Masinile din clasa medie devin din ce in ce mai mari, cu fiecare an care trece. Ford Mondeo, spre exemplu, a crescut de la 4.731 mm la 4.869 mm cat masoara modelul pentru anul 2013. Insa concomitent, motorizarile scad in cilindree. Intrebarea este: cat pot sa scada?
Acum cativa ani, nimeni nu si-ar fi imaginat o masina de dimensiunile pe care le are Ford Mondeo, ca ar putea fi comandat si cu o motorizare in trei cilindri, cu doar un litru capacitate cilindrica.
Astazi insa, lucrurile stau altfel, iar compania Ford a anuntat ca Mondeo, care este vehiculul cu cea mai mare masa pe care-l comercializeaza in Europa, va fi echipat cu acest motor considerat inca, de multi, ca fiind minuscul.
Lipsa unei cilindree mari este compensata de tehnologia avansata de sub capota: axe cu came independente si cu actiune variabila (Ti-VCT), un turbocompresor compact care se roteste cu 248.000 de rotatii pe minut, injectie directa de benzina, chiuloasa din aluminiu cu evacuarea integrata si distributia scufundata in ulei. Iata deci, doar cateva dintre ingredientele pregatite de Ford pentru noul Mondeo 1.0 EcoBoost.
De sub capota Ford Mondeo, unitatea de 1 litru va produce 125 CP si 170 Nm cuplu motor, care poate creste pana la 200 Nm in modul "overboost", inca de la 1.450 rpm. Emisile de CO2 sunt cotate sub 130 g/km.
Aceasta unitate va inlocui motorizarea entry-level disponibila acum pe Mondeo, acel 1,.6 litri aspirat natural, care ofera 120 CP si emisii de CO2 de 156 g/km.
Compania Ford a declarat ca va reveni cu amanunte, in timpul campaniei "Go Further" care are loc in Olanda.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!