Noua Gamă CITROËN C4 include o nouă semnătură luminoasă ce conferă un plus de expresivitate părţii frontale, graţie noilor faruri de zi cu LED, dar şi părţii din spate, mai dinamice, graţie stopurilor cu efect 3D. La acestea se adaugă noua gamă de tapiţerii şi o consolă centrală mai simplă, pe care este centrată tableta tactilă de 7”.
Sunt prezente noi tehnologii utile, precum Sistemul de Acces şi Demaraj ”Mâini Libere” (ADML) şi noua tabletă tactilă de 7”, ce regrupează toate funcţiile media şi de navigaţie. O serie de alte tehnologii extrem de utile sunt, de asemenea, disponibile: Sistemul de Asistenţă la Demarajul in Rampă (Hill Start Assist), Controlul Inteligent al Tracţiunii sau Sistemul de Monitorizare al Unghiului Mort.
O gamă variată de 9 culori exterioare sunt disponibile, dintre care două nuanţe noi (Gri Stone şi Gri Platinium), precum şi jantele cu dimensiuni generoase, de până la 18”.
La interior, Noul CITROËN C4 se distinge printr-o nouă planşă de bord modernă şi rafinată, ce integrează noua tabletă tactilă de 7”.
Noile modele vin cu suspensie faţă de tip McPherson, traversă deformabilă şi direcţia electro-hidraulică. Acesta dispune de suprafeţe ample vitrate, pentru un plus de vizibilitate şi luminozitate. Parbrizul are un unghi de vizibilitate de 27° în partea superioară. Un pavilion panoramic vitrat amplu, de 1,3 m², cu stor acţionat electric pentru a oferi confort vizual tuturor pasagerilor este de asemenea oferit în lista de dotări opționale.
Oferă un spaţiu generos graţie ampatamentului de 2,61 m şi banchetei spate ce beneficiază de un spaţiu amplu la nivelul coatelor de 1,45 m.
Dimensiunile noului Citroen C4 rămân neschimbate: lungimea de 4,33 m, lăţimea de 1,79 m, înălţimea de 1,49 m şi volumul portbagajului de 408 litri. În plus, este extrem de uşor de configurat graţie banchetei rabatabile fracţionat 2/3-1/3 şi trapei ski pentru transportul obiectelor lungi sau voluminoase.
Este disponibil un nou sistem de navigaţie tactil, care afişează hărţile în perspectivă, limitările de viteză şi condiţiile de trafic, sugerând cea mai economică rută, incluzând diferite funcţii: media (inclusiv radio, funcţia de streaming audio şi conectivitate aparatură electronică), telefon (funcţia “Mâini Libere” prin Bluetooth, acces fişiere şi gestionare apel dublu) și setări vehicul.
Alertă Depăşire Involuntară Bandă de Rulare (Lane Departure Warning System) este o soluţie destinată a combate lipsa atenţiei, responsabilă de numeroase accidente rutiere, în mod special pe autostradă. Senzorii cu infraroşu, integraţi în bara frontală, permit sistemului să citească linia de demarcaţie continuă sau discontinuă şi avertizează conducatorul auto la depăşirea acesteia. Sistemul poate fi dezactivat şi funcţionează de la o viteză mai mare de 80 km/oră. Atunci când autovehiculul depăşeşte linia de demarcaţie şi nu este activată semnalizarea, conducătorul auto va fi avertizat cu ajutorul celor două mecanisme de vibraţie integrate în scaunul acestuia. Sistemul de vibraţie activat este cel de pe partea pe care are loc pierderea traiectoriei vehiculului.
Sistemul de Monitorizare a Unghiului Mort cu ultrasunete este funcţia care avertizează conducătorul auto când un alt vehicul se află în unghiul mort, prin intermediul unei pictograme de culoare portocalie integrată la nivelul oglinzii retrovizoare. Alcătuit din patru senzori pozitionaţi în barele de protecţie faţă şi spate, sistemul este activat la viteze între 12 şi 140 km/oră. Acesta monitorizează zona din spatele oglinzii retrovizoare şi se extinde până la 5 m în spatele barei de protecţie spate şi la 3,5 metri pe partea laterală a vehiculului.
C4 facelift vine echipat cu motorizări conforme reglementării Euro 6: două motorizări pe benzină PureTech şi două motorizări Diesel BlueHDI. Pe benzină sunt disponibile noi motorizări: PureTech 110 BVM cu 110 CP la 5.500 tr/min şi un cuplu de 205 Nm la 1.750 tr/min şi PureTech 130 S&S EAT6 cu 130 CP la 5.500 tr/min şi un cuplu de 230 Nm la 1.750 tr/min Având la bază motoarele aspirate în 3 cilindri din familia PureTech, versiunile supra-alimentate beneficiază de un turbo-compresor de ultimă generaţie (240.000 tr/min) şi un sistem de injecţie directă, de înaltă presiune (200 bari). O parte din componentele motorului au fost ranforsate pentru a suporta solicitările intense ale versiunilor turbo.
Încă de la sfârşitul anului 2013, Citroen propune o nouă generaţie de motorizări Diesel, denumită BlueHDi. Aceasta reduce semnificativ nivelul emisiilor de oxizi de azot (NOx), diminuând în acelaşi timp emisiile de CO2 (până la 4 %), ceea ce permite mărcii să răspundă viitoarelor reglementări Euro 6.
Noile motorizări BlueHDi 100 BVM cu 100 CP, BlueHDi 100 S&S BVM şi BlueHDi 120 S&S BVM6 echipează noua gamă Citroen C4.
Având la bază versiunea 1.6l HDI Euro 5, aceste motorizări beneficiază de două îmbunătăţiri majore: o mai bună eficienţă internă a motorului şi pierderi mecanice reduse (o cameră de combustie specială, o nouă segmentare, un nou înveliş de tip ”Diamond Like Carbon” şi utilizarea uleiului cu vâscozitate redusă).
Motorizările BlueHdi 100 CP BVM, BlueHdi 100 S&S BVM şi BlueHdi 120 CP S&S BVM6, cu o capacitate cilindrică de 1.560 cm³ dezvoltă o putere maximă de 99 CP EEC la 3.750 rpm şi 120 CP EEC la 3.500 rpm. Cuplul la 1.750 rpm este de 254 Nm la versiunea manuală BlueHDi 100 CP şi 300 Nm la versiunea manuală cu 6 trepte BlueHDi 120 CP S&S. Cea mai eficientă motorizare BlueHDi 100 BVM disponibilă pe noua gamă Citroen C4 oferă, în ciclu combinat, un consum de 3,3 l/100 km cu anvelope cu rezistenţă la rulare ultra-ridicată şi emisii de CO2 de 86 g/km.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!