Noul Hyundai Santa Fe este disponibil incepand de astazi in reteaua de distributie Hyundai Auto Romania. Stocul special de lansare poarta numele „Santa Fe unLimited” si reprezinta o configuratie aparte de dotari si tehnologie pentru noul SUV Hyundai. Introducerea modelului pe piata nationala marcheaza debutul Santa Fe in zona balcanica, Romania fiind prima reprezentanta Hyundai care prezinta modelul catre public.
Seria limitata de lansare Santa Fe „unLimited” include dotari de top precum: 7 airbaguri standard (airbag-uri sofer, pasager fata, laterale, tip cortina si genunchi sofer), sisteme de siguranta activa si pasiva precum ABS, EBD, TCS, ESP si BAS (Brake Assist System), sistem de management al directiei, asistenta la urcarea si coborarea pantelor, posibilitate de blocare diferential central, Flex Steering (directie servoasistata electric cu trei moduri de functionare: normal, confort si sport), faruri Xenon, climatizare automata cu dubla zona de actiune, Keyless Start System cu buton de pornire/oprire, pilot automat, scaune fata incalzite, senzori de parcare, tapiterie din piele, sistem de navigatie, bluetooth cu recunoastere vocala, display camera video spate si multe altele. Pretul aferent noii serii limitate Santa Fe este disponibil strict la cerere, in reteaua de distribuitori autorizati Hyundai Auto Romania.
Complet redesenat atat la exterior, cat si la interior, dotat cu tehnologie inteligenta si propulsat de motoare cu eficienta sporita, noua generatie SUV pastreaza numele Santa Fe, in pofida nomenclaturii de gama Hyundai „i” si „ix”. Considerat drept modelul care a proclamat marca Hyundai pe continentul american si prezentand vanzari de peste 2,5 milioane de unitati la nivel global, noua generatie Santa Fe pastreaza traditia modelului precedent, devenind varful de gama SUV Hyundai in Romania.
Teodor Brusalis, Director Executiv al Hyundai Auto Romania, a mentionat: „Echipa Hyundai Auto Romania a avut initiativa de a prezenta noul Santa Fe clientilor locali inaintea altor state. Importatorul dezvaluie astfel publicului roman seria speciala de lansare, reprezentand o avanpremiera a echiparilor de serie aferente noii generatii Santa Fe. Modelul este disponibil catre vizualizare, testare si achizitie in cadrul retelei autorizate de distributie Hyundai Auto Romania si poate fi admirat totodata cu ocazia Salonului Auto Bucuresti, desfasurat in perioada 19 – 28 octombrie 2012.”
Cu un avans tehnologic si calitate premium integrata, noul Santa Fe a fost dotat de catre producator cu cele mai avansate optiuni ale segmentului. In acest sens, Hyundai a dezvoltat propriile cutii de viteze dedicate noului sau SUV. Cutia de viteze cu transmisie automata include un nou sistem de decuplare pentru momentele la care masina stationeaza in trafic sau este scoasa din viteza, asigurand reducerea energiei consumate. Cutiile cu transmisie manuala Hyundai necesita o cantitate redusa de ulei, fapt ce implica mai putina energie utilizata la punerea in miscare a masinii si reducerea frictiunii in cadrul procesului de transmisie.
Principala motorizare Santa Fe, propulsorul de 2.2 litri diesel generand 197 CP, inregistreaza performanta celor mai reduse emisii de noxe din segment – numai 147 g/km CO2.
Simultan, unitatea de propulsie 2.0 litri diesel a fost adaptata in avans normelor de poluare Euro 6. Acest motor complet revizuit prezinta tehnologia LP-EGR la nivelul ciclului de combustie, Hyundai initiind astfel tehnologia de recirculare a emisiilor la presiune joasa. Tehnologia inteligenta transfera gazele purificate prin filtrul de particule inapoi in procesul de combustie, imbunatatind arderile si micsorand temperatura de combustie – care reduce astfel emisiile de noxe.
Tractiunea integrala este controlata automat si adaptabila la conditiile de drum, fluxul de putere fiind distribuit intre puntea fata si puntea spate in functie de necesitati. Suspensia spate auto-reglabila pastreaza rafinamentul deplasarii si confortul, indiferent de gradul de incarcare a automobilului. Sistemele de directie, suspensie si franare, cat si cele de asistenta la viteza ridicata sau tractare au fost adaptate pentru specificul european.
Producatorul a acordat o atentie deosebita si protectiei pietonilor, esentiala pentru autovehiculele de dimensiuni mari precum cele din segmentul SUV. In acest sens, noul Santa Fe prezinta capota activa, care reduce riscul de leziuni grave in cazul nefericit al unui impact in care sunt implicati pietoni.
In avansul testelor de siguranta EuroNCAP, programate pentru data de 28 noiembrie 2012, noua generatie Santa Fe a fost premiata de catre institutul american responsabil de siguranta traficului (IIHS) cu calificativul „Top Safety Pick”. Titlul recunoaste autovehiculele care protejeaza la un nivel maxim persoanele implicate in accidente frontale, laterale, dorsale si cu rasturnare.
Definitivand noua gama Hyundai disponibila in Romania, noul Santa Fe prezinta cel mai competitiv pachet de servicii post-vanzare disponibil pe piata locala, incluzand 5 ani garantie integrala fara limita de kilometri.
Estimarile de vanzari Hyundai si obiectivele pentru anul 2013 previzioneaza o cota de piata la nivel european in valoare de minim 5% din segmentul SUV.
SPECIFICATII TEHNICE PENTRU MODELUL SANTA FE EUROPEAN
Caroserie si sasiu
SUV cu 5 usi, disponibi cu 3 motoare montate transversal care transfera puterea catre puntea fata sau catre ambele punti cu ajutorul unei cutii manuale sau automate cu 6 rapoarte.
Motoare diesel
2,0-litri 150 PS (Euro 6-compliant)
Tip / capacitate R-engine, VGT, patru cilindri, DOHC 16-valve / 1995 cc
Putere / cuplu 150 CP @ 4000 rpm / 383 Nm @ 1800-2500 rpm
Cursa x alezaj (mm) 84 x 90
Rata de compresie 16,5
2,2-litri 197 CP
Tip / capacitate R-engine, VGT, patru cilindri, DOHC 16-valve / 2199 cc
Putere / cuplu 197 CP @ 3800 rpm / 421 Nm @ 1800-2500 rpm
Cursa x alezaj (mm) 85,4 x 96
Rata de compresie 16
Motoare benzina
2,4-litri 192 CP
Tip / capacitate Theta II 2.4 GDI, patru cilindri, DOHC 16-valve / 2359 cc
Putere / cuplu 192 CP @ 6300 rpm / 242 Nm @ 4250 rpm
Cursa x alezaj (mm) 88 x 97
Rata de compresie 11,3
Transmisii
Diesel Benzina
2,0 2,2 2,4
Manuala 6-viteze 6-viteze 6-viteze
Automata ----- 6-viteze 6-viteze (4WD)
Directie si suspensie
Fata Independenta, Tip MacPherson, cu arcuri elicoidale si amortizoare cu gaz. Bara stabilizatoare anti-ruliu.
Spate Independenta, multi-brat, arcuri elicoidale si amortizoare cu gaz.
Directie Directie asistata electric, cu Flex Steer
Frane
Fata Discuri ventilate 320 mm (in functie de model)
Spate Discuri solide 302 mm (in functie de model)
100-to-0 km/h 40,4 metri
Jante si anvelope
(in functie 17 x 7,0 inchi aliaj 235 / 65 R17
de model) 18 x 7,5 inchi aliaj 235 / 60 R18
19 x 7,5 inchi aliaj 235 / 55 R19
Roata de rezerva Kit de mobilitate
Dimensiuni (mm)
Exterior
Lungime totala 4690
Latime totala 1880
Inaltime totala 1680
Ampatament 2700
Ecartament fata 935
Ecartament spate 1055
Coeficient aerodinamic 0,34 Cd
Interior Fata Spate
Loc pentru cap 1006 992
Loc pentru picioare 1048 - 1120 1000
Volume (litri)
Portbagaj 534 Primul si al doilea rand de scaune nerabatate
1.680 Capacitate maxima (banchete rabatate)
Performante
Diesel
2,0 2WD Manual 2,0 4WD Manual
Viteza maxima (km/h) 187 187
0- 100 km/h (sec) 11,0 11,3
2,2 2WD Manual / Automat 2,2 4WD Manual / Automat
Viteza maxima (km/h) 190 / 190 190 / 190
0-100 km/h (sec) 9,4 / 9,8 9,8 / 10,1
Benzina
2,4 2WD Manual 2,4 4WD Manual / Automat
Viteza maxima (km/h) 190 190 / 190
0-100 km/h (sec) 10,0 10,5 / 10,9
Consum de carburant si emisii
Diesel
2,0 2WD Manual 2,0 4WD Manual
Litri / 100 km* 6,1 6,1
CO2 (g/km) 159 160
2,2 2WD Manual / Automatic 2,2 4WD Manual / Automatic
Litri / 100 km* 5,6 / 6,4 5,7 / 6,7
CO2 (g/km) 147 / 169 149 / 175
Benzina
2,4 2WD Manual 2,4 4WD Manual / Automat
Litri / 100 km* 8,7 8,7 / 8,9
CO2 (g/km) 202 207 / 208
*Oficial in ciclu combinat
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!