No SSO cookie

Noua gama Transit/Turneo Connect

voteaza
(0/ 0)
Noua gama Transit/Turneo Connect
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

O noua imagine moderna pentru familia Connect.

 
 

Modelele Ford de succes, Transit Connect si Tourneo Connect au fost supuse unui proces complex de modificare care a facut ca popularele autoutilitare ale Europei sa devina si mai atractive. Noua gama Ford Transit/Tourneo Connect are un aspect nou, actual, atat in interior, cat si in exterior, prezentand, de asemenea, caracteristici noi si niveluri ridicate de calitate. Cu toate aceste modificari ale designului, sigurantei si calitatii, gama Connect este gata sa isi demonstreze caracterul practic si robustetea pe strazile din Europa si, de asemenea, din vara anului 2009, in America de Nord. Transit Connect va fi atunci disponibil in peste 50 de piete globale, pe patru continente.

 

Designul Connect


Pentru 2009, designul gamei Transit/Tourneo Connect a fost revizuit pentru a reflecta limbajul Ford "kinetic design" folosit la ultimele modele de autoturisme ale companiei.
"Am introdus "kinetic design" la gama noastra de autoutilitare de mici dimensiuni prin noua autoutilitara Fiesta si am dorit sa aducem mai aproape Transit/Tourneo Connect de imaginea recenta a familiei", a spus Chris Bird, director design, Ford of Europe.  "Totusi, in acelasi timp, am dorit sa pastram robustetea caracteristica a exteriorului, oferind un design nou al interiorului care sa se potriveasca cu ultimele elemente introduse la autoturismele noastre.  Credem ca rezultatul final face ca Tourneo Connect sa fie si mai atractiv ca vehicul de pasageri, in timp ce isi pastreaza imaginea puternica, robusta".
Bara de protectie si grila fata revizuite au forma trapezoidala caracteristica Ford of Europe iar noile faruri si stopuri completeaza aspectul actual.  Noile detalii precum bandourile laterale si jantele din aliaj recent proiectate contribuie la abordarea contemporana a designului. Pentru a avea un aspect si mai asemanator cu cel al unui autoturism, pentru Tourneo Connect au fost proiectate oglinzi laterale noi, elegante. O gama de noi culori pentru exterior a fost aleasa pentru a se potrivi abordarii atractive si dinamice folosite la familia Connect. Noua paleta de culori de exterior este de asemenea aliniata noii game Transit pentru a veni in sprijinul proprietarilor de flote mixte.
Interiorul a fost supus unui proces important de modernizare. Designul noului bord a fost clar influentat de Ford S-MAX - un model important al variatei si luxoasei game Ford of Europe. Bordul si volanul vehiculelor Transit/Tourneo Connect poarta semnatura noului Ford Fiesta, impreuna cu noile modele de scaune si schema revizuita de culori de interior, rezultatul fiind un mediu extrem de confortabil si asemanator cu cel al unui autoturism. Noul bord si zona centrala, precum si raftul din plafon cu o latime egala cu a acestuia ofera un spatiu de depozitare generos pentru sofer si pasager, iar suportul pentru dosare montat in centrul bordului va ajuta in activitatile zilnice de transport. in plus, s-a acordat o atentie speciala imbunatatirii executiei si a calitatii interiorului prin folosirea noilor materiale durabile care asigura o senzatie tactila placuta.

 

Siguranta Connect


Pentru noul model, Ford imbunatateste caracteristicile de siguranta activa ale Transit/Tourneo Connect oferind optional controlul interactiv al dinamicii automobilului (Interactive Vehicle Dynamics - IVD) pentru intreaga gama. IVD pentru gama Connect include: controlul electronic al stabilitatii (Electronic Stability Program - ESP), controlul tractiunii (Traction Control System - TCS), franarea cu evitarea blocarii rotilor (Anti Lock Brakes - ABS), asistenta la franarea de urgenta (Emergency Brake Assist - EBA), control activ antideriva (Active Yaw Control - AYC), precum si sistemele anti-rasturnare (Roll Over Mitigation - ROM) si de asistenta la balansare (Roll Movement Intervention - RMI).
Sistemele antirasturnare (ROM) si de asistenta la balansare (RMI) sunt integrate in sistemul ESP pentru a creste si mai mult siguranta conducerii. in timp ce aceste sisteme integrate franeaza rotile din fata, cuplul motorul este redus la zero. Aceste actiuni combinate genereaza subvirarea si reduc viteza de deplasare a vehiculului pentru a scadea acceleratia laterala si a micsora posibilitatea rasturnarii. Imediat ce posibila situatie de rasturnare dispare, sistemul opreste franarea si interventia motorului pentru continuarea conducerii normale.

Electronica noului sistem de franare include de asemenea functia de pornire asistata in panta (Hill Launch Assist - HLA). Folosita mai intai la autoturismele Ford de dimensiuni mari si de lux si disponibila deja gamei de vehicule mai mari Transit, aceasta noua tehnologie foloseste sistemul de franare pentru a opri vehiculul in panta si a impiedica inaintarea necontrolata a acestuia. HLA mentine presiunea pe sistemul de franare si asigura o intarziere de doua secunde si jumatate atunci cand soferul isi muta piciorul de pe pedala de frana pe cea de acceleratie.

Pe langa modificarile care tin de partea electronica, sistemul de franare a fost imbunatatit prin trecerea la discuri ventilate fata  si discuri pline spate pentru toate versiunile. Toate aceste imbunatatiri asigura faptul ca noile modele Connect ofera o siguranta activa sporita in toate situatiile de conducere, indiferent de conditiile de incarcare.

La lista de caracteristici de siguranta standard se adauga luminile de avarie. in cazul unor franari puternice, conducatorii auto din spate sunt avertizati prin declansarea automata a luminilor de avarie.
in ceea ce priveste siguranta pasiva, toate noile vehicule Connect au airbag pentru sofer ca dotare standard, in timp ce airbagul pentru pasager este standard pentru Tourneo Connect si optional pentru Transit Connect. Airbagurile de impact lateral pot fi comandate pentru marea majoritate a variantelor de Tourneo Connect si sunt standard pentru seria Limited.
 

Dotarile Connect


Autoutilitarele inseamna mult mai mult decat un mijloc de a transporta bunuri, reprezinta locul de munca al soferilor profesionisti in care acestia isi petrec de multe ori intreaga zi de lucru. Pentru a face condusul si munca mai sigure si confortabile, Ford a adaugat mai multe dotari noii game Connect.
Noua gama a fost proiectata pentru a oferi niveluri ridicate de specificatii si dotari standard complexe pentru toate elementele acesteia. incepand cu modelul de baza, dotarile standard includ geamurile electrice si sistemul de inchidere dubla cu telecomanda.
incepand cu seria Trend, dotarile standard includ faruri de ceata, oglinzi electrice si parbriz incalzit, in timp ce aerul conditionat si computerul de bord sporesc confortul interior si caracterul practic. Aplicatiile de interior de culoare argintie si culoarea albastra optionala completeaza senzatia de autoturism.
Varful de gama, modelul cu ampatament scurt Limited ofera dotari precum manere si oglinzi de culoarea caroseriei, geamuri fumurii si senzori spate de parcare. Interiorul este imbunatatit prin implementarea unor dotari precum luminile automate, stergatoarele automate, oglinda interioara heliomata si airbagurile de impact lateral ca dotare standard. Modelul Limited ofera din standard jante din aliaj de 15 inch.
Toate seriile pot fi modernizate si mai mult si personalizate in functie de nevoile personale si de afaceri ale fiecarui client cu ajutorul unei game variate de optiuni. Acestea includ diferite tipuri de sisteme audio care ofera acum un nou sistem de navigatie cu CD/SD si un afisaj color de 5 inch (disponibil in functie de piata).

 

Caracterul practic Connect


Desi modificarile aduse noii game Connect sunt complexe, caracteristicile de baza ale acestei autoutilitare puternice si robuste care s-au bucurat de succes raman neschimbate. Transit Connect este construit pe o arhitectura solida si speciala pentru autoutilitare cu suspensie MacPherson in fata si punte robusta cu arcuri lamelar pe spate. Toate vehiculele Transit Connect sunt proiectate si executate pentru a fi la fel de solide ca vehiculele Connect de talia cea mai mare, dar ofera de asemenea un nivel de incredere si o placere a condusului care depasesc asteptarile legate de autoutilitarele de talie mica din aceasta clasa.
"O autoutilitara reprezinta intotdeauna un instrument de lucru - de aceea trebuie sa fie instrumentul perfect adaptat pentru specificul utilizararii acestuia si trebuie sa fie de asemenea rezistent si accesibil", a spus Steve Adams, director linie de vehicule, autoutilitare, Ford of Europe. "Acesta este motivul pentru care am proiectat gama Transit/Tourneo Connect in acelasi mod in care am dezvoltat gama vehiculelor Transit de talie maxima".
Gama Transit/Tourneo Connect a fost testata pe o distanta de 240.000 kilometri. Pentru a obtine aceste niveluri de robustete, gama Transit/Tourneo Connect a fost dezvoltata cu un design robust al caroseriei si foloseste pe plan extins panouri duble pentru caroserie.
Atat versiunea autoutilitara Transit Connect, cat si versiunea kombi Tourneo Connect sunt disponibile in variantele cu ampatament scurt/acoperis standard si ampatament lung/acoperis inaltat. Designul general al vehiculului s-a dorit sa ofere un echilibru excelent intre lungimea vehiculului si capacitatea de transport. Transit Connect cu ampatament scurt are o lungime totala compacta de doar 4.275 mm, dar ofera un volum util generos de 2,8 metri cubi.
Versiunea cu ampatament lung adauga 25 cm la lungimea totala si in jur de 17 cm la inaltimea benei, rezultand o capacitate de transport de 3,7 metri cubi. La toate versiunile de autoutilitara, latimea benei dintre pasajele rotilor este mai mare de 1,2 metri pentru a asigura faptul ca incarcaturile cu dimensiuni standard, de exemplu europaletii, pot fi incarcate cu usurinta. in anumite piete, atat autoutilitarele cu ampatament lung, cat si cele cu ampatament scurt pot fi comandate cu configuratia Cab-in-Van pentru a oferi locuri pentru pana la 5 persoane.
Pentru a oferi clientilor Transit Connect o alta posibilitate de a-si personaliza vehiculele in functie de cerinte, toate autoutilitarele Connect pot fi comandate ca versiuni cu sarcini utile standard sau marite care ofera o sarcina utila bruta de pana la 900 kg.
Securitatea incarcaturii este obligatorie in cazul autoutilitarelor, de aceea Transit Connect are un perete despartitor din otel fix, cu geam vitrat si carlige de ancorare solide. Peretele despartitor integral din otel este de asemenea disponibil si fara geam vitrat. Toate aceste sisteme de fixare a incarcaturii sunt conforme cu reglementarile stricte DIN. Un detaliu suplimentar care demonstreaza intelegerea de catre Ford a nevoilor clientilor sai de autoutilitare este montarea unor piulite standard incastrate  in zona benei pentru a permite stivuirea facila fara a fi necesara gaurirea caroseriei.
Pentru a oferi acces in zona incarcaturii, pot fi comandate diferite tipuri de usi spate si laterale. Pentru vehiculele cu ampatament scurt, pot fi comandate un hayon si usi spate duble cu balamale, ultima in combinatie cu o trapa  pe plafon, proiectata pentru a transporta incarcaturi foarte lungi, de exemplu scari. Pentru ambele versiuni, cu ampatament scurt si cu ampatament lung, sunt disponibile usi glisante pe ambele parti.
Ford Tourneo Connect este proiectat pentru a oferi o mare flexibilitate a pozitiei scaunelor, atunci cand este folosit de catre clienti in scop comercial sau de relaxare. Al doilea rand de scaune ce formeaza o bancheta poate fi rabatat fractionat, iar Tourneo Connect cu ampatament lung poate fi comandat cu un al treilea rand de scaune suplimentar care formeaza o bancheta cu trei locuri pentru a-l transforma intr-un vehicul pentru opt persoane.

 

Puterea Connect


Pentru a raspunde pe deplin cerintelor clientilor "comerciali" din Europa, Transit Connect si Tourneo Connect ofera o mare varietate de motorizari, combinand agilitatea si usurinta conducerii cu o buna economie de combustibil si un cost redus de intretinere.
Motorul Duratorq TDCi de 1,8 litri este disponibil cu trei niveluri diferite de putere: motorul de baza pentru modelul de baza - Ambiente -  ofera 75 CP la 4.000 rpm si 175 Nm la 1.800 rpm. Pentru Tourneo Connect, cu acest motor, consumul de combustibil in ciclul combinat este de 6,3 l/100 km si emisiile medii de CO2 sunt de 167 g/km.
O imbunatatire optionala a puterii pentru modelul de baza, seria Trend si motorul de baza pentru Limited este versiunea de 90 CP (putere maxima la 4.000 rpm) care ofera un cuplu maxim nominal de 220 Nm la 1.750 rpm - care creste la 240 Nm in modul overboost. Autoturismul omologat Tourneo Connect cu 90 CP ofera un consum de combustibil in ciclul combinat de 6,4 l/100 km si emisii medii de CO2 de 168 g/km.
Motorul varf de gama cu o putere maxima de 110 CP la 3.500 rpm (cuplu maxim de 250 Nm intre 1.500-3.200 rpm, 280 Nm in modul overboost) este disponibil si pentru seria Limited. Datorita turbinei cu geometrie variabila, acest motor este nu numai cel mai puternic, dar si cel mai economic din gama: consumul de combustibil in ciclul combinat este de 6,0 l/100 km iar emisiile medii de CO2 de 159 g/km.
Toate aceste motoare sunt combinate cu o transmisie manuala echilibrata, cu cinci viteze pentru o eficienta sporita si usurinta in utilizare.
Versiunile cu 90 si 110 CP ale Transit Connect pot fi prevazute cu un filtru de particule diesel (Coated Diesel Particulate Filter - cDPF) optional (in functie de piata). Datorita invelisului special, cDPF nu necesita aditivi pentru functionare si, de aceea, nici intretinere.

 

Viitorul Connect


La Salonul Auto de la Geneva din 2009, Ford a prezentat un concept de vehicul cu emisii zero care ar putea face parte din gama europeana Connect, daca interesul clientilor este suficient de mare.
Conceptul Tourneo Connect BEV a prezentat o motorizare de tip vehicul electric cu baterii (Battery Electric Vehicle - BEV) si a fost dezvoltat in colaborare cu Smith Electric Vehicles, specialistul numarul unu pe piata europeana in transformarea autoutilitarelor in vehicule electrice pe baterii, care face parte din grupul de companii Tanfield cu sediul in Regatul Unit.  
"Conceptul Tourneo Connect BEV arata modul in care colaborarea dintre Ford si Tanfield extinde planul global legat de vehiculule electrice al companiei in Europa", a spus John Fleming, presedinte si CEO, Ford of Europe. "Tehnologia este deja disponibila pentru a fi aplicata autoutilitarelor si la Salonul Auto de la Chicago din 2009. Am confirmat faptul ca vom lansa, cu Tanfield drept partener, autoutilitara Transit Connect ca vehicul complet BEV in America de Nord, in anul 2010.
"Desi deocamdata este un concept, daca exista suficient interes, aceasta tehnologie silentioasa, cu emisii zero poate fi aplicata extrem de rapid vehiculului Tourneo Connect. Credem ca poate fi solutia ideala pentru taxiuri, vehiculele care fac transferul de la hoteluri la aeroporturi sau alte utilizari in interiorul oraselor", a adaugat Fleming.
"Oferirea gamei de vehicule Ford Connect alimentate de la baterii reprezinta pasul urmator logic spre obiectivul nostru de asigura o si mai mare economie de combustibil si durabilitate", a spus Derrick Kuzak, vicepresedintele grupului Ford pentru dezvoltarea globala a produselor.  "stim ca tot mai multi dintre clientii nostri care detin flote de vehicule si-au exprimat interesul legat de electrificare ca solutie durabila pentru mobilitate. Prin uniformizarea echipei noastre globale si a portofoliului de active, putem introduce rapid pe piata acest vehicul prietenos fata de mediu, puternic si silentios ca autoutilitara si credem ca exista posibilitati enorme de a avea si un model Tourneo Connect pentru pasageri".
Conceptul Tourneo Connect BEV a fost dezvoltat in colaborare cu un partener recunoscut in domeniul electrificarii - compania specializata Smith Electric Vehicles, cu sediul in Regatul Unit, parte a Tanfield Group.
Din anul 2007, Ford a colaborat cu Tanfield la dezvoltarea vehiculelor electrice pe baza de baterii pe sasiul Ford, inclusiv autoutilitara Transit de talie medie si Transit Connect. in Regatul Unit si in anumite piete europene, Tanfield ofera deja versiuni electrice pe baterii ale autoutilitarei Ford Transit de talie medie, pentru clientii care detin flote de vehicule si se asteapta sa ofere Transit Connect BEV in acest an.  
Pentru conceptul Tourneo Connect BEV, a fost aleasa ultima tehnologie de alimentare electrica pe baza de baterii. Un bloc de acumulatori litiu-ion de 21 kWh acumuleaza energie pentru a actiona un electromotor de 50 kW, in timp ce cuplul motor este trimis la roti de o transmisie cu o singura treapta. Folosind aceasta schema, Smith Electric Vehicles doreste sa obtina o distanta de deplasare de pana la 160 km si o viteza maxima de 113 km/h.
Reincarcarea vehiculului se face, de asemenea, usor:  incarcatorul de la bord poate fi introdus direct intr-o priza standard, iar incarcarea completa a acumulatorului are loc in 6-8 ore.
"Credem cu tarie ca Tourneo Connect BEV Concept se indreapta in directia buna", a spus Fleming. "Demonstreaza o combinatie mai mult decat rezonabila de performanta responsabila fata de mediu, caracter practic in viata de zi cu zi si un cost scazut de intretinere. Vom monitoriza cu atentie feedbackul de la public si media legat de acest concept si daca exista un interes suficient de mare, vom lucra impreuna cu Tanfield la un plan de intrare in productie a vehiculului".
"Lucram la extinderea planului global Ford legat de vehiculele electrice in portofoliul nostru european si, in timp ce Tourneo Connect BEV reprezinta un punct practic de pornire ce poate intra rapid in productie, vom avea mai multe de spus anul acesta despre planurile noastre pe termen mediu", a declarat Fleming.

 

Connect pe plan global


Ford Transit Connect va ajunge pe piata din America de Nord pentru prima data in vara anului 2009. Acest model profita din plin de punctele forte dovedite ale familiei de produse Transit/Tourneo Connect in Europa, dar este special proiectat pentru a raspunde asteptarilor clientilor din SUA.  
Pentru a pregati Transit Connect pentru nevoile unice ale intreprinderilor mici din Statele Unite, un motor pe benzina cu patru cilindri Duratec DOHC de 2,0 litri care ofera o putere estimata de 138 CP la 6.500 rpm va fi folosit impreuna cu o transmisie automata overdrive cu patru viteze.  in plus, vor fi oferite dotari si optiuni speciale exclusive pentru piata din SUA, precum sistemele speciale de urmarire Tool Link si Crew Chief.
Versiunea pentru SUA a vehiculului Transit Connect este produsa impreuna cu vehiculele pentru Europa in uzina de montaj Ford Otosan din Kocaeli/Turcia. Aceasta uzina produce deja familia de produse Ford Transit/Tourneo Connect pentru Europa de la lansarea sa la sfarsitul anului 2002.

 

Succesul Connect


Cu aproape 600.000 de unitati produse deja, familia de autoutilitare compacte Connect este binecunoscuta pe piata europeana. Imediat dupa lansarea pe piata europeana, Transit Connect a fost desemnata Autoutilitara anului 2003 de un juriu format din editorialisti specializati in domeniul vehiculelor comerciale.

Steve Adams, director linie de vehicule, autoutilitare, Ford of Europe, a declarat: "Ne bucuram ca vehiculul de succes Transit Connect joaca acum un rol important in strategia globala a Ford. Acest membru important al familiei Transit si-a construit o reputatie bazata pe robustete si caracter practic cunoscand deja ca aceste atribute sunt bine apreciate si de clientii din America de Nord. Suntem convinsi ca Transit Connect va completa cu succes gama de autoutilitare Ford din America si cu o disponibilitate pe piata in peste 50 de tari de pe patru continente, aceasta autoutilitara populara de dimensiuni mici conecteaza cu adevarat Ford pe plan global".

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2826 :: 19.7MB