Audi lanseaza o noua serie de modele fascinante
prin care abordeaza un segment al pietei cu inalta incarcatura
emotionanta: Audi A5. Modelul reuneste cu succes apreciatele linii de
design Audi cu caracteristici dinamice uimitoare, specifice marcii.
Designul progresist lasa impresia ca noul coupe este, deopotriva,
elegant si dinamic. Datorita performantelor motorizari FSI si TDI,
noului tren de rulare de mare finete, la care se adauga echipamentele
luxoase si inovatoare, reprezentative pentru clasa de lux, Audi A5
ilustreaza foarte bine tema grand-turism moderna, in acelasi timp fiind
un touring coupe conform celor mai rafinate traditii.
Audi S5 constituie o oferta tipic sportiva care completeaza fericit
noua serie de modele. O motorizare V8 FSI ii asigura aptitudini
dinamice de exceptie, care subliniaza latura atletica a designului.
Modelele A5 si S5 pot fi comandate incepand cu luna martie 2007,
primele livrari urmand sa aiba loc in iunie.
Prototipul Nuvolari expus in 2003 a infatisat o prima viziune a marcii
Audi cu referire la ideea de coupe stilat, progresist si cu potential
de inalta performanta. Acesta a fost un prim pas inspre viitor.
Multe elemente intalnite la Nuvolari au fost preluate pentru Audi A5.
Noul coupe se afirma ca o declaratie unica de sportivitate si eleganta.
In acelasi timp, A5 ofera o experienta aparte in conducere, prin
impresionante performante dinamice si un confort la rulare excelent in
timpul calatoriilor lungi.
Avand o lungime de 4,63 m, Audi A5 apartine evident segmentului
superior din clasa coupe-urilor. Patru locuri confortabile si un
portbagaj de 455 litri fac din acest automobil un model perfect pentru
calatorii lungi. Performantele dinamice sunt datorate unor motorizari
FSI si TDI, care furnizeaza puteri intre 125 si 195 kW (170 si 165 CP).
Toate motorizarile se remarca prin caracteristici ecologice si indici functionali ridicati.
Puterea motoarelor poate fi transmisa rotilor fie prin intermediul unui
sistem de tractiune fata, fie printr-o transmisie integrala quattro,
pentru ambele cazuri fiind propuse atat cutii de viteze manuale, cat si
automate.
Designul
Un coupe simplu si seducator
Pentru pasionatii de coupe-uri, emotia joaca un rol esential in
alegerea automobilului. Probabil, cel mai important motiv pentru
alegerea unui model cu doua portiere este designul. Din acest punct de
vedere Audi A5 vorbeste cu elocventa pentru a-si sustine propria
personalitate. Aspectul sau duce designul Audi, caracterizat de spirit
progresiv si rafinament, pe noi culmi. Silueta sportiva, cu linii
trasate ferm, care delimiteaza sculptural suprafetele ce exprima forta,
partea frontala expresiva si zona din spate perfect armonizata cu
stilul general dinamic, compun un coupe incitant. «Audi A5 este cea mai
frumoasa masina pe care am proiectat-o vreodata», a spus Walter de’
Silva, directorul departamentului Volkswagen Group Design, intr-o
maniera foarte convingatoare.
Sportivitatea, eleganta si performantele dinamice ridicate sunt
trasaturi comune tuturor modelelor Audi contemporane. Fireste, la Audi
A5 se identifica toate aceste elemente care compun baza «ADN-ului
Audi». Designul masinii clarifica imediat acest fapt. Aici vom mentiona
proportiile coupe-ului, de exemplu, mizeaza pe o latime accentuata si o
inaltime relativ redusa, o consola frontala scurta si racordarea
cursiva a formelor din zona posterioara.
Liniile si suprafetele modeleaza lumina si umbrele.
Partea frontala a masinii este caracterizata de o expresie de
determinare. Acolo se poate recunoaste clar stilul Audi, ilustrat de
masca de radiator de tip single-frame, farurile conturate rectangular
si prizele de aer dimensionate generos. Aceste elemente subliniaza
arhitectural designul. La fel a fost elaborata si infatisarea partii
din spate. Liniile orizontale dau sugestia latimii mari, stopurile
sugereaza putere, ceea ce reitereaza intentiile sportive ale lui A5.
Zona laterala este marcata de montantul central de proportii, de forma
trapezoidala. Acesta nu numai ca intensifica sugestia sportiva din
designul masinii, dar, de asemenea, aminteste de legendarul model de
inalta performanta Audi Ur-quattro.
Un al doilea tribut stilistic adus primului model Audi cu transmisie
integrala poate fi recunoscut la conturul pasajelor de roti, puternic
evidentiat. Liniile si suprafetele lui Audi A5 modeleaza lumina si
umbrele, dand viata formelor scuplturale si generand acea intensitate
caracteristica designului Audi.
Devotiunea profunda a marcii Audi pentru detaliu este evidenta mai ales
la faruri. Stilul lor a fost elaborat pentru a pune in evidenta
tehnologia avansata, finetea si precizia acesteia. Farurile de zi,
compuse din cate o banda de LED-uri pe fiecare parte a masinii,
personalizeaza in mod fericit blocurile optice cu proiectoare bi-xenon
ale lui A5.
Interiorul
Luxul adus la perfectiune al unui Audi.
Interiorul, fiind interfata dintre om si vehicul, este caracterizat de o conceptie
ergonomica si functionala excelenta, ca si de finisarea cu materiale
atent selectate pentru a exprima exclusivitatea si calitatea de varf,
tipice marcii Audi. In aceasta ambianta te simti senin si relaxat chiar
in timpul celor mai lungi calatorii. In fond, aceasta este esenta filosofiei lui Audi A5.
Interiorul propune o experienta tactila a calitatii de varf
Intreaga arhitectura a cockpit-ului este prioritar concentrata asupra
conducatorului, reunind intr-un «unic tot» instrumentele de bord si
zona consolei centrale. Formele cu tusa high-tech, precizia finisarii
si designul sofisticat al comenzilor, toate acestea alcatuiesc un
peisaj incantator, accesibil si prin placerea atingerii. Interiorul
propune o experienta tactila a calitatii exceptionale ori de cate ori
conduci un Audi A5. Un exemplu al tratarii cu maxima consideratie a
tuturor componentelor designului interior se regaseste la panourile
portierelor. Acolo, comenzile geamurilor, cotiera si spatiul de
depozitare au fost modelate pentru a comopune o unitate armonioasa.
Tabloul de bord, avand vitezometrul si turometrul conturate
personalizat, readuce in atentia privitorului elementele de stil
specifice Audi, insa la care s-au adaugat detalii noi, menite sa
sublinieze la randul lor intentia novatoare a coupe-ului.
De asemenea, A5 are ecranul sistemului multimedia MMI situat intr-o
pozitie inalta, perfecta din punct de vedere ergonomic. Aici avem de-a
face, de fapt, cu o versiune noua a sistemului MMI, avand o logica
modificata a functiilor, ceea ce le face mai usor de inteles si
utilizat.
Cheie cu memorie
Noua cheie este un alt element de design care propune functionalitate
sofisticata. Contururi fine si suprafete placute la atingere,
contribuie la o ergonomie deplina. Dar, mai presus de toate, aceasta
cheie inovatoare se detaseaza mult de conceptul conventional.
Faptul a fost posibil deoarece cheia comunica electronic cu sistemul
electric al vehiculului incepand din clipa in care ajunge sa se afle in
habitaclu. De asemenea, poate stoca informatii importante, cum ar fi
rulajul parcurs sau mesaje de avertizare venite din partea sistemului
electronic al masinii. Aceste informatii sunt oricand accesibile si
favorizeaza inclusiv o receptie rapida a vehiculului de catre
personalul de service al marcii.
Motorizarile
Un coupe cu caracter sportiv distinct are nevoie de motorizari
puternice, cu randament ridicat. Pentru Audi A5, puterea este generata
de tehnologiile moderne inglobate in conceptia masinii. Toate
propulsoarele disponibile pentru A5 sunt alimentate prin injectie
directa de combustibil, lucru valabil deopotriva pentru gama motoarelor
cu benzina FSI si seria motoarelor turbodiesel TDI, dotate inclusiv cu
sistem commonrail. De aceea, toate motorizarile lui A5 au
caracteristici remarcabile, urcand rapid in ture si facand dovada unor
rezerve generoase de cuplu motor in conditiile unui consum eficient.
Puternicele motoare TDI, cu binecunoscutele lor aptitudini sportive, se
potrivesc cu caracterul lui A5 la fel de bine ca si rafinatele
propulsoare cu benzina. In final, preferintele personale ale
conducatorului vor fi factorul esential al alegerii. Toate motorizarile
fac demonstratii impresionante de competenta in ceea ce priveste
placerea exclusiva a conducerii.
FSI – Motoare cu benzina high-tech, avand distributie variabila
Versiunea de varf a spectului de motorizari cu benzina propus pentru
Audi A5 este noul propulsor FSI de 3,2 litri, dotat cu un sistem
avansat de distributie variabila, realizat de specialistii marcii
germane. Aceasta inovatie permite o variere in doua trepte a
intervalelor de deschidere a supapelor. Pentru realizarea acestora au
fost folosite came culisante, montate pe arborii sistemului de
distributie. In functie de regimul motorului, supapele sunt manevrate
diferentiat, fie de camele care permit o deschidere mai mare, fie de
cele care ofera o deshidere mai mica.
Efectul principal tine de o eficientizare apreciabila a consumului.
Conducatorul beneficiaza de mai umlta putere si performante mai bune,
in acelasi timp avand prilejul sa constate o reducere clara a
consumului fata de motorizarile conventionale de cilindree comparabila.
La rotile unui Audi A5 3.2 FSI ajung o putere totala de 195 kW (265 CP)
si un moment maxim de 330 Nm, disponibil pe plaja de turatie dintre
3.000 si 5.000 rpm. Acestea asigura oricand acceleratii uimitoare.
Versiunea A5 3.2 FSI quattro cu cutie de viteze manuala sprinteaza de
la 0 la 100 km/h in 6,1 secunde. Viteza sa maxima este limitata
electronic la 250 km/h. In pofida unor asftel de performante de cel mai
inalt nivel, consumul mediu este de numai 8,7 l/100 km (3.2
multitronic).
Noua motorizare high-tech cu patru cilindri care echipeaza seria A5
justifica intru totul reputatia marcii Audi pentru aplicarea fara
rezerve a tehnologiilor de varf din domeniul propulsiei. Versiunea 1.8
TFSI, al carei motor furnizeaza 125 kW (170 CP), va fi disponibila
incepand din toamna anului 2007. Aceasta combina supraalimentarea turbo
cu avantajele injectiei directe de benzina, oferind caracteristici de
tractiune si accelerare incomparabile la acest nivel de cilindree,
indiferent de plaja de turatie aleasa. Asa cum s-a procedat si in cazul
motorizarilor TDI, Audi a finalizat un nou demers de pionierat in
domeniul motorizarilor supraalimentate, aducand propulsoarele
alimentate cu benzina la cei mai competitivi parametri posibili de
putere si economicitate. Multumita unei vaste game de inovatii tehnice
introduse la motorizarile cu benzina, consumul acestora a fost redus
semnificativ, o data cu o reducere importanta a emisiilor poluante de
CO2.
TDI – Performante impresionante, imbinate cu o exemplara protectie a mediului
Motoarele V6 TDI din oferta Audi stabiliesc noi standarde functionale
in segmentul lor. Deosebit de generoasa caracteristica de cuplu motor
impreuna cu consumul exceptional de redus sunt dublate de o functionare
silentioasa, rafinata, toate acestea contribuind la inaltul nivel de
apreciere cu care sunt privite motorizarile TDI.
In plus, din punct de vedere al demersului ecologic, aceste motoare
sunt greu de egalat. Mai mentionam ca motoarele TDI care echipeaza
coupe-urile A5 sunt dotate standard cu filtru de particule.
Versiunea TDI sportiva aflata in varful ofertei de motoare a seriei A5
reprezinta o revizuire ampla a deja cunoscutului propulsor de 3,0
litri. Acum, acesta dezvolta o putere maxima de 176 kW (240 CP) si are
un cuplu motor enorm, care atinge un maximum de 500 Nm. Dar asta nu
este totul. Cu un sprint de la 0 la 100 km/h care dureaza numai 5,9
secunde si o viteza maxima de 250 km/h, Audi A5 3.0 TDI quattro este
unul dintre cele mai sportive vehicule de acest gen. Pe langa toate
acestea, modelul vine si cu avantajul unui consum mediu de numai 7,2
l/100 km.
Cea de-a doua motorizare din oferta TDI a seriei Audi A5 ofera un
consum chiar si mai economic. Propulsorul V6 de 2,7 litri furnizeaza
140 kW (190 CP), reprezentand parteneriatul ideal pentru cutia de
viteze multitronic, astfel fiind compusa o oferta destinata special
conducatorului de coupe-uri orientat catre croazierele confortabile.
Oricum, in termenii performantei dinamice, cifrele sunt mai mult decat
impresionante. Viteza maxima este de 232 km/h, iar acceleratia de la 0
la 100 mk/h dureaza numai 7,6 secunde, ceea ce liustreaza foarte bine
pretentiile de sportivitate ale automobilului. In plus, consumul mediu
nu depaseste 6,7 l/100 km.
Modelul Audi A5 2.7 TDI multitronic dispune de tractiune pe rotile din
fata, in timp ce modelul 3.0 TDI care are cutie de viteze manuala se
foloseste de serviciile tractiunii integrale quattro. Ca si in cazul
celorlalte modele Audi echipate cu acest tip de transmisie,
comportamentul dinamic al lui A5 se distince printr-o motricitate
excelenta, datorata distribuirii a 40% din momentul motor catre rotile
puntii din fata si a 60%, catre rotile puntii din spate. Aceasta este
proportia de principiu a distribuirii fortei motrice, insa sistemul
asigura varierea repartrizarii momentului motor in functie de
conditiile de rulare ale momentului.
Multitronic, cu opt trepte si program sport
Conform specificatiei standard, Audi A5 dispune de o cutie de viteze
manuala cu sase trepte, avand demultiplicari cu caracter evident
sportiv. Aceasta cutie de viteze are curse scurte de manevrare a
levierului si ofera o selectie foarte precisa.
Cutia de viteze automata cu variatie continua de tip multitronic, care
ofera un confort incomparabil de functionare, este propusa pentru
motorizarile 3.2 FSI si 2.7 TDI. In acelasi timp, bunele sale
caracteristici se traduc si printr-un consum de combustibil deosebit de
economic, datorat in special demultiplicarii lungi a treptei finale. In
principiu, aceasta cutie de viteze a fost proiectata pentru a avantaja
economicitatea. Pentru situatiile in care conducatorul doreste un
raspuns cu caracter evident sportiv din partea transmisiei, el poate
trece la selectarea in modul manual a treptelor. In acest mod,
conducatorul are de ales intre opt trepte.
Trenul de rulare
Chiar si atunci cand sta pe loc, Audi A5 lasa o impresie de dinamism.
Ecartamentul larg, rotile de dimensiuni mari si consolele din fata si
din spate scurte nu constituie doar o componenta stilistica a expresiei
de sportivitate pe care mizeaza designul masinii, ci fac parte din
ansamblul caracteristicilor constructive care definesc extraordinarul
caracter dinamic al lui Audi A5. Automobilul introdece noi standarde in
categoria sa pentru precizia directiei, foarte buna stabilitate pe
traiectorie, agilitatea impresionanta si rularea cu un confort de prima
clasa.
Specialistii de la Audi au realizat toate acestea prin intermediul
proiectarii unui tren de rulare complet nou. Rotile din fata sunt
sustinute de un sistem cu cinci brate. Aceste brate sunt prinse pe un
cadru metalic separat de caroserie, ce permite filtrarea socurilor si
perturbatiilor. O alta componenta complet revizuita a trenului de
rulare este sistemul de directie. Este vorba de un sistem de directie
cu cremaliera amplasat in fata puntii anterioare, aproape de axa
rotilor. Astfel, transmiterea fortelor de manevrare a rotilor
imbunatateste agilitatea masinii si finetea bracarii.
Ampatament lung, console scurte
In ansamblul masinii, puntea anterioara este amplasata in fata
motorizarii, care, in cazul marcii Audi este situata longitudinal,
pentru a inlesni cuplarea cu transmisiile integrale de tip quattro.
Astfel, la nivelul arhitecturii intregului vehicul, este posibil sa
aplici solutia unui ampatament lung si a unor console din fata si din
spate scurte, ceea ce faciliteaza o buna repartizare a maselor pe cele
doua punti. Acestea sunt cateva detalii aditionale care optimizeaza
remarcabilele caracteristici de comportament dinamic ale noului Audi
A5. Pentru includerea acestor idei in configuratia masinii,
specialistii de la Audi s-au folosit de o solutie deja adoptata la
limuzinele Audi A8: diferentialul din fata a fost amplasat in fata
ambreiajului.
Un element cheie al trenului de rulare este sistemul suspensiei din
spate, cu leviere dispuse trapezoidal, caracterizat de o cinematica in
intregime noua. Aceasta ofera un confort al suspensiei de inalta clasa,
combinat cu o stabilitate directionala foarte buna. Atat la puntea din
fata, cat si la cea din spate, componentele principale ale suspensiei
sunt fabricate din aluminiu. Dimensionarea generoasa a componentelor
sistemului de franare se potriveste cu caracterul sportiv accentuat al
masinii. Distribuirea fortei de franare este fin optimizata, iar
configuratia suspensiei din spate reduce drastic binecunoscutul efect
«dive», de aplecare in fata a masinii in timpul incetinirii. Standard,
Audi A5 dispune de frana de stationare electromecanica, sistem deja
cunoscut de la A8 si A6. Aceasta este activata de la un buton aflat
alaturi de schimbatorul de viteze. Pentru A5 erste oferita, de
asemenea, optiunea «hold assist», datorita careia se evita ca vehicului
sa o ia singur la vale dupa ce a fost oprit intr-o zona inclinata.
Caroseria
Dimensiuni generoase si soliditate superlativa
Audi A5 este cat se poate de generos fata de conducatorul si pasagerii
sai. Generozitatea incepe cu spatiul interior care propune dimensiuni
luxuriante, si asta nu numai pentru locurile din fata. De asemenea,
locurile din spate ale lui A5 arata ca avem de-a face cu un adevarat
model de lux, un touring coupe full-size. In completare, volumul util
al portbagajului ajunge la 455 litri, lasand intotdeauna spatiu
disponibil pentru ceva cumparaturi facute inopinat, de-a lungul unor
calatorii lungi. Latimea spatiului de incarcare, masurand 1 m, asigura
o imbarcare usoara a bagajelor. Chiar si un sac de golf umplut pana la
refuz poate fi introdus cu usurinta, pe latime, in portbagajul lui A5.
Bancheta din spate poate fi rabatata in doua sectiuni asimetrice pentru
extinderea spatiului destinat bagajelor.
Rigiditatea extrem de mare a structurii caroseriei, caracteristica
pentru Audi, reprezinta o baza esentiala pentru manevrabilitatea fina
si agreabilul sentiment de siguranta si soliditate pe care il inspira
masina. In timpul proiectarii lui A5, specialistii au reusit sa imbine
sportivitatea cu o foarte buna flitrare a vibratiilor. Constructia
usoara a caroseriei a fost studiata fiind folosite cele mai noi
tehnologii, cum ar fi componentele din tabla cu grosime variabila,
amplasarea alternativa a punctelor de sudura si a segmentelor lipite,
sau fabricarea unor componente din aluminiu, cum ar fi aripile din fata.
Un mic, dar relevant exemplu referitor la munca de mare finete si
precizie dusa de catre specialistii de la tunelul aerodinamic este
vizibil in micile spoilere mulate pe suprafetele laterale ale
stopurilor.
Echipamentele
Echipamente high-tech la standarde de lux
Cand vine vorba despre echipare, Audi A5 este caracterizat de o foarte
cuprinzatoare specificatie standard. Aceasta include jantele din
aluminiu de 17 inch, sistemul de climatizare automata, sistemul
multimedia MMI, o combina audio hi-fi cu CD-Player si display separat
sau capota portnagajului cu deschidere automata. Noua cheie inteligenta
si frana de stationare electromecanica sunt, de asemenea, incluse in
dotarea standard.
Lista de dotari optionale ofera si mai multe posibilitati de ilustrare
a caracterului high-tech si de lux. Notam aici sistemul luminilor
adaptive bi-xenon, care combina orientarea farurilor in viraj cu o
iluminare diurna ce foloseste o banda de LED-uri. Deschiderea
portierelor si portbagajului cu sistem keyless access, ca si pornirea
in mod keyless, reprezinta avantajele noii chei avansate. Aerul
conditionat automatic cu trei zone de microclimat permite pasagerilor
sa-si gasesca foarte usor propriile conditii de confort termic.
Pavilionul culisant de mari dimensiuni ofera o senzatie de spatiu
deschis incomparabila, in timp ce camera de luat vederi orientata spre
inapoi faciliteaza manevrele de parcare.
Sistemul de infotainment reprezinta un punct forte al gamei de dotari
optionale. Pe langa sistemul de navigatie cu DVD, inclus alaturi de
centrala MMI, sistemul radio digital DAB, sistemul de televiziune DVB
TV, infotaniment-ul disponibil la bordul lui A5 propune un adevarat
deliciu acustic, sistemul audio de origine daneza Bang & Olufsen.
Acesta include 14 difuzoare si o capabilitate de 500 W, surround sound,
compensarea nivelului sonor in mers si, mai presus de toate, experienta
profesionala a unui furnizor de echipamente audio renumit la nivel
mondial, care face din fiecare calatorie la bordul lui A5 o
incantatoare sesiune audio.
Customizare
Coupe croit pe masura
Decizia de a conduce un coupe este, intotdeauna, de natura emotionala.
De aceea este foarte important ca acel coupe sa reflecte dorintele si
preferintele personale ale proprietarului. Daca exista un coupe care sa
indeplineasca in cea mai mare masura solicitari speciale, acesta este
Audi A5. Ce parere aveti despre zonele laterale ale scaunelor tapitate
cu piele Valcona, impreuna cu zonele avand tapiterie din piele
argintie, asortata la celelalte detalii ornamentale intarioare? Pentru
ca totul sa fie perfect, se pot adauga holograme din aluminiu
stratificat sau esente din lemn. Clientul va fi cel care va alege. In
termeni de varietate a finisarii, Audi A5 se aliniaza la cele mai
pretentioase idei ale clasei de lux, oferind doua tipuri de tapiterii
textile, doua tipuri de tapiterii din piele, combinatii de piele cu
Alcantara, cinci versiuni de ornamente interioare, intr-o o gama larga
de nuante. Deasupra tuturor, mentionam programul Audi Exclusive, pus la
dispozitie de catre quattro GmbH, care poate indeplini, virtual, orice
preferinta individuala.
Pentru cei care cauta un accent sportiv si mai evident, Audi S-line
completeaza perfect designul lui A5. Pachetul exterior S-Line cuprinde,
de exemplu, spoilere fata si spate redesenate. Pachetul de dotari
interioare include scaune si volan sport cu design special, schimbator
de viteze cu piele perforata si alte detalii de personalizare.
Ornamentele pot fi din aluminiu mat, lemn Piano finish black sau lemn
Vavona cenusiu. Jantele cu diametrul de 18 inch si culorile
personalizate intregesc, alaturi de suspensia sport, oferta pachetului
S-line.
Noul Audi S5
Audi S5 este un competitor unic in segmentul coupe-urilor de inalta
performanta, multumita imbinarii motorizarii V8 FSI cu transmisia
integrala quattro. Motorul cu opt cilindri, oferind deosebit de
generoase rezerve de putere, se poate exprima in deplinatatea
potentialului sau datorita suspensiei sport si franelor foarte
performante. Elemente de design subtile, dar relevante, permit
identificarea vizuala a acestui coupe. Vorbim aici despre un atlet care
si-a creat propria liga. Audi S5 este disponibil o data cu inceperea
comercializarii seriei A5.
Motor si tren de rulare
Fascinatie pe care cifrele nu o pot transmite
Cifrele referitoare la potentialul lui S5 sunt fascinante, in sine,
insa nu pot inlocui experienta conducerii unui asemenea automobil.
Motorul V8 cu injectie directa de benzina este creditat cu o putere de
260 kW (354 CP). Varful caracteristicii de cuplu se gaseste la valoarea
de 440 Nm, fiind atins la o turatie de 3.500 rpm. Audi S5 are nevoie de
numai 5,1 secunde pentru a atinge 100 km/h cu plecarea de pe loc. Nici
un fel de cifre nu pot descrie uimitoarea vigoare de care da dovada
motorul in timpul acceleratiilor, etalarea continua a puterii de-a
lungul unei largi plaje de turatii, senzatia ca toate acestea se
desfasoara fara nici cel mai mic efort, intr-o ambianta sonora
captivanta. Desigur, marele propulsor V8 isi datoreaza potentialul
impresionant noului sistem de injectie FSI, raportului de compresie
ridicat si optimizarii eficiente a amestecului carburant.
Cutia de viteze manuala cu sase trepte, avand o ghidare de maxima
precizie a levierului si curse scurte, face din fiecare schimbare de
treapta o placere. Transmisia integrala permanenta quattro ofera o
motricitate mai presus de orice comentariu datorita posibilitatilor de
modulare a distributiei momentului motor pronind de la o repartitie de
baza care presupune 40% din potential alocat pentru antrenarea rotilor
din fata si 60%, alocat rotilor din spate. Intr-o fractiune de secunda,
transmisia se adapteaza conditiilor de rulare si ofera intotdeauna o
distributie ideala a momentului motor la roti.
Audi S5 are suspensie sport, definita anume pentru a permite
exploatarea eficienta a puterii si comportamentului rutier
caracteristice acestui coupe de exceptie. De asemenea, sistemul de
franare de inalta performanta ofera o rezistenta excelenta in utilizare
intensiva. Detaliu caracteristic lui S5, etrierele de frana au culoarea
neagra. In fine, sistemul de asistare a stabilitatii ESP poate fi
dezactivat in doua trepte atunci cand cel de la volan doreste sa
traiasca senzatiile directe ale conducerii unui automobil atat de
puternic si de dinamic.
Design si interior
Estetica sportiva si functionalitate fara compromis
In timp ce designul lui Audi A5 formeaza o sinteza echilibrata de
sportivitate si eleganta, Audi S5 afiseaza o personalitate mai
incisiva, cu expresie atletica. Grila frontala are designul specific
modelelor Audi S, fiind de culoare platinum-grey si avand fine insertii
cromate, dispuse vertical. Spoilerele din fata si din spate au
contururi mai voluntare, iar prizele lor de aer arata mai agresiv.
Oglinzile retrovizoare exterioare au aspect de aluminiu-natur, lasand o
vizibila impresie de sportivitate, ca si tevile de esapament duble, cu
sectiune ovala. Nu-i mai putin adevarat, atributele sportive ale
modelului au si o latura functionala. De exemplu, spoilerele contribuie
efectiv la imbunatatirea aerodinamicii, creand forta o deportanta mai
mare fata de a modelelor A5.
Oricum, se poate spune ca puterea lui S5 si calitatea sa reala de model
sportiv este sustinuta si din interior, unde finisarea merge pe
aceleasi sugestii atletice. Scaunele sport, volanul personalizat,
instrumentele de bord cu fond cenusiu si aluminiul prezent pe panourile
portierelor compun o atmosfera dinamica. Oferta lasa loc pentru
indeplinirea multor perferinte personale, cum ar fi, de exemplu, cazul
ornamentelor. Se poate alege intre carbon, aluminiu, otel inoxidabil
sau lemn. In definitiv, un S5 trebuie sa ofere potrivirea perfecta cu
ideile si asteptarile posesorului sau.
Alaturi de rotile cu jante de 18 inch, avand design personalizat S, si
pneuri de sectiune joasa 245/40 R 18, echipamentul standard al lui S5
mai include farurile cu xenon si banda de LED-uri, precum si scaunele
sport reglabile electric.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!