Pavilionul textil
Pe linia traditiei Audi si a cabrioletelor clasice, noul TT Roadster
adopta in continuare solutia pavilionului textil. Aceasta decizie este
in concordanta cu conceptul purist al rularii
deschise si ofera in plus avantaje apreciabile, comparativ cu solutia pavilionului metalic pliabil si escamotabil in portbagaj.
Greutatea constructiva redusa este primul din aceste atuuri, favorizand
evident conducerea sportiva. Pavilionul textil incorporeaza ranforsari
din aluminiu si otel, plus o luneta din sticla, reducand astfel masa
proprie a lui TT Roadster si coborand implicit centrul de greutate al
acestuia.
Pavilionul soft top, disponibil in variantele coloristice negru si gri
inchis, este in armonie perfecta cu liniile de ansamblu ale designului
si ocupa in plus un spatiu foarte redus in stare decapotata. Gratie
solutiei constructive Z-fold, sectiunea frontala a acestuia se
suprapune perfect peste restul pavilionului pliat si, prin sistemul
inovator de fixare, asigura o linie generala estetica, excluzand
necesitatea prezentei unei huse suplimentare.
Modelul TT Roadster 3.2 quattro este echipat standard cu un sistem
electrohidraulic de actionare a pavilionului textil, disponibil
optional si pentru versiunea 2.0 TFSI. La simpla apasare a unui buton,
elegantul soft top se depliaza in numai 12 secunde, pe loc sau in
cursul rularii cu viteze de pana la 30 km/h - un avantaj notabil in
traficul urban. Pavilionul actionabil automat dispune de un strat
textil de izolatie suplimentara care imbunatateste gradul izolatiei
fonice si termice - deja de exceptie - ale pavilionului standard.
Softtopul actionat manual dispune de o fixare centrala cu o manevrare
comoda de catre sofer. Un deflector suplimentar posterior pentru
reducerea turbulentelor este disponibil pentru ambele versiuni de
motorizare (standard pentru varianta TT Roadster 3.2 quattro). Acesta
este actionat electric, constituind un element de confort pe care
niciunul din concurentii lui TT Roadster nu il poate oferi.
Caroseria si siguranta
Ca si in cazul lui TT Coupé, Audi a optat pentru tehnologia Audi Space
Frame (ASF) pentru constructia caroseriei lui TT Roadster. Conceptul
ASF a evoluat considerabil, structura compozita demonstrand experienta
avansata a marcii in domeniu. Caroseria este astfel fabricata din 58%
aluminiu si 42% otel. Acest mix inteligent a condus la reducerea
apreciabila a masei proprii, care in cazul lui TT Roadster are o
valoare de numai 1.295 kg pentru versiunea 2.0 TFSI si 1.470 kg pentru
versiunea 3.2 quattro.
Gratie arhitecturii constructive compozite, tehnicienii Audi au reusit
o distributie perfecta a greutatii lui TT Roadster pe axe, componentele
din otel fiind amplasate preponderent in zona posterioara a structurii
caroseriei.
Panourile laterale sunt similare doar la exterior celor ale lui TT
Coupé, interiorul lor avand o structura tip fagure din aluminiu
extrudat. Si montantii parbrizului au fost ranforsati, o bara solida
dintr-un aliaj de otel foarte rezistent fiind inclusa in interiorul
cadrului parbrizului. Gradul de rigiditate torsionala a noului TT Coupé
este cu 120% mai mare decat cel al precedentului model. Din punctul de
vedere al pilotului, aceasta se traduce prin absenta totala a
vibratiilor si o manevrabilitate excelenta.
Securitatea pasiva este asigurata de o intreaga serie de sisteme
specifice: astfel, in cazul unui impact lateral, ranforsarile solide
din interiorul portierelor protejeaza pasagerii in conjunctie cu
airbagurile frontale si cele laterale, integrate in spatarele
scaunelor. Airbagurile cu umflare in doua trepte si sistemul de tetiere
active Audi limiteaza considerabil efectele coliziunilor frontale ori a
celor din spate.
Interiorul
Si spatiul rezervat bagajelor a beneficiat de pe urma maririi
dimensiunilor noii generatii TT Roadster, volumul portbagajului
crescand la valoarea apreciabila de 250 de litri - aceeasi pentru
versiunea cu tractiune fata 2.0 TFSI, ca si pentru varianta 3.2 quattro.
Grupul motopropulsor
Similar lui TT Coupé, noul TT Roadster poate fi echipat cu unul din
cele doua motoare pe benzina dispuse transversal. Ambele combina o
putere maxima impresionanta cu un cuplu motor remarcabil, reflectate printr-o dinamica de exceptie a rularii.
Propulsorul cu patru cilindri in linie este instalat pe modelul cu
tractiune fata, in timp ce motorul V6 antreneaza toate cele patru roti
prin tractiunea integrala quattro. Ambele agregate sunt cuplate
standard cu o cutie de viteze manuala cu sase rapoarte, extrem de
rapida si precisa in actionare. Inovativa cutie automata S tronic cu
dublu ambreiaj, care permite schimbari de rapoarte fara intreruperea
fluxului puterii, este oferita optional.
Propulsorul cu patru cilindri in linie desemnat prin abrevierea 2.0
TSFI are o capacitate cilindrica de 1.984 cmc si dezvolta 147 kW (200
CP) si un cuplu maxim de 280 Nm, disponibil pe intreaga plaja de
turatie dintre 1.800 si 5.000 rpm. Tehnologia TFSI combina armonios
avantajele a doua sisteme avansate - supraalimentarea si injectia
directa de benzina. Nu doar timbrul sonor incitant si functionarea
rafinata, ci si raspunsul prompt la acceleratii caracterizeaza acest
motor. Un juriu specializat a decernat doi ani consecutiv (2005 si
2006) titlul de “Motorul Anului” acestui propulsor.
Echipat cu cutia de viteze S tronic, Audi TT Roadster 2.0 TFSI
accelereaza de la 0-100 km/h in numai 6.5 secunde si atinge o viteza
maxima de 237 km/h. Consumul mediu de combustibil este de numai 7,8
l/100 km.
Motorul V6 are o capacitate cilindrica de 3.189 cmc. El dezvolta o
putere de 184 kW (250 CP) si un cuplu maxim de 320 Nm intre 2.500 si
3.000 rpm. Datorita unghiului dintre bancurile cilindrilor de numai
15°, acest propulsor este extrem de compact si dispune in plus de o
distributie variabila care contribuie la o umplere mai eficienta a
cilindrilor cu amestec carburant.
TT Roadster 3.2 quattro echipat cu cutia de viteze S tronic accelereaza
de la 0-100 km/h in 5.9 secunde si atinge o viteza maxima (limitata
electronic) de 250 km/h. Consumul mediu de combustibil este de 9,5
l/100 km.
Trenul de rulare
Caracteristicile sale esentiale sunt: suspensia spate multilink cu
patru brate, ecartamentele majorate, noile setari elastocinematice ale
amortizoarelor, plus rotile cu jante din aliaj usor cu diametrul de 16
toli pentru varianta 2.0 TFSI si 17 toli pentru 3.2 quattro; ultimele
pot fi echipate, la dorinta, cu pneuri de tip run-flat.
Suspensia fata este de tip McPherson, montata pe un subcadru separat si
are in componenta numeroase subansamble din aluminiu. Sistemul de
directie este servoasistat electromecanic si asigura o precizie
directionala maxima si un feed-back sportiv datorita raportului scurt
de demultiplicare.
Suspensia spate cu patru brate utilizeaza si ea un cadru auxiliar. Are
brate longitudinale setate confortabil, amortizeazand nu doar
denivelarile drumului, ci si vectorii fortelor de franare si
accelerare. Cele trei brate transversale ale fiecarei roti spate sunt
concepute pentru a transfera eficient eforturile suspensiilor catre
caroserie. Arcurile elicoidale si amortizoarele hidraulice sunt montate
separat.
Noul TT Roadster este configurat pentru a avea un comportament neutru
pana la usor subvirator, sistemul de control al stabilitatii ESP fiind
reglat sa intervina subtil, progresiv, aproape de limitele extreme ale
manevrabilitatii. Cele patru discuri de frana sunt generos
dimensionate, iar un sistem de asistenta a franarii asigura o maxima
rapiditate a cresterii presiunii hidraulice in sistem in cazul
franarilor de urgenta.
Sistemul optional de suspensii adaptive Audi magnetic ride este o
componenta high-tech care ii asigura si noului TT Roadster un avans
tehnologic major in raport cu concurenta. Prin intermediul unei simple
apasari de buton, conducatorul poate astfel seta instantaneu
caracteristica de raspuns a suspensiilor, axata pe confort ori
sportivitate, dupa dorinta. Principiul de functionare al acestui sistem
revolutionar consta in influentarea incarcarii magnetice a lichidului
hidraulic din interiorul amortizoarelor, care contine particule
microscopice incarcate magnetic. Aplicarea unui curent de un anumit
voltaj acestora schimba viscozitatea lichidului hidraulic - si implicit
caracteristica de amortizare a suspensiei - intr-un interval de numai
cateva milisecunde.
Echipare
Un accent suplimentar de clasa poate fi adaugat ambiantei interiorului
sofisticat si sportiv prin optarea pentru pachetul aluminium styling,
iar spatiile de depozitare standard (care cuprind doua suporturi pentru
doze de bauturi si buzunare incapatoare in portiere) pot fi
suplimentate printr-un pachet cuprinzand trei plase elastice si patru
compartimente suplimentare pentru obiecte mici. Clientii sportivi vor
aprecia comunicarea optionala dintre portbagaj si habitaclu incluzand o
husa in care pot intra doua perechi de schiuri de pana la 1,90 m
lungime - o dotare unica in clasa roadsterelor. Fireste ca acest spatiu
este suficient si pentru transportul unui sac de golf.
Numeroase alte optionale sunt disponibile pentru noul TT Roadster:
farurile Xenon plus care pot fi combinate cu functia adaptiva in viraje
reprezinta doar una dintre acestea. Un pachet stilistic special pentru
faruri - de serie pentru versiunea 3.2 quattro - este montat in
conjunctie cu aceasta optiune.
Noul Audi TT Roadster va fi comercializat din primavara lui 2007,
comenzile putand fi primite de catre concesionari inainte de sfarsitul
anului curent. In ciuda inaltului nivelui tehnologic, pretul acestuia
se va mentine la nivelul celui al generatiei precedente: varianta 2.0
TFSI costa 37.589 euro, iar 3.2 quattro – 45.176 euro (inclusiv 19%
TVA).
Dintr-o privire:
Noul Audi TT Roadster
- Nou design exterior si interior, mai dinamic si rafinat
- Caroserie construita pe baza tehnologiei ASF, incorporand componente din aluminiu si otel, cu ranforsari specifice unui cabrio
- Dimensiuni: L - 4,18m, l - 1,82 m, h - 1,36 m, ampatament - 2,47 m
- Pavilion textil usor, optional cu actionare automata si izolatie fonica suplimentara (standard pentru 3.2 quattro)
- Deflector contra turbulentelor actionat electric (standard pentru 3.2 quattro)
- Posibilitate de transport a doua perechi de schiuri de pana la 1,90 m lungime
- Motoare pe benzina puternice si rafinate
- Nou: 2.0 TFSI dezvoltand 147 kW (200 CP) si 280 Nm
- 3.2 V6 care produce 184 kW (250 CP) si 320 Nm
- Cutie de viteze manuala cu sase rapoarte sau automata cu sase trepte S tronic
- Tractiune integrala permanenta quattro pentru versiunea V6
- Suspensie dinamica Audi cu bara stabilizatoare in fata si patru brate in spate
- Servodirectie electrohidraulica variabila in functie de viteza - de serie
- Sistem de franare performant cu ESP de serie
- Suspensii adaptive Audi magnetic ride, optional
- Volan de ultima generatie: volan sport imbracat in piele de serie
- Tapiterie Alcantara/piele de serie
- Sistem audio si (la 3.2 quattro) instalatie de climatizare automata de serie
- Optional: sistem de navigatie DVD
- Optional: faruri adaptive in viraje cu Xenon plus
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!