Modificarea a avut ca ţintă vizibilă legalizarea procedurii de plată a companiilor de asigurări în relaţia cu distribuitorii auto, procedură aflată în contradicţie cu prevederile anterioare ale legii.
Sunt modificate astfel prevederile art. 64 alin 1) prin eliminarea de la sfârșitul articolului a sintagmei ,,care a efectuat reparaţia”, fiind vorba aici despre unităţile de specialitate. Astfel, varianta în vigoare până la 29 noiembrie 2011 menționa ”După acceptarea ofertei de despăgubire, persoana prejudiciată va preciza modalitatea de plată: în numerar sau prin ordin de plată, în contul bancar personal ori în contul bancar al unității de specialitate care a efectuat reparația.” Sursa aici. De la sfârșitul lunii noiembrie, noua lege este ”După acceptarea ofertei de despăgubire, persoana prejudiciată va preciza modalitatea de plată: în numerar sau prin ordin de plată, în contul bancar personal ori în contul bancar al unității de specialitate.” Sursa aici.
“Considerăm această modificare drept o recunoaştere de către CSA a faptului că societățile de asigurări s-au aflat în ilegalitate în ceea ce priveşte efectuarea plăţilor direct către distribuitori. Noul cadru legislativ este o umbrelă protectoare pentru companiile de asigurări, singurele care decid furnizorul şi calitatea pieselor de schimb montate pe autoturismele cetăţenilor.” a declarat dl. Haralambie Stanciu, Preşedintele Asociaţiei Distribuitorilor de Piese Auto din România.
Noua lege permite intervenţii majore, în piaţă, ale companiilor de asigurări în detrimentul consumatorilor şi service-urilor auto, care nu mai au niciun rol în procesul de selecţie a pieselor de schimb. Modificările aduse prevederilor menționate mai sus s-au realizat fără ca ADPAR sa fie invitată la masa discuţiilor, deşi Asociația reprezintă interesele distribuitorilor de piese auto pe piaţa de profil din România.
În ultimele luni ADPAR a înaintat numeroase sesizări către CSA şi Consiliul Concurentei privind deficienţele identificate în funcţionalitatea pieței (v. aici si aici). Cu toate că sesizările trimise către autorităţi trebuie analizate cu atenţie, CSA susține, fără a întreprinde nicio acțiune în cercetarea problemelor ridicate de ADPAR, că acțiunile asiguratorilor sunt de fapt, legale. Consiliul concurenței nu s-a pronunțat încă cu privire la sesizările ADPAR, studiind în continuare problema.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!