Ford nu este inca pregatit sa ne dea inca detalii despre noul Fusion, dar constructorul din Detroit a dezvaluit faptul ca modelul de dimensiuni medii va avea o noua caracteristica de siguranta optionala, numita Lane Keeping Sistem sau LKS.
LKS este proiectat pentru a ajuta soferii sa stea intre benzile de drum.
Sistemul Ford foloseste un aparat de fotografiat digital montat pe parbriz, inaintea oglinzii retrovizoare. Odata ce detectează faptul ca vehiculul se apropie de marginea culoarului fara a avea un semnal activat, o pictograma de avertizare va lumina la bord si volanul va vibra pentru a simula trecerea peste liniile de demarcatie ale benzilor.
In cazul in care soferul nu reactioneaza, pictograma va deveni rosie iar sistemul de directie va scutura volanul si va intoarce masina pe banda.
Daca nici acum soferul nu face nimic, volanul va incepe iar sa vibreze si sa se zguduie. Sistemul se opreste in clipa in care soferul misca volanul sau porneste semnalizarea, accelereaza sau franeaza.
Potrivit National Highway Traffic Safety Administration, aproximativ 100.000 de accidente au loc, in fiecare an, ca urmare a conducatorilor auto somnolenti. Urmarile acestor accidente sunt grave: 1.500 de decese, 71.000 raniti si 12.5 miliarde dolari pierderi monetare.
In afara de noul Fusion, Ford va lansa treptat Sistemul Lane Keeping la o gama larga de vehicule in urmatorii ani.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!