo va acoperi restul de o treime. Componentele propulsiei ce sunt utilizate în aceste sisteme hibrid viitoare vor oferi o putere combinată de peste 680 CP, în timp ce capacitatea acumulatorilor litiu-ion - până la 20 kilowatt-oră - va fi şi ea mai mare decât a actualelor sisteme hibrid.

La viitoarele concepte plug-in hybrid, electromotorul, care va fi principala sursă de putere pentru condusul cotidian, va continua să acţioneze roţile spate, în timp ce adăugarea unui al doilea motor electric - pentru acţionarea roţilor faţă - va crea un sistem de tracţiune integrală cu propulsie complet electrică. În acelaşi timp, motorul cu ardere internă va furniza şi el putere către puntea faţă.

Prin activitatea sa de dezvoltare în domeniul tehnologiei eDrive, BMW Group se poziţionează ca având cea mai vastă gamă de concepte de automobile cu eficienţă globală ridicată. În timp ce BMW i3 este soluţia ideală pentru mobilitate urbană şi suburbană, viitoarele sisteme de propulsor plug-in hybrid vor permite o reducere constantă a consumului şi emisiilor în funcţionarea pe distanţe lungi. Cu alte cuvinte, va fi posibilă furnizarea plăcerii condusului specifică BMW într-o serie întreagă de scenarii, inclusiv condus cotidian cu emisii zero, călătorii pe distanţe lungi şi situaţii de condus sportiv şi dinamic.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.5873 :: 21.46MB