No SSO cookie

Noul Audi R18 e-tron quattro

voteaza
(0/ 0)
Noul Audi R18 e-tron quattro
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Audi începe sezonul 2015 cu un R18 e-tron quattro îmbunătățit până la cel mai mic detaliu. În cadrul Campionatului Mondial de Anduranță (WEC) FIA și al evenimentului culminant al sezonului , Cursa de 24 de ore de la Le Mans , Audi va concura cu un vehicul sport în clasa de 4 megajouli.

 
 

Noul R18 e-tron quattro diferă ca aspect vizual de predecesorul său, deși structura de bază este similară. Prizele mari de aer din carenajele roților față reduc rezistența aerodinamică a caroseriei și au dus la un nou design al farurilor. Blocurile optice sunt echipate cu tehnologie Matrix LED îmbinată cu Audi Laserlight, două inovații ce îmbunătățesc siguranța activă în trafic și pot fi comandate acum și pentru modelele de serie. 
În timp ce Audi a adoptat “monocoque-ul”, celula centrală de siguranță a vehiculului de curse, de la modelul predecesor, capota cu spoilerul frontal și carenajele roților prezintă un nou design. Traseul modificat al aerului prin sidepod-uri, noile configurații ale radiatorului pentru răcirea motorului și sistemul hibrid, optimizează suplimentar rezistența aerodinamică. 
Audi, pionierul sistemelor hibrid, face următorul pas în domeniul recuperării de energie. Compania este momentan singurul producător care a câștigat cursa celor 24 de ore de la Le Mans cu vehicule hibrid. Din 2012, R18 e-tron quattro este de neînvins în cadrul clasicei curse de anduranță.

2015-audi-r18-etron-quattro-01-1


Pentru acest an, inginerii au dublat cantitatea de energie, de la 2 la 4 megajouli pe tură la Le Mans. În timpul frânării, energia este recuperată și trimisă înapoi pe puntea față în timpul fazelor de accelerare. Motorul electric ce deține această funcție, dezvoltă acum peste 200 kW (272 CP), reprezentând o creștere considerabilă față de anul trecut. 
În concluzie, Audi a crescut și capacitatea de înmagazinare a energiei. Sistemul de înmagazinare a energiei cu volant este amplasat lângă pilot și poate stoca până la 700 kilojouli pentru a-i returna la motorul electric, cu aproximativ 17% mai mult decât în 2014. 
În ciuda acestor performanțe îmbunătățite, Audi a atins o masă minimă de doar 870 kilograme, valoare notabilă în cea mai complexă categorie de curse din lume. Totuși, puterea sistemului hibrid este rezultată în urma restricționării motorului cu ardere internă. Conform reglementărilor, cantitatea de energie a carburantului trebuie redusă daca inginerii optează pentru o putere mai mare a sistemului hibrid. Prin urmare, R18 e-tron quattro trebuie să completeze fiecare tură cu 2,5% mai puțină motorină decât în 2014.

2015-audi-r18-etron-quattro-11-1


Din acest motiv, Audi a modificat motorul 4.0 TDI V6 pentru a optimiza consumul de carburant. Cel mai eficient agregat din domeniu produce o putere de 558 CP. Datorită consumului optimizat, proiectanții au reușit să compenseze pierderea de putere rezultată din reducerea cantității de carburant și chiar mai mult. O nouă regulă în acest an constă în limitarea fiecărui vehicul de curse la doar cinci motoare pe întregul sezon. Unitatea oferă acum un nivel mai mare de eficiență, păstrând trendul major. 
Anul 2006 a marcat debutul motoarelor TDI la Le Mans, fiind urmat de opt victorii până în 2014. În această perioadă, timpii pe ture au fost îmbunătățiți în mod consecvent, iar consumul a scăzut cu 38%.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.5351 :: 17.89MB