Land Rover a dezvăluit noul Discovery Sport, SUV-ul premium compact care primeşte linia de design a lui Evoque. Primul model din noua gamă Discovery, Discovery Sport, oferă opţiunea de “5+2” scaune, pastrând aceleaşi dimensiuni ale unui SUV premium de 5 locuri.
Noua perspectivă progresivă de design adusă de Discovery Sport, oferă noii game Discovery volum, proporţii şi o postură imbunătăţite. Designul integrează cu succes aportul inginerilor tehnici, rezultând un profil dinamic, o compartimentare eficientă a spaţiului interior şi o configuraţie de “5+2” locuri.
“Provocarea noastră a fost să îmbinăm designul premium cu versatilitatea excepţională; cele două atribute trebuie să conlucreze armonios.” a declarat Gerry McGovern, Land Rover Design Director and Chief Creative Officer. “Sunt mândru să spun că am atins acest obiectiv; designul dinamic al Discovery Sport va rezona cu publicul său la nivel emoţional, iar acest model este mai versatil decât orice alt SUV premium compact de pe piaţă.”
Interiorul noului Discovery Sport l-am prezentat de curând cu ajutorul unui material video, care se găseşte aici.
Noul Discovery Sport a fost dezvăluit de către Land Rover, sub formă digitală, la Spaceport
O serie de inovaţii a făcut posibilă introducerea, în premieră la un SUV compact, a opţiunii versatile de “5+2” scaune. Un ax cu multiple direcţii, complet nou, plasat în spatele maşinii, îi oferă atât o dinamică deosebită, cât şi spaţiu flexibil şi amplu pentru rândul al treilea de scaune.
Cuplat cu o suspensie longitudinală flexibilă, axul inovator posterior garantează, de asemenea, faptul că modelul Discovery Sport este confortabil şi rafinat. Acesta oferă satisfacţia deplină la condusul pe şosea, păstrându-şi, în acelaşi timp, capacitatea de rulare pe toate tipurile de teren, pentru care este recunoscută marca Land Rover. De fapt, cu unghiurile de plecare şi sosire de 25, respectiv 31 grade, tehnologia Terrain Response şi abilitatea de traversare vad până la 600 mm, Discovery Sport oferă capabilitate de înaltă clasă, în toate condiţiile de drum.
La fel ca oricare model Land Rover, siguranţa a fost o prioritate cheie în dezvoltarea noului Discovery Sport, rezultând un airbag pentru pietoni de primă clasă, frânare de urgenţă autonomă şi o caroserie modernă, compusă din oţel de o duritate extremă şi aluminiu cu greutate redusă.
Aceasta reprezintă doar o parte din echipamentul avansat disponibil la Discovery Sport, care include, de asemenea, sistemul Head-Up Display, un touchscreen infotainment şi mecanismul de înclinare şi glisare pentru rândul al doilea de scaune, pentru un maxim de flexibilitate în configuraţia interioară.
Pentru lansare, Discovery Sport va fi echipat cu o serie de motoare pe benzină şi motorină turbo-alimentate în patru cilidri. Atât motorul integral din aliaj Si4 2.0-litri pe benzină, cât şi cel 2.2-litri turbodiesel sunt dotate cu tehnologia Stop-Start, injecţie directă de înaltă presiune, componente interne de joasă frecare şi soluţii de încărcare regenerativă inteligente, pentru performanţe extraordinare şi economie considerabilă. Motorizarea TD4 va dezvolta 150 CP, cu emisii de 149g/km CO2, iar motorul SD4 va dispune de 190 CP, şi emisii de 159g/km.
Mai târziu, în 2015, un motor turbodiesel ED4 va completa seria, cu o emisii CO2 de numai 119g/km. Sunt disponibile atât transmisia automată cu 9 trepte de viteză, cât şi cea manuală, cu 6 trepte, împreună cu opţiunea de tracţiune integrală sau doar frontală.
“Discovery Sport este nu doar noul model din gama Discovery, aflată în plină dezvoltare, dar şi primul care aduce flexibilitatea opţiunii “5+2” locuri pe piaţa SUV-urilor premium compacte”, a declarat Phil Popham, Jaguar Land Rover Group Marketing Director. “Versatilitatea noului Discovery Sport este un atribut-cheie diferenţiator. Este, pur şi simplu, singurul vehicul desăvârşit din segmentul său.”
Discovery Sport va fi produs la fabrica Land Rover din Halewood,
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!