Ford are planuri mari cu tara noastra. In data de 11 iunie 2012, in cadrul unui eveniment dedicat presei de specialitate, Ford Romania a lansat modelul Ranger, ocazie cu care s-a organizat si un drive-test national, avand la dispozitie o intreaga flota Ranger.
Ford intentioneaza sa vanda in acest an, in Romania, un numar de 450 de unitati Ranger, adica cu 50 de unitati mai mult decat s-a vandut pana in luna aprilie a acestui an, in tot segmentul pick-up. Cu alte cuvinte, este un fel de episod "Ford impotriva tuturor". Intentia Ford s-ar putea concretiza, avand in vedere ca deja exista o comanda de 250 de unitati, care vor lua drumul catre parcul auto apartinand Eon, compania de electricitate care opereaza in tara noastra. Ramane de vazut daca Ford va primi anul acesta comenzi si pentru restul de 200 de unitati prinse in target.
Ford afirma ca Ranger este produsul care cuprinde cel mai bine intreaga esenta a unui pick-up, comparativ cu intreaga concurenta: satisface nevoia de transport, este un produs sigur, puternic, capabil de off-road, in timp ce compania-mama ofera servicii financiare si de service de inalta clasa.
Ford Raqnger este produs in trei puncte pe glob, la Pacheco in America de Sud, in Thailanda si sursa pentru Romania, Silverton, Africa de Sud.
Avantajele Ranger fata de concurenta sunt: oferirea unui volum util maxim, sarcina utila maxima, costuri de operare minime, siguranta sporita, o valoare de depreciere minima si ca un rezultat izvorat din toate acestea de dinainte, un cost total de detinere, de asemenea minim.
Fata de concurenta directa, in cifre, superioritatea Ford Ranger arata cam asa:
Ford Ranger VW Amarok Toyota Hilux Nissan Navara Mitsubishi L200
Testare Euro NCAP 5 4 N/A 3 4
(stele)
ESP standard standard optional indisponibil optional
Adancimea vadului pe
care-l poate parcurge 800 500 700 450 600
(mm)
Sarcina utila 1309 1119 1050 1125 1120
(kg)
Capacitate tractare 3350 2800 2500 3000 2700
(kg)
Lungime 5359 5256 5255 5220 4995
(mm)
Astfel, Ford Ranger este singurul si deocamdata unicul pick-up care a primit cinci stele la testele Euro NCAP, avand ca echipament standard, pe toate versiunile de echipare, ESP, airbag-uri pentru sofer, pasager, tip cortina, pentru torace si pentru genunchi, plus scaune su sitem de prindere ISOFIX.
Ford Ranger este oferit in trei variante de caroserie, simpla, RAP-extinsa si evident double-cab, iar pentru Europa, deci inclusiv pentru Romania, este oferit in doua variante de motorizare : 2.2 Duratorq TDCi, in trei niveluri de putere, incepand cu 125 CP si varianta suprema, 3.2 Duratorq TDCi de 200 CP. Pentru restul lumii exista si motorizari pe benzina. Toate motorizarile respecta normele de poluare Euro 5. Exista doua tipuri de transmisii manuale si una automata, la care remarcam cuplul motor imens pe care-l produce, in combinatie cu motorul de 3.2 litri, adica 800 Nm, scazand in functie de motorizare, pana la 320-400 Nm.
Pretul unui Ford Ranger pleaca de la 26.098 euro cu TVA inclus, pentru versiunea XL Base, (single cab), echipat cu motorul 2.2 TDCi Duratorq de 125 CP si transmisie manuala cu sase viteze, tractiune intergrala si ajunge la un maxim de 42.404 euro cu TVA inclus, pentru varianta extrema Wildtrack, echipata cu motorul 3.2 TDCi de 200 CP, transmisie automata cu sase trepte si tractiune integrala.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!