Inspirata de una dintre cele mai de succes Alfa Romeo din toate timpurile - Giulietta anilor ’50, supranumita atunci “Logodnica Italiei” si devenita alaturi de Fiat 500 un adevarat status symbol dar si un personaj in unul dintre filmele cult ale unei generatii, The Graduate cu Dustin Hoffman - noua Giulietta este in prezent alternativa deopotriva sportiva si eleganta a masinii de zi cu zi, cu aluzii subtile, dar puternice, la supercarul Alfa 8 C Competizione.
La exterior mosteneste toate genele Alfa Romeo si le completeaza avangardist cu o serie de caracteristici noi, distinctive. Partea frontala in forma de trifoi este reinterpretata prin prizele de aer si farurile cu LED si functiune DRL (lumini de zi). Liniile caroseriei amintesc de cele ale unui coupe si fac trecerea spre o parte posterioara ce inspira stabilitate si se armonizeaza cu designul general prin prin blocurile de lumini, de asemenea cu tehnologie LED. Dimensiunile sunt cele ale unei compacte, cu un portbagaj de 350 de litri, utilizabil in totalitate.
La interior, liniile sunt fluide, panoul de bord este configurat dupa cel de la Alfa 8 C Competizione iar materialele mizeaza pe calitate si o nota de exclusivitate.
Motorizarile, in numar de cinci, includ propulsoarele pe benzina 1.4 T-Jet 120 CP si 1.4 MultiAir 170 CP, cele diesel Multijet de 1.6 105 CP, 2.0 140 CP si 2.0 170 CP. Varful de gama este motorul 1.8 T 235 CP Quadrifoglio Verde, o emblema in forma de trifoi cu patru foi purtata de toate modelele Alfa Romeo de competitie, un simbol al supersportivitatii, acum accesibil si pentru o masina de serie.
Siguranta este acreditata prin cele 5 stele EuroNCAP, Giulietta fiind generic intitulata cea mai sigura compacta din istorie si asta datorita inovatiilor ce o pozitioneza in topul clasei sale.
Tehnologic, este o evolutie pe toate planurile: de la selectorul DNA, la diferentialul Electronic Q2, la sasiul cu elemente din aluminiu, o noua generatie de servodirectie electrica dual pinion, o noua arhitectura a suspensiilor bazata pe o structura McPherson cu elemente din aluminiu si, in general, o abordare moderna in privinta tutror aspectelor.
Ambele pun insa accentul pe ceea ce Alfa Romeo promoveaza de peste 100 de ani: condusul trebuie sa fie o placere si o senzatie in sine, masina poate fi o expresie a pasiunilor noastre iar lucrurile practice pot fi si foarte frumoase.
La nivel international numarul de comenzi a depasit 30.000 de unitati in doar cateva luni de la lansare.
Robert Gherghe
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!