In timp ce Seria 5 Gran Turismo a fost orice in afara unui succes comercial, compania BMW continua sa-si puna sperante in designul "cozii inalte", care a fost aplicat si Seriei 3, in incercarea bavarezilor de a acoperi fiecare nisa posibila si imposibila din segmentul premium.
Potrivit surselor din interiorul companie, "aceasta a treia varianta de caroserie a Seriei 3, uneste genele sportiv-dinamice ale Sedanului cu practicalitatea si versatilitatea Touringului, atribute care sunt completate de o marire evidenta a spatiului si a confortului interior".
Noua Serie 3 Gran Turismo are cu 200 mm mai mult in lungime decat Seria 3 Touring si un ampatament cu 110 mm mai mare, in timp ce este cu 81 mm mai inalt decat acesta.
In afara spatiului interior, destinat pasagerilor, care este mai mare, compartimentul pentru bagaje reflecta de asemenea dimensiunile marite ale modelului, oferind 520 de litri volum de incarcare, depasind Seria 3 Touring cu 25 de litri, cu scaunele spate in pozitie normala.
Designul ramane la aprecierea celor din afara, adica a clientilor, insa este cazul sa punctam ca atat partea frontala, cat si spatele, difera de cele intalnite pana acum pe Seria 3. Fata este mai sportiva, avand o interpretare mai proeminenta a grilei tipica BMW, ce imita o pereche de rinichi si ce este mai interesat, toate patru portierele sunt realizate in stilul intalnit la coupeuri, fara rama pentru geamuri.
Gama de motrizari variaza in functie de regiunea unde se comercializeaza masina. Pentru America de Nord sunt disponibile doua variante, 328i cu 2.0 litri turbo, patru cilindri in linie si 240 CP si 335i, pus in miscare de un motor de 300 CP turbo, de 3.0 litri, cu sase cilindri in linie, ambele cuplate la o transmisie automata cu 8 rapoarte.
Europa va avea de alesdintr-o varietate de trei motorizari pe benzina, 320i cu 184 CP, 2.0 litri Turbo, 328i cu 245 CP, 2.0 Turbo si 335i de 306 CP, 3.0 litri Turbo, cu sase cilindri in linie, alaturi de doua motorizari diesel, in patru cilindri dispusi in linie, de 143 CP montat pe 318d, respectiv320d cu 184 CP. Transmisia standard este in sase trepte manuala sau optional, automata cu opt trepte, iar tractiunea este, evident, spate, in timp ce varianta cu tractiune integrala este asteptata sa apara intr-o faza ulterioara.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!