No SSO cookie

Noul Audi TT Roadster

voteaza
(0/ 0)
Noul Audi TT Roadster
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Sportivitate fara compromisuri, rezerve remarcabile de putere si o experienta unica de conducere - iata calitatile definitorii ale noului TT Roadster. Decapotabila cu doua locuri, disponibila in doua versiuni de motorizare, a preluat intacte toate punctele forte ale predecesoarei sale, la care a adaugat plusuri evidente la capitolele emotie, performanta si dinamism. Un automobil sport conceput pentru totalitatea simturilor.

 
 

1.jpg
Designul exterior

Liniile primei generatii TT Roadster au dobandit deja valente clasice prin puritatea lor si geometria orientata spre originalitate. Audi a pastrat genomul acesta de succes, adaugand noi tuse de rafinament actualului model.

In comparatie cu precedentul model, noul TT Roadster a crescut in lungime si latime, noile proportii ale caroseriei subliniindu-i caracterul dinamic. Cabrioletul cu doua locuri masoara astfel 4.178 mm in lungime (+ 137 mm) si este lat de 1.842 mm (+ 78 mm), dar inalt de numai 1.358 mm (+ 8 mm). Ampatamentul a crescut si el la
2.jpg
2.468 mm (+ 39 mm).

Linia pavilionului creeaza o impresie geometrica dinamica in combinatie cu portiunea posterioara a caroseriei, pastrand aspectul caracteristic primei generatii. Vizual, efectul dinamic este accentuat de flancurile sculpturale, musculoase ale caroseriei, cu o linie ascendenta spre spate. Capacul rezevorului fabricat din aluminiu este un alt element distinctiv Audi TT.

Lampile stopurilor dispun de reflectoare tubulare care par a fi suspendate in interior, iar tevile de esapament de dimensiuni impresionante formeaza, impreuna cu difuzorul posterior cu design unic, un ansamblu de mare efect. Similar versiunii Coupé, TT Roadster dispune de un spoiler actionat electric care se ridica automat la viteze de peste 120 km/h si creste astfel forta aerodinamica deportanta.

Pavilionul textil

Pe linia traditiei Audi si a cabrioletelor clasice, noul TT Roadster adopta in continuare solutia pavilionului textil. Aceasta decizie este in concordanta cu conceptul purist al rularii
deschise si ofera in plus avantaje apreciabile, comparativ cu solutia pavilionului metalic pliabil si escamotabil in portbagaj.

Greutatea constructiva redusa este primul din aceste atuuri, favorizand evident conducerea sportiva. Pavilionul textil incorporeaza ranforsari din aluminiu si otel, plus o luneta din sticla, reducand astfel masa proprie a lui TT Roadster si coborand implicit centrul de greutate al acestuia.

Pavilionul soft top, disponibil in variantele coloristice negru si gri inchis, este in armonie perfecta cu liniile de ansamblu ale designului si ocupa in plus un spatiu foarte redus in stare decapotata. Gratie solutiei constructive Z-fold, sectiunea frontala a acestuia se suprapune perfect peste restul pavilionului pliat si, prin sistemul inovator de fixare, asigura o linie generala estetica, excluzand necesitatea prezentei unei huse suplimentare.

Modelul TT Roadster 3.2 quattro este echipat standard cu un sistem electrohidraulic de actionare a pavilionului textil, disponibil optional si pentru versiunea 2.0 TFSI. La simpla apasare a unui buton, elegantul soft top se depliaza in numai 12 secunde, pe loc sau in cursul rularii cu viteze de pana la 30 km/h - un avantaj notabil in traficul urban. Pavilionul actionabil automat dispune de un strat textil de izolatie suplimentara care imbunatateste gradul izolatiei fonice si termice - deja de exceptie - ale pavilionului standard.

Softtopul actionat manual dispune de o fixare centrala cu o manevrare comoda de catre sofer. Un deflector suplimentar posterior pentru reducerea turbulentelor este disponibil pentru ambele versiuni de motorizare (standard pentru varianta TT Roadster 3.2 quattro). Acesta este actionat electric, constituind un element de confort pe care niciunul din concurentii lui TT Roadster nu il poate oferi.

Caroseria si siguranta

Ca si in cazul lui TT Coupé, Audi a optat pentru tehnologia Audi Space Frame (ASF) pentru constructia caroseriei lui TT Roadster. Conceptul ASF a evoluat considerabil, structura compozita demonstrand experienta avansata a marcii in domeniu. Caroseria este astfel fabricata din 58% aluminiu si 42% otel. Acest mix inteligent a condus la reducerea apreciabila a masei proprii, care in cazul lui TT Roadster are o valoare de numai 1.295 kg pentru versiunea 2.0 TFSI si 1.470 kg pentru versiunea 3.2 quattro.

Gratie arhitecturii constructive compozite, tehnicienii Audi au reusit o distributie perfecta a greutatii lui TT Roadster pe axe, componentele din otel fiind amplasate preponderent in zona posterioara a structurii caroseriei.

Panourile laterale sunt similare doar la exterior celor ale lui TT Coupé, interiorul lor avand o structura tip fagure din aluminiu extrudat. Si montantii parbrizului au fost ranforsati, o bara solida dintr-un aliaj de otel foarte rezistent fiind inclusa in interiorul cadrului parbrizului. Gradul de rigiditate torsionala a noului TT Coupé este cu 120% mai mare decat cel al precedentului model. Din punctul de vedere al pilotului, aceasta se traduce prin absenta totala a vibratiilor si o manevrabilitate excelenta.

Securitatea pasiva este asigurata de o intreaga serie de sisteme specifice: astfel, in cazul unui impact lateral, ranforsarile solide din interiorul portierelor protejeaza pasagerii in conjunctie cu airbagurile frontale si cele laterale, integrate in spatarele scaunelor. Airbagurile cu umflare in doua trepte si sistemul de tetiere active Audi limiteaza considerabil efectele coliziunilor frontale ori a celor din spate.

Interiorul

4.jpg
Oferta de spatiu interior a lui TT Roadster a crescut notabil, atat pe orizontala cat si pe verticala. Latimea habitaclului la nivelul umerilor este acum de 1.362 mm (un plus de 29 mm). Conformatia ergonomica a scaunelor sport asigura o sustinere laterala apreciabila pilotului si pasagerului, iar volanul sport imbracat in piele are o forma particulara, aplatizata inferior, similara celui de pe supersportiva Audi R8. Optiunea atat de apreciata la precedenta generatie a tapiteriei din piele chennai brown Impulse a fost pastrata, fiind una din cele patru versiuni oferite. Modelul 3.2 quattro dispune de serie de o combinatie Alcantara/piele, alte trei varante optionale fiind in plus disponibile.

3.jpg
Cele trei duze circulare ale instalatiei de climatizare si forma caracteristica a domului acoperind instrumentele bordului creeaza o ambianta interioara sportiva tipica TT, cu tusele ergonomiei si finisarii perfecte proprii marcii Audi.

Si spatiul rezervat bagajelor a beneficiat de pe urma maririi dimensiunilor noii generatii TT Roadster, volumul portbagajului crescand la valoarea apreciabila de 250 de litri - aceeasi pentru versiunea cu tractiune fata 2.0 TFSI, ca si pentru varianta 3.2 quattro.

Grupul motopropulsor

Similar lui TT Coupé, noul TT Roadster poate fi echipat cu unul din cele doua motoare pe benzina dispuse transversal. Ambele combina o putere maxima impresionanta cu un cuplu motor remarcabil, reflectate printr-o dinamica de exceptie a rularii.

Propulsorul cu patru cilindri in linie este instalat pe modelul cu tractiune fata, in timp ce motorul V6 antreneaza toate cele patru roti prin tractiunea integrala quattro. Ambele agregate sunt cuplate standard cu o cutie de viteze manuala cu sase rapoarte, extrem de rapida si precisa in actionare. Inovativa cutie automata S tronic cu dublu ambreiaj, care permite schimbari de rapoarte fara intreruperea fluxului puterii, este oferita optional.

Propulsorul cu patru cilindri in linie desemnat prin abrevierea 2.0 TSFI are o capacitate cilindrica de 1.984 cmc si dezvolta 147 kW (200 CP) si un cuplu maxim de 280 Nm, disponibil pe intreaga plaja de turatie dintre 1.800 si 5.000 rpm. Tehnologia TFSI combina armonios avantajele a doua sisteme avansate - supraalimentarea si injectia directa de benzina. Nu doar timbrul sonor incitant si functionarea rafinata, ci si raspunsul prompt la acceleratii caracterizeaza acest motor. Un juriu specializat a decernat doi ani consecutiv (2005 si 2006) titlul de “Motorul Anului” acestui propulsor.

Echipat cu cutia de viteze S tronic, Audi TT Roadster 2.0 TFSI accelereaza de la 0-100 km/h in numai 6.5 secunde si atinge o viteza maxima de 237 km/h. Consumul mediu de combustibil este de numai 7,8 l/100 km.

Motorul V6 are o capacitate cilindrica de 3.189 cmc. El dezvolta o putere de 184 kW (250 CP) si un cuplu maxim de 320 Nm intre 2.500 si 3.000 rpm. Datorita unghiului dintre bancurile cilindrilor de numai 15°, acest propulsor este extrem de compact si dispune in plus de o distributie variabila care contribuie la o umplere mai eficienta a cilindrilor cu amestec carburant.

TT Roadster 3.2 quattro echipat cu cutia de viteze S tronic accelereaza de la 0-100 km/h in 5.9 secunde si atinge o viteza maxima (limitata electronic) de 250 km/h. Consumul mediu de combustibil este de 9,5 l/100 km.

Trenul de rulare

Caracteristicile sale esentiale sunt: suspensia spate multilink cu patru brate, ecartamentele majorate, noile setari elastocinematice ale amortizoarelor, plus rotile cu jante din aliaj usor cu diametrul de 16 toli pentru varianta 2.0 TFSI si 17 toli pentru 3.2 quattro; ultimele pot fi echipate, la dorinta, cu pneuri de tip run-flat.

Suspensia fata este de tip McPherson, montata pe un subcadru separat si are in componenta numeroase subansamble din aluminiu. Sistemul de directie este servoasistat electromecanic si asigura o precizie directionala maxima si un feed-back sportiv datorita raportului scurt de demultiplicare.

Suspensia spate cu patru brate utilizeaza si ea un cadru auxiliar. Are brate longitudinale setate confortabil, amortizeazand nu doar denivelarile drumului, ci si vectorii fortelor de franare si accelerare. Cele trei brate transversale ale fiecarei roti spate sunt concepute pentru a transfera eficient eforturile suspensiilor catre caroserie. Arcurile elicoidale si amortizoarele hidraulice sunt montate separat.

Noul TT Roadster este configurat pentru a avea un comportament neutru pana la usor subvirator, sistemul de control al stabilitatii ESP fiind reglat sa intervina subtil, progresiv, aproape de limitele extreme ale manevrabilitatii. Cele patru discuri de frana sunt generos dimensionate, iar un sistem de asistenta a franarii asigura o maxima rapiditate a cresterii presiunii hidraulice in sistem in cazul franarilor de urgenta.

Sistemul optional de suspensii adaptive Audi magnetic ride este o componenta high-tech care ii asigura si noului TT Roadster un avans tehnologic major in raport cu concurenta. Prin intermediul unei simple apasari de buton, conducatorul poate astfel seta instantaneu caracteristica de raspuns a suspensiilor, axata pe confort ori sportivitate, dupa dorinta. Principiul de functionare al acestui sistem revolutionar consta in influentarea incarcarii magnetice a lichidului hidraulic din interiorul amortizoarelor, care contine particule microscopice incarcate magnetic. Aplicarea unui curent de un anumit voltaj acestora schimba viscozitatea lichidului hidraulic - si implicit caracteristica de amortizare a suspensiei - intr-un interval de numai cateva milisecunde.

Echipare

5.jpg
Toate versiunile noului Audi TT Roadster pleaca din fabrica cu o echipare standard extrem de bogata. Astfel, dotarea de serie include noul sistem audio “chorus”, un computer de bord si pentru versiunea 3.2 quattro, un sistem de climatizare automat. Doua sisteme de navigatie sunt disponibile de asemenea, optional, iar la acest capitol se pot include pregatirea pentru conexiunea cu orice sistem de telefonie mobila si avansatul sistem audio Bose surround sound system.

Un accent suplimentar de clasa poate fi adaugat ambiantei interiorului sofisticat si sportiv prin optarea pentru pachetul aluminium styling, iar spatiile de depozitare standard (care cuprind doua suporturi pentru doze de bauturi si buzunare incapatoare in portiere) pot fi suplimentate printr-un pachet cuprinzand trei plase elastice si patru compartimente suplimentare pentru obiecte mici. Clientii sportivi vor aprecia comunicarea optionala dintre portbagaj si habitaclu incluzand o husa in care pot intra doua perechi de schiuri de pana la 1,90 m lungime - o dotare unica in clasa roadsterelor. Fireste ca acest spatiu este suficient si pentru transportul unui sac de golf.

Numeroase alte optionale sunt disponibile pentru noul TT Roadster: farurile Xenon plus care pot fi combinate cu functia adaptiva in viraje reprezinta doar una dintre acestea. Un pachet stilistic special pentru faruri - de serie pentru versiunea 3.2 quattro - este montat in conjunctie cu aceasta optiune.

Noul Audi TT Roadster va fi comercializat din primavara lui 2007, comenzile putand fi primite de catre concesionari inainte de sfarsitul anului curent. In ciuda inaltului nivelui tehnologic, pretul acestuia se va mentine la nivelul celui al generatiei precedente: varianta 2.0 TFSI costa 37.589 euro, iar 3.2 quattro – 45.176 euro (inclusiv 19% TVA).


Dintr-o privire:
Noul Audi TT Roadster

- Nou design exterior si interior, mai dinamic si rafinat
- Caroserie construita pe baza tehnologiei ASF, incorporand componente din aluminiu si otel, cu ranforsari specifice unui cabrio
- Dimensiuni: L - 4,18m, l - 1,82 m, h - 1,36 m, ampatament - 2,47 m
- Pavilion textil usor, optional cu actionare automata si izolatie fonica suplimentara (standard pentru 3.2 quattro)
- Deflector contra turbulentelor actionat electric (standard pentru 3.2 quattro)
- Posibilitate de transport a doua perechi de schiuri de pana la 1,90 m lungime
- Motoare pe benzina puternice si rafinate
- Nou: 2.0 TFSI dezvoltand 147 kW (200 CP) si 280 Nm
- 3.2 V6 care produce 184 kW (250 CP) si 320 Nm
- Cutie de viteze manuala cu sase rapoarte sau automata cu sase trepte S tronic
- Tractiune integrala permanenta quattro pentru versiunea V6
- Suspensie dinamica Audi cu bara stabilizatoare in fata si patru brate in spate
- Servodirectie electrohidraulica variabila in functie de viteza - de serie
- Sistem de franare performant cu ESP de serie
- Suspensii adaptive Audi magnetic ride, optional
- Volan de ultima generatie: volan sport imbracat in piele de serie
- Tapiterie Alcantara/piele de serie
- Sistem audio si (la 3.2 quattro) instalatie de climatizare automata de serie
- Optional: sistem de navigatie DVD
- Optional: faruri adaptive in viraje cu Xenon plus

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1662 :: 18.68MB