În ciuda dimensiunilor sale compacte, măsurând 4.556 milimetri în lungime, 1.800 mm în lăţime şi 1.608 mm în înălţime, noul BMW Seria 2 Gran Tourer oferă un spaţiu amplu şi un portbagaj generos, a cărei capacitate poate fi extinsă de la 645 la 805 litri. Prin rabatarea spătarelor banchetei, volumul compartimentului de bagaje ajunge la un maximum de 1.905 litri. Versatilitatea maximă este asigurată de bancheta care dispune standard de culisare înainte-înapoi, cu spătar divizat în raport 40:20:40, rabatabil la apăsarea unui buton, şi cu sistem de prindere pentru trei scaune de copii. Posibilităţi suplimentare sunt oferite de cel de-al treilea rând de locuri, disponibil opţional, care poate fi rabatat complet în podeaua portbagajului. Caracterul practic cotidian al automobilului este maximizat printr-o gamă de opţiuni de stocare pentru toate cele trei rânduri de locuri, precum şi prin şinele de pe spătarul locurilor din faţă, cu măsuţe rabatabile ataşate.
![]() |
Acesta este disponibil încă de la lansare împreună cu tracţiunea integrală, mai exact fiind vorba despre BMW 220d xDrive Gran Tourer. Cu excepţia versiunii 220d xDrive, toate motorizările dispun de tracţiune faţă, la fel ca și Seria 2 Active Tourer.
Toate versiunile pot fi echipate opţional cu o cutie automată cu 6 trepte pentru motorizările cu 3 cilindri şi cu 8 trepte pentru motorizările cu 4 cilindri, în timp ce 220d xDrive vine cu o cutie automată în echiparea standard.
La lansare vor fi disponibile 2 propulsoare pe benzină:
- 220i cu patru cilindri în linie, 192 CP şi 280 Nm, cu 0-100 km/h în 7,7 secunde şi un consum mixt de 6,2-6,4 l/100 km
- 218i cu trei cilindri în linie, 136 CP şi 220 Nm, cu 0-100 km/h în 9,5 secunde și un consum mixt este de 5,1–5,5 l/100 km
Motorizările diesel disponibile începând cu data lansării vor fi în număr de 3:
- 220d xDrive cu patru cilindri în linie, 190 CP și 400 Nm, cu 0-100 km/h în numai 7,6 secunde și un consum mixt de 4,9–5,1 l/100 km
- 218d cu patru cilindri în linie, 150 CP și 330 Nm, cu 0-100 km/h în 9,3 secunde şi un consum mixt de 4,3–4,5 l/100 km
- 216d cu trei cilindri în linie, 116 CP şi 270 Nm, cu 0-100 km/h în 11,1 secunde și un consum mixt de 3,9 – 4,2 l/100 km
Din vară este planficată introducerea pe piaţă a două noi versiuni de motorizare, respectiv 216i Gran Tourer şi 220d Gran Tourer.
![]() |
Este disponibilă iniţial doar în Germania, noua aplicație myKIDIO, oferind conţinut potrivit pentru copii şi familii, cum ar fi filme artistice, seriale, cărţi audio şi jocuri audio, pe tablete precum Apple iPad, astfel încât pasagerii din spate să se distreze. Conducătorul şi pasagerul din faţă deţin controlul deplin asupra conţinutului rulat, iar aplicaţia poate fi operată cu uşurinţă prin intermediul controlerului iDrive şi a monitorului de control, imediat ce dispozitivul mobil este conectat la automobil. Afişajul central arată ce vizualizează copiii pe tablete, iar cei mici aflaţi pe locurile din spate pot utiliza BMW Kids Cockpit pentru a verifica informaţiile cu privire la călătorie cum ar fi timpul estimat al sosirii, viteza sau temperatura exterioară, într-o manieră simplă şi amuzantă.
Sunt disponibile clasicele sisteme de asistenţă şi opţiuni de informare şi entertainment, disponibile în portofoliul BMW ConnectedDrive, precum: Head-Up Display, care proiectează toate informaţiile relevante în câmpul vizual al conducătorului, sau Traffic Jam Assistant, o funcţie care asigură deplasarea complet autonomă a automobilului în condiţii de ambuteiaje pe autostradă. Modelul dispune standard sistemul de avertizare la impactul frontal cu funcţia City Braking, premiat Euro NCAP. Gama de opţiuni este completată, alturi de sistemul de navigaţie cu display de înaltă rezoluţie, de funcţii precum Apps, care permit o integrare excelentă a telefonului mobil şi a aplicaţiilor acestuia în automobil.
Noul model Seria 2 Gran Tourer împărtăşeşte arhitectură cu BMW Seria 2 Active Tourer: tracţiune faţă, motor montat frontal, dispus transversal.
Este mai lung cu 214 milimetri şi mai înalt cu 53 de milimetri faţă de BMW Seria 2 Active Tourer, oferind o creştere semnificativă a spaţiului datorită ampatamentului mai lung, care măsoară 2.780 mm. Linia mai înaltă a acoperişului permite conducătorului şi pasagerilor să stea drepţi, cu o poziţie înaltă a şezutului, în timp ce oferă o vizibilitate excelentă de jur-împrejur chiar şi în situaţiile dificile din trafic.
O altă dotare foarte utilă este podeaua robustă şi pliabilă a portbagajului, care ascunde un compartiment suplimentar cu un sertar multifuncţional ce asigură un spaţiu de stocare de 100 de litri. Acesta se poate folosi, de exemplu, la depozitarea roţii de rezervă (opţională) sau a suportului rabatabil de biciclete, disponibil opţional în gama de accesorii BMW originale.
![]() |
Disponibil opţional, cel de-al treilea rând de locuri oferă spaţiu generos pentru doi pasageri, ceea ce evidenţiază flexibilitatea superioară a noului BMW Seria 2 Gran Tourer. O treaptă cu suprafaţă aderentă existentă în deschiderea uşii spate permite accesul confortabil - în combinaţie cu rabatarea şi culisarea rândului al doilea de locuri (Easy Entry). În această configuraţie, portbagajul oferă spaţiu pentru bagaje mici. Dacă nu sunt necesare cele două locuri suplimentare, al treilea rând poate fi coborât complet în spaţiul de stocare de sub podea. Suprafaţa portbagajului rămâne aproape plană, iar spaţiul de stocare este acelaşi ca la un model de 5 locuri, mai puţin cel ocupat de sertarul multifuncţional.
Noul BMW Seria 2 Gran Tourer se dovedeşte răspunsul perfect la cerinţele de mobilitate ale familiilor prin faptul că permite montarea a trei scaune pentru copii în rândul al doilea. De asemenea, există şi posibilitatea de ataşare a două scaune universale pentru copii în rândul al treilea.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!