Cehii se mandresc cu Skoda lor, fie ca e vorba de
Octavia, Roomster, bebelusul de abia iesit din pintece, sau Fabia.
Despre ultima, cifrele spun ca pina acum, in cei 7 ani ani de
existenta, s-au vindut 1,5 milioane de unitati. Era vorba de primul
model pentru ca la Salonul de la Geneva se va lansa noua Skoda Fabia,
iar in Romania, masina va ajunge la vara, in iunie.
Fabia cea noua a fost prezentata mass-mediei din toata Europa, prilej
si pentru un drive test la Algarve, in Portugalia, si de a afla daca
cehii se lauda sau nu. "Dragoste la prima vedere", spun cei care au
facut-o ca va fi impactul client-masina.
Sistem de navigatie si bluetooth
Cum ni s-a parut noua Skoda? In primul rind mare pentru clasa mica din
care face parte. Spatioasa in interior si cu loc destul pentru genunchi
si capetele mai mari sau mai mici ale pasagerilor din spate.
Portbagajul are 300 de litri, iar atunci cind rabatezi scaunele din
spate, acesta creste la 1.163 litri. Sa trecem la design. Unul tineresc
si trendy. La exterior, grila din fata este parca
picatura cu cea folosita la Roomster. E placuta ochiului, indiferent
din ce unghi o privesti. Interiorul este si el la inaltime. Materialele
folosite sint de calitate si par rezistente, iar toate comenzile sint
acolo unde trebuie. Se vede treaba ca si-au bagat coada cei de la
Volkswagen. Elementele la moda, sistemul de navigatie sau bluetooth, sint optionale pentru noua Fabia.
Masina de familie
Cum merge? A facut o impresie buna. Are 7 motorizari disponibile, patru
pe benzina si trei diesel. Se comporta bine pe drumuri denivelate. Nu e
zgomotoasa, singura conditie este sa nu ai piciorul prea greu si s-o
turezi la maximum. Sta bine la virajele "strinse", iar directia este
precisa, semn ca te poti baza pe ea, modelul testat fiind 1.9 TDI. Este
o masina de familie, preferabil una tinara. Dragoste la prima vedere?
Ramine de vazut. Cehii mai au un as in mineca. Pretul de pornire este
de 10.000 de euro cu TVA inclus.
10.000 de euro (TVA inclus) este pretul de pornire si in Romania pentru noua Skoda Fabia
Date Tehnice
Lungime 3.992 mm
Latime 1.642 mm
Inaltime 1.498 mm
Motorizari 7
- benzina 4
(1.2, 60 CP; 1.2,12V, 70 CP; 1.4, 16V, 85 CP; 1.6, 16V, 105 CP)
- diesel 3
(1.4 TDI, 70 CP; 1.4 TDI, 80 CP; 1.9 TDI, 105 CP)
Acceleratie
0-100km/h 10,8 secunde
Viteza maxima 190 km/h
Cuplu 240 Nm la 1.800 rpm
Consum (mediu) 4,9 l/100km
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!